Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je „motorový prostor” nejdelšího kabrioletu světa. Pohání jej 750 koní
21.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že vypadá spíše jako mixážní pult? To bude tím, že tady navzdory dlouhé přední kapotě v podstatě žádný motor není. Tedy alespoň ne takový, který by byl vidět.
Za sebou máme motoristický týden v Monterey, jehož vyvrcholením byla přehlídka Concours d'Elegance v Pebble Beach. Té se zúčastnil i Mercedes-Maybach, který zde loni představil studii takřka šestimetrového dvoumístného kupé. Pro letošek Němci tuto vizi mobility budoucnosti připravili o střechu, pročež si můžeme oficiálně představit Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet. Tedy jinými slovy nejdelší kabriolet na světě.
Konceptu naměříme 2 100 milimetrů na šířku, 1 340 mm na výšku a především 5 700 mm na délku, čímž je dnes již nevyráběný Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe překonán o 91 mm. Není to sice enormní číslo, nicméně i kdyby šlo jen o milimetr, titul Mercedesu patří. Je ovšem třeba dodat, že model britské automobilky byl sériovým vozem, zatímco u Němců jde - jak jsme již zmínili - o studii.
Ve srovnání s loňským kupé se kabriolet příliš neodlišuje, v rámci karoserie pouze červený lak nahradila námořní modř. Tato změna souvisí s inspirací pro stylizaci zádě, jíž designéři třícípé hvězdy našli v luxusních jachtách. Kromě toho nám koncept připomíná i legendární Mercedes-Benz 300 SL Gullwing, ačkoliv zde je vše umocněno do absurdních detailů - třeba kola mají 24palcovou velikost.
Uvnitř se vůz pyšní sněhobílým koženým čalouněním, kterému společnost dělají dekory z růžového zlata či dřeva dozdobeného hliníkovými vsuvkami. Jakkoliv vše působí klasickým dojmem, opomenuta nebyla moderní technika. Máme tu tak dva head-up displeje, s nimiž je spárován „plovoucí přístrojový štít“ či biometrické senzory monitorující oba cestující a přizpůsobující jim třeba klimatizaci.
Přesunout se můžeme pod přední kapotu, která vypadá, jako by hostila motor V16 nebo alespoň V12. Skutečně to vypadá jako ideální místo pro motor podobného stroje, jenže nic takového tu není. Po otevření tu místo motoru najdeme specifický zavazadelník, za pohon tu „kopou” čtyři elektromotory, které se nachází až u kol a které umožnily využít příď jinak. Soustava produkuje 750 koní, které jsou logicky přenášeny na všechna čtyři kola. Zrychlení z klidu na stovku zabere méně než 4 sekundy, nejvyšší rychlost je pak omezena na 250 km/h.
Baterie usazené v podlaze mají umožnit dojezd přes 500 km. Kromě toho Mercedes vyvinul i ultrarychlou dobíjecí stanici, která má během pěti minut „dočerpat“ energii na dalších 100 km. Nic moc ve srovnání s konvenčními auty, ale i to se počítá, třebaže je třeba zopakovat, že celý vůz je jen vizí budoucnosti. Je tedy otázkou, kdy a co bude třícípá hvězda nabízet v showroomech, zrovna elektrický kabriolet, jehož střechu zdobí prošívání zlatou nití, bychom v nich v nejbližší době nečekali...
Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet se ukázal na oficiálních fotkách...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva