Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle jsou brzdy nejnovějšího sportovního BMW, jde o smutný důkaz přerodu značky
6.1.2019 | Petr Prokopec
Na první pohled byste asi řekl, že tento snímek zachycuje příliš ambiciózní vůz mainstreamové značky, která velikostí kol dohání, co se zanedbalo při vývoji.
BMW až do přelomu tohoto a minulého století usilovně lpělo na své sportovní reputaci. Díky tomu byly středobodem nabídky sportovní sedany osazené atmosférickými motory, manuálními převodovkami a pohonem zadních kol. Jenže poté v Mnichově zjistili, že zákazníků takových aut je omezený počet, a proto je třeba překročit dříve stanovené hranice. Za uplynulé dvě dekády jsme se tak dočkali věcí, jež dříve byly u bavorské značky v absolutní minoritě. Nabídku ovládly SUV, diesely, automaty, turbodmychadla a pohon všech kol.
Možná jste si zvykli, automobilka ale hodlá jít tímto směrem dále a dále. Nejlépe to dosvědčují nové špionážní snímky chystaného BMW 2 Gran Coupe, které zjevně bude prvním sportovně střiženým modelem značky, který nebude sázet na koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Dosud byly předokolkami jen MPV a malá SUV, což leckdo mohl bez okolků přijmout, teď posun nabídky tímto směrem pokoří další milník. Přiložené záběry nedávají prostor k pochybám, při pohledu pod zadní nárazník vůz v této oblasti zcela postrádá jakýkoliv diferenciál či hnanou nápravu, stoprocentně tedy bude stát na modulární platformě UKL.
Znamená to tedy, že nový příspěvek do nabídky značky bude primárně pracovat s pohonem předních kol a maximálně dvoulitrovými čtyřválcovými motory - architektura totiž umožňuje pouze příčnou, nikoliv podélnou zástavbu pohonných jednotek. Šestiválce se tedy pod kapotu nevejdou, třebaže díky přeplňování o nedostatek výkonu nouze nebude. Dvoulitr TwinPower Turbo by měl na všechna čtyři kola skrze osmistupňový automat posílat 306 koní a 450 Nm.
Snímky ale nabízí i jiný smutný pohled, a to na zadní brzdy. Podívejte na jejich průměr, ve velkých litých kolech se doslova ztrácí. To že mají být brzdy kotouče sportovně střiženého vozu? Je to jen další negativní dopad přepřáhnutí na pohon předních kol - takový vůz má jasnou většinu hmotnosti na přední ose a velké zadní brzdy neumí rozumně využít, tak proč by je používal.
Je samozřejmě otázkou, jaká verze byla nafocena, pohled na výfuk či ona kola ale nenaznačuje, že bychom měli tu čest s nejslabším tříválcem. Budeme se nejspíše pohybovat někde uprostřed nabídky, tedy zhruba okolo 200 koní, se kterými bude spárováno přibližně 1 500 kilogramů.
Dále již jen můžeme dodat, že Gran Coupe se oproti zbytku dvojkové řady bude lišit specifickými čelními i zadními diodovými světly, stejně jako jinými nárazníky. Zároveň bude disponovat i výše položenou boční linií. Plné odhalení se očekává během příštích měsíců, prodej pak odstartuje v závěru letošního roku. Během toho příštího či přespříštího by pak mělo dorazit i BMW M2 Gran Coupe, s ohledem na jeho výchozí architekturu ale tradiční fandy rychlých bavoráků těžko potěší.








Chystané BMW 2 Gran Coupe bylo nachytáno s kamufláží, jenž ovšem neskryla trpké zklamání fanoušků značky, tedy pohon předních kol a z něj vyplývající prťavé zadní brzdy
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 11 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
včera
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
