Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nový vrchol nabídky Ferrari. FXX K Evo se agresivně netváří pro nic za nic
30.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evoluční verze už tak extrémního FXX K vypadá až hrozivě, svým kukučem ale nepřehání. Oproti LaFerrari i FXX K je ještě citelně schopnější.
Každým rokem Ferrari pořádá akci Finali Mondiali, jenž značí závěr motoristické sezóny. Ta sice pro letošek ještě neskončila, neboť třeba ve Formuli 1 nám zbývá odjet ještě dva závody, nicméně v rámci rozdílení titulů je to v královské disciplíně již jasné - novým mistrem světa se již počtvrté stal Lewis Hamilton, mezi konstruktéry znovu kraloval Mercedes. Druhé pak stoprocentně skončí Ferrari, o titul vicemistra mezi piloty ale ještě svedou zuřivý boj Sebastian Vettel a Valtteri Bottas.
Italská automobilka ovšem i přes další nepovedený závod o víkendu slavila, během zmíněné akce bylo totiž odhaleno nové Ferrari FXX K Evo. Tedy evoluční varianta striktně okruhového speciálu FXX K, který stejně jako novinka vychází ze silničního Ferrari LaFerrari. Evoluční verze však oproti této dvojici disponuje ještě propracovanější aerodynamikou a zároveň i nižší hmotností. To stačí na lepší jízdní dynamiku, přestože výkon se již nezměnil.
Začneme ale pěkně od počátku aerodynamikou, přičemž rovnou zmíníme hlavně přepracovanou záď, kde trůní mohutné křídlo s dvojitým profilem podporované centrální ploutví. Tyto změny jsou přitom výsledkem roční práce s pokročilými počítačovými simulacemi, díky kterým by se FXX K Evo mělo v rámci přítlaku dostat na úroveň skutečných závodních speciálů z šampionátů GT3 a GTE. Vůči FXX K jsme se tak dočkali zlepšení o 23 %, vůči LaFerrari dokonce o 75 %.
Co to znamená v konkrétní řeči čísel? Při rychlosti 200 km/h produkuje Ferrari FXX K Evo přítlak 640 kg, při dosažení maximálního tempa pak dokonce 830 kg. Za tím ale samozřejmě nestojí jen mohutné zadní křídlo, ale rovněž přeprofilování předního i zadního nárazníku, nové spodní partie a dokonce i změny v rámci zavěšení, jenž korespondují s mnohem aerodynamičtější karoserií. Navzdory tomu ale novinka nepřibrala, místo toho váží méně než FXX K, tedy méně než 1 165 kg.
Po stránce motorické zůstává vše při starém, i nadále tu tedy máme atmosférický dvanáctiválec, který produkuje 860 koní v 9 200 otáčkách a 750 Nm při 6 500 ot./min. Spalovací jednotka je přitom podporována elektromotorem, který dodává dalších 190 koní. Celkově tedy soustava nabízí 1 050 koní a 900 Nm točivého momentu, jenž na zadní 20palcová kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat. Potenciál ústrojí přitom krotí karbon-keramické brzdy Brembo.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde nechybí nový volant vycházející z monopostů Formule 1. Stejně jako v jejich případě lze tedy i u tohoto modelu očekávat zabudovaná pádla řazení i kontrolky pro obsluhu systému KERS. Kromě toho se naprav od řidiče objevuje mnohem větší 6,5palcový displej, který přenáší nejen záběry ze zadní kamery, ale také výstupy vylepšeného telemetrického systému.
Tím jsme se dostali až na samotný závěr, pročež jen dodáme, že Ferrari nabízí FXX K Evo jako zcela nový vůz i jako paket, který může dodat stávajícím majitelům verze FXX K. Kolik ale vznikne zcela nových kusů, to není jisté. Víme však, že v rámci programu Corse Clienti je již naplánováno devět akcí na různých světových okruzích, na něž zákazníci zamíří mezi březnem 2018 a říjnem 2019.




Nové Ferrari FXX K Evo se chlubí lepší aerodynamikou i nižší hmotností. Ukázalo se naživo v Maranellu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 6 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejčtenější články
Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025Dodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva