Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s

Pod lehce krkolomným názvem VXR8 GTS-R se neskrývá žádný poladěný Opel, nýbrž sympatické monstrum značky Vauxhall s 595 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s

5.6.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Pod lehce krkolomným názvem VXR8 GTS-R se neskrývá žádný poladěný Opel, nýbrž sympatické monstrum značky Vauxhall s 595 koňmi.

Australská automobilka Holden končí s výrobou vlastních modelů, do budoucna bude prodávat pouze jinak označené vozy koncernu GM. Minulostí se stane kupříkladu sedan Commodore vyznačující se klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu a pohonem zadních kol. Jeho fanoušci asi nebudou mít zájem o přeznačkovaný Opel Insignia.

Co je ovšem horší, dálnice mezi Evropou a Austrálií (respektive mezi Amerikou a Austrálií) se stane pouze jednosměrnou. Holden a hlavně jeho sportovní divize HSV tak zřejmě již nebudou nabízet něco, o čemž se Starému kontinentu poblázněnému zelenou lobby ani nesní - a to osmiválcové sedany disponující vyšším výkonem než řada supersportů.

Pohřeb tak můžeme strojit Vauxhallu VXR8, který je přepracovanou verzí Holdenu Commodore HSV. Než se tak ovšem stane, máme tu nejspíše labutí píseň celého rodu, a sice provedení GTS-R. To bylo v rodné Austrálii představeno vcelku nedávno, přičemž vůz dostal přeplňovaný 6,2litrový osmiválec LSA naladěný na 595 koní a 740 Nm točivého momentu.

S nezměněným výkonem přichází tento sedan také do Evropy, primárně do Velké Británie, kde bude slavnostně odhalen za pár týdnů na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Kromě znaku Vauxhallu se již nic měnit nebude, i nadále tedy lze počítat s výkonnou pohonnou jednotkou, jež vůči předchozímu provedení dává k dobru extra 19 koní. Jde tak o nejvýkonnější model v celé 114leté historii britské automobilky.

Jízdní dynamika prozatím známa není, nicméně stovku by GTS-R mohlo pokořit zhruba za 4 sekundy, dvoustovku za 12,5 sekundy a třístovku za přibližně 44,3 s. To jsou působivé parametry, které běžně u evropské konkurence nenajdete. Není tedy divu, že Vauxhall okolo novinky dělá pořádný humbuk - zvláště když jde o poslední takový import z Austrálie.

Nové provedení bude k dispozici pouze v 15 kusech, přičemž každý dostane již standardně 20palcová kovaná kola, za kterými se vpředu skrývají kotouče o průměru 410 milimetrů svírané šestipístkovými třmeny. Vzadu pro změnu najdeme samosvorný diferenciál, chybět ovšem nebude ani elektronické vektorování točivého momentu.

Dále se GTS-R pochlubí karbonovými výdechy horkého vzduchu motoru či zadním spoilerem, kde je z uhlíkových vláken horní část křídla. Do kabiny se pro změnu nastěhují sportovní sedadla čalouněná Alcantarou a kůží, se stejnými materiály lze ovšem počítat také u volantu či madla řadicí páky. Všechny tyto prvky jsou přitom v Austrálii za příplatek.

Vauxhall svou novinku podává ve stylu „All inclusive“, pročež by asi neměla překvapit nemalá cena 74 500 GBP (cca 2 269 000 Kč). Pokud to ovšem pro Brity bude přílišné sousto, pak možná očkem hodí raději po druhém voze, který Vaxuhall v Goodwoodu vystaví, a tím bude Insignia Sports Tourer s přeplňovaným dvoulitrem pod kapotou.

Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 1 - Vauxhall VXR8 GTS-R 2018 prvni foto
Vauxhall zatím vyrukoval pouze s jedinou oficiální fotografií, větší nášup lze čekat nejpozději v Goodwoodu

Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 2 - hsv gtsr 2017 01Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 3 - hsv gtsr 2017 02Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 4 - hsv gtsr 2017 03Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 5 - hsv gtsr 2017 04Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 6 - hsv gtsr 2017 05Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 7 - hsv gtsr 2017 06Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 8 - hsv gtsr 2017 07Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 9 - hsv gtsr 2017 08Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 10 - hsv gtsr 2017 09Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 11 - hsv gtsr 2017 10Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 12 - hsv gtsr 2017 11Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 13 - hsv gtsr 2017 12Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 14 - hsv gtsr 2017 13Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 15 - hsv gtsr 2017 14Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 16 - hsv gtsr 2017 15Tohle 595koňové monstrum teď můžete koupit v Evropě, 0-200 km/h dá za 12,5 s - 17 - hsv gtsr 2017 16
Oproti výchozímu HSV GTSR je ale zjevné, že rozdíly jsou skutečně pouze ve znacích té či oné automobilky

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše