Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je první auto s doživotní zárukou. Budete se divit, kde se vyrábí
5.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I na poli záruk se výrobci předhání s co nejlepšími nabídkami, teď ale všem vypálila rybník automobilka, od které by to nikdo nečekal. Není z Japonska ani z Německa, svá auta dělá v Číně.
O znovuzrozené automobilce Borgward jsme naposledy mluvili před několika málo týdny. Nicméně i přes tuto skutečnost její název nejspíše málokomu něco neřekne. Překvapivé ovšem je, že v Číně jde o jednu z nejznámějších značek, rovná třetina totiž na vaši otázku týkající se povědomí o této společnosti odpoví kladně. To je opravdu neskutečný úspěch na výrobce, který se ze záhrobí vrátil před pouhými třemi lety. Přesto jej nyní zná v Číně více lidí než takový Seat, který za Velkou zdí operuje v různých podobách již pár dekád.
Tohoto povědomí Borgward ovšem nedosáhl tím, že by zaplavil ulice svými vozy. Produkce automobilky je v tomto ohledu poměrně skromná, v roce 2016 totiž bylo vyrobeno jen 30 tisíc aut. Letos by pak mělo být smontováno přinejmenším 80 tisíc vozů, s ohledem na velikost čínského trhu ale půjde stále jen o kapku v moři. Jak tedy firma dosáhla své reputace? Zejména cíleným marketingem, neboť navštívila i tu sebemenší motor show a zároveň vyrukovala i s masivní reklamní kampaní.
V Číně ale jistě není až tak těžké prorazit se značkou, která tamním obyvatelům bude znít noblesně. Teď se chce Borgward o totéž pokusit i v Evropě a čeká ho tvrdší oříšek - ani tady jeho jméno nezní špatně, známé ale pro většinu dnes žijících zákazníků už nebude. Jak toho tedy chce docílit?
V prvé řadě tvrdí, že jeho auta nejsou žádný čínský šmejd skrytý za dobře znějící značku z úplně jiného světa, jak se tvrdí. „Čína už není prodloužený ponk Evropy, dosáhli jsme světových standardů,” říká Ulrich Walker, bývalý manažer Daimleru a v posledních letech šéf Borgwardu. A nezůstává jen u sebevědomých frází.
Walker říká, že „jeho” auta jsou i přes výrobu v Číně více německé než mnohé německé vozy. Svědčí o tom ostatně výčet německých dodavatelů, mezi něž patří BorgWarner (pohon všech kol), Aisin (automat), Continental (brzdy a senzory), Bosch (zapalování), Delphi (kamerový systém), ZF (ESP), Magna (stahování oken) nebo Webasto (panoramatická střecha). Konkrétně v Borgwardu BX7 je prý více německých dílů než ve Volkswagenu Passat, ten je naopak více čínský.
Kromě toho se automobilka může pochlubit moderní továrnou s bezprecedentní mírou automatizace, která vyrostla v rekordním čase poblíž Pekingu. Zabírá rozlohu 29 fotbalových hřišť, přičemž montáž je na 95 procent automatizovaná - 443 robotů má kupříkladu na starosti svařování. Nicméně ani nasazování pneumatik se neodehrává ručně, jedinou podstatnou lidskou činnost tak lze vysledovat v interiéru v rámci montáže některých komponentů, mezi které patří třeba bezpečnostní pásy.
Továrna Mjyun v současné době vyrábí pouze dvě SUV - BX5 a BX7 - nicméně linky jsou uzpůsobené pro montáž až osmi různých modelů. Jelikož přitom Borgward počítá pouze s růstem (maximální kapacita činí 360 tisíc aut ročně), všech 6 000 pracovníků jsou stálí zaměstnanci, nikoliv agenturní. Navíc dosahují poměrně nízkého průměrného věku (31 let), což má napomoci především flexibilitě, která bude při osmi modelech nutností.
Dalším důkazem kvality aut Borgwardu má být, že na ně aktuálně jako jediná firma poskytuje ničím neomezenou doživotní záruku. Můžete tedy s BX5 i BX7 ujet jakékoli kilometry nebo jej mít jakkoli dlouho, záruka bude platit pořád. Spojena je tedy pouze s jedním majitelem, takže se netěšte na záplavu zárukou krytých ojetin. Ale i tak je to sympatický krok, třebaže automobilka říká, že zákazníci budou podle jejích průzkumů měnit auta obvykle po pěti letech.
Zda tato záruka bude platit i v Evropě, respektive v Německu, kde Borgward za pár týdnů začne model BX7 nabízet, teprve uvidíme. SUV by přitom mělo startovat okolo 45 000 Eur (cca 1,14 milionu korun), což není zrovna nízká suma, zvláště pro nezavedenou značku. Nicméně očekávat za ní můžete nejen pohledný design, ale prý také kvalitu, vedle které pokulhávají i osvědčení výrobci od VW po Kiu.
Borgward se zaměřil hlavně na slícování vnitřních i venkovních panelů, které by nyní nemělo poskytnout jediný důvod ke kritice. Uvnitř je navíc možné počítat s moderními multimediálními systémy, jenž umožňují spárování vozu s vaším mobilním telefonem i připojení na internet. Aktuálně sice není v nabídce adaptivní tempomat či head-up displej, obojí ale má dorazit velmi brzy.
Další pohled na standardní či příplatkovou výbavu naznačuje, že stále ještě je třeba vyřešit pár zádrhelů, bez kterých to v Evropě nepůjde. Kupříkladu přední sedadlo spolujezdce není výškově stavitelné, v případě modelu BX5 lze pak mluvit o jistě stísněnosti. I proto nejspíše Borgward startuje s větším SUV, které standardně počítá s pohonem všech kol Haldex a elektronickým diferenciálem.
V rámci motorového prostoru lze počítat s přeplňovaným benzinovým dvoulitrem, který bude přes automatickou převodovku přenášet 224 koní. Toto provedení je přitom pouze předvojem před skutečnou bombou, s jejíž pomocí si Borgward hodlá podrobit čínský trh i Evropu. Jak se přitom asi dá očekávat, řeč je o elektrické variantě, která má být k mání již příští rok.
Pod názvem BXi7 přitom dorazí vůz osazený dvěma elektromotory a tedy elektrickou čtyřkolkou, lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 50 kWh, jenž má vystačit na 300 až 400 kilometrů, a především zajímavou cenou. Její výše ale zatím nebyla zveřejněna, stejně jako jsou tajemstvím zahalena technická data. Značka ale uvádí, že pokud by chtěla, mohla by maximálka narůst na 250 km/h.
Nezní to všechno vůbec špatně, ale víte, jak je to s tím ptáčkem a lapáním. Jsme tedy zvědavi, jak Borgwardu v Evropě povede a zda na jeho argumenty budou zákazníci slyšet. Sami zůstáváme skeptičtí, ale třeba Číňané překvapí. Možná i proto, že nejde o ryze čínskou automobilku, ale firmu krytou německou značkou a čínským kapitálem...
Borgward BX7 není žádnou žhavou novinkou, na autosalonu ve Frankfurtu se ukázal již v roce 2015
Prodej na německém trhu ovšem odstartuje až letos
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 4 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 8 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva