Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsilnější sériové BMW dneška. Asi nechtěně ukazuje nové řešení ledvinek
9.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW dnes nabízí spoustu silných aut, jedno z nich ale musí být nejsilnější. Je to tohle, M5 v provedení Competition, které cení zuby tak trochu dvojím způsobem.
Reputace BMW na poli sportovně orientovaných modelů v poslední době upadá. Mnichovská automobilka udělala řadu přešlapů, z nichž sice některé skončily prodejním úspěchem, nicméně image značky tím utrpěla, hlavně u skalních příznivců. Na první pohled to možná není důležité, říkáte si, vždyť prodeje každoročně rostou. Nicméně děje se tak hlavně kvůli rozšířujícímu se portfoliu, které nelze nafukovat věčně. Růst se navíc i tak zpomaluje a je otázkou, jakým směrem se bude odbyt BMW vyvíjet, když lovit nové zákazníky už nebude kde.
Zřejmě i proto se automobilka v poslední době snaží odhalovat nové edice svých sportovních modelů, se kterými by vzbudila patřičný rozruch a dala zapomenout třeba na neúspěchy svých předohrabů v losím testu. Představit si proto můžeme nové BMW M5 Competition, které staví na poslední generaci mnichovské legendy. Ta vůbec poprvé dorazila s pohonem všech kol, čímž poněkud zazdila tradice, nicméně zrovna kvůli tomuhle se asi na značku zlobí málokdo.
M5 Competition samozřejmě systém xDrive se zaměřením na zadní nápravu zůstal, stejně jako 4,4litrový přeplňovaný osmiválec pod kapotou. Jeho výkon ovšem narostl o 25 koní na 625 k, točivý moment pak zůstává na nezměněných 750 Nm. Jízdní dynamika tak doznala zlepšení, neboť akceleraci z klidu na stovku zvládne vůz za 3,3 sekundy, na dvoustovku pak za 10,8 sekund. Vůči standardu jde o zlepšení o jednu, respektive o tři desetiny sekundy.
Pohonná jednotka je posazena na speciálních úchytech s pozměněnou charakteristikou pružin, což má dle značky vést „k mnohem přímější odezvě motoru a okamžitému přenosu výkonu“. Osmistupňová automatická převodovka zůstává beze změn, kromě toho navíc i nadále spolupracuje s aktivním diferenciálem. Vůz současně poklesl v kolenou, neboť jeho světlá výška je o 7 milimetrů nižší. Část silentbloků byla navíc nahrazena pevnými klouby, což má přinést vyšší přesnost podvozku.
Kromě toho BMW ještě poladilo zavěšení, pružiny jsou tedy o 10 procent tužší a zesílen byl také zadní stabilizátor. Modifikacemi prošly také tlumiče, u kterých lze v jízdním režimu Sport Plus očekávat „na závodních okruzích ultra dynamické chování“. Zmínit pak ještě můžeme příchod specifického výfukového ústrojí, to je ale po stránce mechanické vše.
Vizuální proměna spočívá hlavně v černých doplňcích a 20palcových kovaných kolech. Ona „černota” pak možná záměrně, možná ne ukazuje, kam se posune podoba tradičních ledvinek. Jejich černé lemování má za následek, že nelakovaný prvek mezi nimi (zřejmě radar adaptivního tempomatu a předkolizního systému) ledvinky opticky spojuje. To třeba u M5 First Edition není patrné, teď ano. BMW plánuje ještě větší optické spojení obou částí, už tohle ale vypadá trochu podivně. Tedy alespoň podle nás.
Lehké, méně kontroverzní úpravy proběhly i v interiéru, kam se nastěhovaly unikátní koberečky, grafika přístrojového štítu a bezpečnostní pásy. Výroba se rozjede v červenci, objednávky bude možné adresovat dealerům již v nejbližších týdnech. Na českou cenu ale musíme ještě nějaký ten pátek vyčkat.
BMW M5 Competition dostalo vůči základu vyšší výkon a snížený podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva