Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je nový vrchol nabídky Ferrari. FXX K Evo se agresivně netváří pro nic za nic
30.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evoluční verze už tak extrémního FXX K vypadá až hrozivě, svým kukučem ale nepřehání. Oproti LaFerrari i FXX K je ještě citelně schopnější.
Každým rokem Ferrari pořádá akci Finali Mondiali, jenž značí závěr motoristické sezóny. Ta sice pro letošek ještě neskončila, neboť třeba ve Formuli 1 nám zbývá odjet ještě dva závody, nicméně v rámci rozdílení titulů je to v královské disciplíně již jasné - novým mistrem světa se již počtvrté stal Lewis Hamilton, mezi konstruktéry znovu kraloval Mercedes. Druhé pak stoprocentně skončí Ferrari, o titul vicemistra mezi piloty ale ještě svedou zuřivý boj Sebastian Vettel a Valtteri Bottas.
Italská automobilka ovšem i přes další nepovedený závod o víkendu slavila, během zmíněné akce bylo totiž odhaleno nové Ferrari FXX K Evo. Tedy evoluční varianta striktně okruhového speciálu FXX K, který stejně jako novinka vychází ze silničního Ferrari LaFerrari. Evoluční verze však oproti této dvojici disponuje ještě propracovanější aerodynamikou a zároveň i nižší hmotností. To stačí na lepší jízdní dynamiku, přestože výkon se již nezměnil.
Začneme ale pěkně od počátku aerodynamikou, přičemž rovnou zmíníme hlavně přepracovanou záď, kde trůní mohutné křídlo s dvojitým profilem podporované centrální ploutví. Tyto změny jsou přitom výsledkem roční práce s pokročilými počítačovými simulacemi, díky kterým by se FXX K Evo mělo v rámci přítlaku dostat na úroveň skutečných závodních speciálů z šampionátů GT3 a GTE. Vůči FXX K jsme se tak dočkali zlepšení o 23 %, vůči LaFerrari dokonce o 75 %.
Co to znamená v konkrétní řeči čísel? Při rychlosti 200 km/h produkuje Ferrari FXX K Evo přítlak 640 kg, při dosažení maximálního tempa pak dokonce 830 kg. Za tím ale samozřejmě nestojí jen mohutné zadní křídlo, ale rovněž přeprofilování předního i zadního nárazníku, nové spodní partie a dokonce i změny v rámci zavěšení, jenž korespondují s mnohem aerodynamičtější karoserií. Navzdory tomu ale novinka nepřibrala, místo toho váží méně než FXX K, tedy méně než 1 165 kg.
Po stránce motorické zůstává vše při starém, i nadále tu tedy máme atmosférický dvanáctiválec, který produkuje 860 koní v 9 200 otáčkách a 750 Nm při 6 500 ot./min. Spalovací jednotka je přitom podporována elektromotorem, který dodává dalších 190 koní. Celkově tedy soustava nabízí 1 050 koní a 900 Nm točivého momentu, jenž na zadní 20palcová kola přenáší sedmistupňový dvouspojkový automat. Potenciál ústrojí přitom krotí karbon-keramické brzdy Brembo.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde nechybí nový volant vycházející z monopostů Formule 1. Stejně jako v jejich případě lze tedy i u tohoto modelu očekávat zabudovaná pádla řazení i kontrolky pro obsluhu systému KERS. Kromě toho se naprav od řidiče objevuje mnohem větší 6,5palcový displej, který přenáší nejen záběry ze zadní kamery, ale také výstupy vylepšeného telemetrického systému.
Tím jsme se dostali až na samotný závěr, pročež jen dodáme, že Ferrari nabízí FXX K Evo jako zcela nový vůz i jako paket, který může dodat stávajícím majitelům verze FXX K. Kolik ale vznikne zcela nových kusů, to není jisté. Víme však, že v rámci programu Corse Clienti je již naplánováno devět akcí na různých světových okruzích, na něž zákazníci zamíří mezi březnem 2018 a říjnem 2019.
Nové Ferrari FXX K Evo se chlubí lepší aerodynamikou i nižší hmotností. Ukázalo se naživo v Maranellu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 55 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 52 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz