Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Holden opravdu skončí, ale jen s výrobou. Od roku 2017 zůstane pouze značka
11.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Holden skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety se budou s tímto jménem prodávat i nadále. Zadokolka Commodore však téměř jistě končí.
Změny v koncernu General Motors v posledních měsících nejsou malé. Překvapivé stažení Chevroletu z evropských trhů následovaly zvěsti o konci Holdenu na opačné straně zeměkoule. Tuto informaci nyní potvrdily oficiální zdroje a pro australskou ekonomiku je to po ohlášeném konci tamní výroby Fordů a nejistotě kolem Toyoty další rána.
Holden však nezanikne zcela. Ukončí výrobu, to ano, ale auta s logem Holdenu se budou prodávat dál. Budou to však přeznačkované „globální” vozy, tedy hlavně Chevrolety. Očekávejme tedy, že v nabídce zůstane Barina (Aveo s jiným názvem), Barina Spark (náš Spark, nic jiného), Cruze, Malibu, Volt, Captiva a Trax. Kde si už tak jisti být nemůžeme, jsou modely Commodore a Ute, které vyvíjí Holden v Austrálii a pro Austrálii.
Zprávy o tom, že příští Commodore bude předokolka, se objevily již dříve. Ten současný pohání šesti- a osmiválce, příští generace tak pravděpodobně dostane nanejvýš V6 a již nebude čistě australská, nýbrž koncernová. Spolu s Commodore se zadním náhonem také s největší pravděpodobností skončí Chevrolet SS, tedy dvojče Commodore pro americký trh.
Rozhodnutí ukončit vývoj a výrobu vlastních vozů v roce 2017 bude samozřejmě mít také vliv na trh práce. Oproti předchozím odhadům, které hovořily až o 50 tisících nově nezaměstnaných, se toto číslo značně snížilo - Holden má propustit „jen” 2 900 pracovníků, je ale otázkou, jaký bude sekundární dopad zmíněných kroků. Aktivita Holdenu se po roce 2017 omezí na přeznačkovávání Chevroletů, z faktických záležitostí si automobilka zachová designérské studio a motorárnu, ale ne v takovém rozsahu, v jakém je dnes.
„Nebylo to snadné rozhodnutí, zejména vezmeme-li v potaz dlouhou historii výroby automobilů v Austrálii,” komentoval situaci šéf Holdenu Mike Devereux. „Budeme spolupracovat s odbory, komunitami a vládou za účelem podpory našich lidí,” dodal.
Australský Holden za čtyři roky skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety však bude prodávat i nadále.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 4 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva