Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari

Celkem čtyřmi motory disponuje nejsilnější a nejrychlejší silniční auto, které kdy v Maranellu vzniklo. Oslnit dokáže nejen výkonem, ale i revoluční aerodynamikou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari

30.5.2019 | Petr Prokopec

Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari

/

Foto: Ferrari

Celkem čtyřmi motory disponuje nejsilnější a nejrychlejší silniční auto, které kdy v Maranellu vzniklo. Oslnit dokáže nejen výkonem, ale i revoluční aerodynamikou.

Nejvýkonnější produkční silniční Ferrari je tady. Kupodivu u toho není dvanáctiválcový motor, jak by mnohý očekával, o pokračování vývoje LaFerrari ovšem jde. Maranellští se ovšem tentokrát rozhodli zajít ještě o krok dále. Novinku zvanou SF90 (což pochopitelně znamená Scuderia Ferrari, ale označení Super Ferrari se celkem rychle ujalo...) Stradale tak lze dobíjet přímo ze zásuvky, stejně jako je schopna jízdy čistě na elektřinu. Jelikož však baterie mají kapacitu pouze 7,9 kWh, rozhodně nepočítejte s tím, že byste „bezemisně“ přejeli celou Itálii - udávaný dojezd je pouze 25 kilometrů, realita pak nejspíše bude ještě o něco horší.

Srdcem novinky je evoluční verze osmiválcového motoru F154. Vůči modelům 488 GTB, 488 Pista či F8 Tributo byl ovšem jeho objem lehce zvýšen na rovné čtyři litry. Pohonná jednotka i díky tomu - a dvojici turbodmychadel - produkuje 780 koní a 800 Nm točivého momentu, tedy vůbec nejvíce ze všech osmiválců, jenž Scuderie stvořila. Nápomocny jsou jí pak tři elektromotory, které produkují dodatečných 220 koní. Výkonové špičky se přitom potkávají, celkově tak soustava dává rovných 1 000 koní.

Při pohledu na tato čísla lze logicky očekávat působivou jízdní dynamiku. Ferrari uvádí, že SF90 Stradale zvládne sprint na stovku za 2,5 sekundy a na dvoustovku za 6,7 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 340 km/h (v případě jízdy čistě na elektřinu je ovšem omezena jen na 135 km/h), zatímco k zastavení ze stovky potřebujete pouze 29,5 metru. Kromě toho tu máme i čas z okruhu Fiorano, který novinka zvládá obkroužit za rovných 79 sekund. Je tak o sedm desetin rychlejší než LaFerrari.

Vůz disponuje čtyřmi jízdními režimy eDrive, Hybrid, Performance a Qualify, z nichž první vypíná spalovací jednotku a spoléhá čistě jen na elektromotory. Druhý zmíněný pak automaticky přepíná mezi agregáty, přičemž využívá informace třeba o míře sešlápnutí plynového pedálu. Ve třetím a čtvrtém módu je pak osmiválec neustále při životě. V režimu Performance se stará mimo jiné i o dobíjení baterií, poslední zmíněný je pak ideálem pro okruhy, neboť máte stále k dispozici plný výkon.

Oněch tisíc koní je přitom spárováno s 1 570 kilogramy hmotnosti, novinka je tak o 13 kilo lehčí než LaFerrari - do značné míry i díky tomu, že došlo k nahrazení dvanáctiválce menší pohonnou jednotkou. Nicméně i přesto je šasí SF90 Stradale o 20 procent tužší než předchozí platformy, jeho torzní tuhost pak byla navýšena dokonce o 40 procent. Zajímavé přitom je, že přední část šasí je usazena o 15 milimetrů výše než na střední - tím je vylepšeno proudění vzduchu skrze karoserii.

Samotnou stylizaci automobilka nazývá „radikální evolucí“ všech sportovních aut, jenž vyrobila za posledních 20 let. Pozornost nejvíce přitahuje kryt motoru, který je rozdělen na dvě části - ta spodní s integrovaným brzdovým světlem je uchycena napevno, zatímco zbytek je pohyblivý. Značka uvádí, že ve městech či při dosažení nejvyšší rychlosti je vrchní část krytu vyvýšena, aby mohl vzduch lépe proudit ke Gurneyho klapkám. V zatáčkách ale zajíždí níže, čímž vzniká rozměrnější přítlačná plocha.

Dle značky novinku tlačí v rychlosti 250 km/h k zemi 390 kilogramů, tedy nový mezník mezi silničními vozy. Kromě aerodynamické karoserie se přitom dočkala i zaoblenějšího čelního skla, užších čelních sloupků, aerodynamických prahů či vstupů vzduchu usazených výše, než je obvyklé. Na délku pak vůz měří 4 710 milimetrů, na šířku 1 972 mm a na výšku 1 186 mm. V případě rozvoru je možné počítat s 2 650 mm, zavazadelník pak pobere 74 litrů a přihrádka nad ním dalších 20 l.

Uvnitř najdeme letectvím inspirovaný kokpit, jehož doménou je 16palcový digitální přístrojový štít s uprostřed umístěným tachometrem. Volant se zploštělou částí pak zdobí většina ovládacích prvků, řidič pak má k dispozici head-up displej a spolujezdec sekundární obrazovku. Tím nám ovšem informační pramen vysychá, cenu či dostupnost již Ferrari nezmínilo. Dá se však předpokládat, že oproti výchozímu F8 Tributo budete muset sáhnout do kapsy opravdu hluboko...


Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 1 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 01Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 2 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 02Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 3 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 03Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 4 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 04Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 5 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 05Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 6 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 06Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 7 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 07Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 8 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 08Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 9 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 09Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 10 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 10Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 11 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 11Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 12 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 12Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 13 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 13Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 14 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 14Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 15 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 15Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 16 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 16Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 17 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 17Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 18 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 18Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 19 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 19Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 20 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 20Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 21 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 21Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 22 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 22Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 23 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 23Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 24 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 24Tisícikoňové „Super Ferrari” je venku, v prachu nechá i exkluzivní LaFerrari - 25 - Ferrari SF90 Stradale 2019 prvni oficialni sada 25
Nové Ferrari SF90 Stradale odkazuje názvem na 90. výročí vzniku Scuderie Ferrari

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.