Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nejsmutnější novinka Ženevy, laciný pokus Japonců jít s dobou
8.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na autosalonu v Ženevě se představuje na sto novinek a o větší pozornost jich marně bojuje většina z nich. Této nové Hondy si ale nevšímá skoro nikdo, také není proč.
Když se loni v září objevila nová Kia Rio X-Line, říkali jsme si, kam až jsou automobilky ochotné zajít. Ve snaze následovat trendy zkouší nabídnout zákazníkům co největší množství aut, která alespoň trochu připomínají aktuálně populární SUV. Malý hatchback totiž dostal od Korejců do vínku pár plastů a zvýšenou světlou výšku, díky čemuž byl přerod na „terénního drsňáka“ u konce. Že ovšem Rio i tak nadále milovalo hlavně asfalt a kvůli provedeným modifikacím vypadalo leda komicky, nemusíme dodávat.
Na ženevském autosalonu se ovšem ukázal ještě trapnější způsob, kterak „podojit“ zákazníky. Pod názvem Jazz X-Road jej na svém stánku představila Honda, jenž v rámci přerodu učinila ještě méně změn než Kia. Vůz totiž dostal do vínku pouze černé ochranné lemy blatníků a bočních prahů, se kterými dorazily také stříbrně lakované pláty vpředu a vzadu. To je ale vše, dál už nedošlo na nich, ani na ono zvýšení podvozku.
V interiéru je novinek ještě méně. Zatímco Rio X-Line nabídlo alespoň specificky lakované detaily či o trochu bohatší výbavu než standardní model, Jazz X-Road počítá pouze s novými koberečky. Jelikož ty nejsou gumové, ale klasické tkané, k výletu do bahna vás asi nepobídnou. Což lze ostatně říci také o 16palcových litých kolech, s nimiž nejsou spárovány zrovna vysokoprofilové pneumatiky.
Instalace všech těchto prvků bezesporu nebyla nákladná, stejně jako vývoj. Dá se ale předpokládat, že i přesto Honda cenu pořádně vyšroubuje. Její konkrétní výše zatím známa není, nicméně dost možná bude startovat až okolo půl milionu korun. Zcela jistě totiž bude nový X-Road postaven nad stávající Jazz Elegance 1,3 i-VTEC, který s manuálem vychází na 479 900 Kč.
Novinka použije totéž hnací ústrojí (naladěné na 102 koní a 123 Nm), přičemž zákazníkům dá taktéž na výběr i automat CVT. Proč ovšem automobilka nepočítá s výkonnější jedna-pětkou, není známo. Vadit to asi nikomu nebude, s velkým zájmem o tuto variantu nepočítáme. Už v Ženevě si tohoto smutného partu nevšímá skoro nikdo...
Nová Honda Jazz X-Road předvedla svých pár ochranných plastů naživo v Ženevě...
...i na zatím jediné oficiální fotce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 10 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 11 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva