Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je první Audi R8 bez quattra. Je lehčí, rychlejší i levnější než to se čtyřkolkou
11.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Audi skutečně zbavilo R8 pohonu předních kol a udělalo z ní zadokolku. Nové specialitě říká RWS a neskromně dodává, že jde o R8 LMS na značkách.
Začněme tím nejpodstatnějším hned zkraje. Tipnete si, co znamená zkratka RWS? Pokud jste hádali „Rear Wheel Steering”, tedy „Zatáčení zadních kol”, kterým se snaží ohromit zákazníky třeba Porsche, tak jste vedle. Je to „Rear Wheel Series”, tedy něco jako „Série se zadním pohonem”. Tahle R8 je skutečně zadokolka, jako vůbec první v historii.
Skoro bychom ji označili za stroj pro puristy; skoro to jen proto, že do ní nedostanete manuální převodovku, pořád se musíte spokojit s dvouspojkou a pouze dvěma pedály na podlaze. Absence pohonu předních kol ale znamená ušetřených 50 kilogramů, což posouvá ručičku vah těsně pod 1,6 tuny na 1 590 kg.
„Jakožto limitovaný speciální model pro zákazníky, kteří ocení skutečné řidičské zážitky, je R8 V10 RWS naprosto exkluzivní nabídkou. S desetiválcem uprostřed a zadním náhonem úspěšně přenáší ideu naší závodní R8 LMS na veřejné silnice,” nešetří chválou Stephan Winkelmann, stále ještě generální ředitel Audi Sport GmbH.
Desetiválec v útrobách zůstává beze změny, což znamená 540 koní a 540 Nm. Zmenšily se jistě i ztráty v přenosovém ústrojí, byť o tom Audi nehovoří. Co říká, je, že zrychlení na stovku je sice oproti quattru horší o 0,2 s (pochopitelně), maximálka se ale o 1 km/h oproti čtyřkolce zvýšila. To znamená 3,7 s na stovku a nejvyšší rychlost 320 km/h. Pokud byste se rozhodli pro otevřenou verzi, dostanete auto s čísly 3,8 s a 318 km/h.
Audi plánuje nabídnout a vyrobit 999 kusů R8 V10 RWS pro celý svět. To není zrovna málo, ale taky to není nijak moc, takže pokud máte zájem, doporučujeme s objednávkou neotálet. Ve Velké Británii má cena startovat na 110 tisících liber, tedy aktuálním kurzem 3,16 milionu korun.
Jak to bude vypadat u nás, když tu stojí základní Audi V10 Coupé od 4,3 milionu korun, si zatím počkejme. V Británii začíná standardní R8 Coupé na 123 tisících liber, tj. 3,54 milionu korun, takže u nás můžeme očekávat cenu RWS pod čtyři miliony. Pokud je náš odhad správný, bude to zajímavá koupě...
Lehčí, lepší, levnější... Jen manuál pořád nemá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 2 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 4 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 5 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 7 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry