Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové tisícikoňové Ferrari odhalil únik z prezentace, rychlostí překoná úplně vše
29.5.2019 | Petr Prokopec
V posledních týdnech se jej několikrát podařilo nachytat v okolí Maranella a v pátek jej čeká veřejná prezentace. Ta soukromá ale proběhla dnes a před světem se díky tomu Ferrari SF90 Stradale neskrylo.
Už tento týden bude odhaleno nové Ferrari. Sice půjde o derivát osmiválcového kupé F8 Tributo, přesto jde o pro samotnou automobilku nadmíru důležitý vůz. Je to teprve druhý silniční hybrid v její historii, přičemž prvním bylo LaFerrari používající atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,3 l s elektromotorem. Soustava produkovala celkově 950 koní a nezdálo se, že by automobilka v brzké době vyrukovala s něčím, co zamíří ještě výše. Novinka toho ovšem má být schopna, a to přesto, že ji na dosavadní maranellský vrchol chybí čtyři válce.
Oficiálně jsou veškeré detaily skryty pod pokličkou, ovšem její ochrana zjevně nepatří mezi nejsvědomitější. Na veřejnost tak již unikl první snímek, stejně jako některé zajímavé informace. Prohlédnout si tak můžeme profil vozu, přičemž změny jsou evidentní hlavně v zadní části. To je s ohledem na příchod hybridní soustavy pochopitelné, kombinace spalovací jednotky a elektromotorů pak logicky ovlivní i tvar boků a přídě, neboť vyžaduje daleko větší přísun vzduchu než pouze dosud užívaný přeplňovaný 3,9litrový osmiválec.
Tento agregát dopovaný dvěma turby bude zachován, jeho výkon však má narůst na 760 koní. Výchozí F8 Tributo tím bude překonáno „pouze“ o stádo 40 ořů, což na první pohled nepůsobí zrovna světoborně. Nicméně je třeba si uvědomit, že automobilka pod nový kabát napěchovala i tři elektromotory, z nichž každý má produkovat 80 koní. Celkově se tu tedy bavíme o stejném výkonu, jakým disponovalo originální Bugatti Veyron. Zde si však bude muset poradit s mnohem nižší hmotností.
Přesný počet kilogramů prozatím na veřejnost neunikl, data spojená s jízdní dynamikou však ano. Dle automobilky by tak novinka nazvaná SF90 Stradale (označení odkazuje na Scuderii Ferrari, 90. výročí značky a silniční využití) měla zvládnout sprint na stovku pod 2,5 sekundy. Dost možná tak bude nejrychleji akcelerujícím automobilem současnosti, tedy do doby, než dorazí nová Tesla Roadster a další hypersport od Rimacu, v jejichž případě se dočkáme zrychlení na metu 100 km/h za méně než dvě sekundy.
Zmínit můžeme také maximálku 360 km/h, stejně jako skutečnost, že novinka se dočká pohonu všech kol. Ten však bude hybridního rázu, dva z elektromotorů tedy velmi pravděpodobně najdeme na přední nápravě, kde každý dostane na starosti jedno kolo. Ten poslední pak bude asistovat uprostřed usazené spalovací jednotce. Privátní prezentace pro vážené zákazníky probíhají již dnes, veřejnost se pak Ferrari SF90 Stradale dočká až v pátek.
Tisícikoňové Ferrari SF90 Stradale bylo odhaleno únikem...
...kromě prvního snímku nemaskovaného pohledu pak můžeme posloužit i pohledem na vývojový prototyp...
...jehož řidič se pronásledovatelům s kamerou snažil marně uprchnout
Zdroj: bernardfarid@Instagram
Bleskovky
Nejčtenější články
- V Rusku se znovu vyrábí úplně nové Citroëny. Mají pořád stejnou techniku, elektroniku, loga, všechno
3.4.2024 - Smutné: Tohle starší a levné falešné naftové AMG je dnes víc AMG než skutečné nové AMG
3.4.2024 - Avizované zdražení Tesel byl jen blaf. Prodeje rychle padají, skladové zásoby rostou, ceny půjdou zase dolů
3.4.2024 - Prodeje aut v Rusku meziročně vylétly na víc než dvojnásobek, překonaly i předválečnou úroveň
3.4.2024 - Nejlevnější kombík Škody skončil bez nástupce, v bazarech se o něj strhla mela
3.4.2024