Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny

24.8.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Na první pohled vypadá tento stroj jako moderní obdoba motokáry z necek, ve skutečnosti jde ale o budoucí nejlépe zrychlující auto světa - Ariel Hipercar.

Ariel máme zafixovaný jako značku, která se soustředí jen na potěchu řidiče. Je jedno, zda zvolíte model Atom či Nomad, v obou případech dostanete benzinový motor usazený spolu minimalistickým interiérem do trubkového rámu. Intenzitě jízdních zážitků, jichž posádce v otevřeném kokpitu dostává, se nic nevyrovná. Ariel k výše zmíněným minimalistům chystá třetí model, v jehož případě půjde dosti odlišnou cestou.

Není třeba se obávat, že by nemělo jít o sportovní vůz. Projekt s názvem Hipercar (sic) by dokonce měl být „nejrychleji akcelerujícím a nejpokročilejším supersportem historie“. Dorazit má nejpozději do tří let, přičemž o jeho pohon se bude starat až 1 196 koní. S tímto výkonem novinka má pokořit stovku za 2,4 sekundy, metu 160 km/h za 3,8 sekundy a rychlostí 240 km/h pojede již za 7,8 s.

Bohužel, krátce poté zasáhne omezovač, rychlost vrcholí jen na 257 km/h. Kromě toho, na okruhu si chystaný supersport užijete maximálně 15 minut, než jej budete muset odstavit... k dobíjecí stanici. Ano, i Ariel se rozhodl jít elektrickou cestou, oněch 1 196 koní půjde ze čtyřech elektromotorů. Každý má produkovat 299 koní a 450 Nm.

Takřka dvanáct set koní je přitom naprostým vrcholem a počítat s nimi mohou majitelé verze, jež bude disponovat zmíněnými čtyřmi elektromotory a tedy pohonem všech kol. Kromě toho by ovšem Ariel mohl nabídnout i zadokolku, kde se počet jednotek sníží na polovinu, stejně jako výkon. Jak to pak bude s jízdní dynamikou či použitelností na trati, to již značka nedodává. Nicméně naznačuje, že lišit se budou baterie.

Výkonnější provedení by podle všeho mělo dostat vodou chlazené lithium-iontové akumulátory o kapacitě 56 kWh, slabší provedení si bude muset vystačit se 42 kWh. Daná kapacita by měla vystačit na zhruba 160 až 200 kilometrů, poté bude třeba baterie dobít, přičemž u rychlodobíjecích stanic strávíte 50 minut. Nicméně Hipercar má kvůli vyšší praktičnosti dostat i mikroturbínu o výkonu 48 koní.

Z dostupných informací se zdá, že turbína bude přímo pohánět kola, nikoliv generovat energii pro elektromotory. Novinka má i přes odhlečené hliníkové šasí a kovaná či karbonová kola (20palcová přední a 21palcová zadní) vážit nemalých 1 600 kg, tedy pomalu třikrát více, než je u Arielu obvyklé. S turbínou tak půjde maximálně dojet k dobíjecí stanici.

Nový Ariel dostane pevnou karoserii, jeho celá filozofie bude zcela mimo mantinely nastavené Atomem. Také on jistě přinese spoustu zážitků, jen už to nebude tak unikátní zkušenost, jako u splašeného lešení, jak se současným modelům Arielu také někdy říká. Má smysl se těšit?

Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 1 - Ariel HIPERCAR prvni foto 01Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 2 - Ariel HIPERCAR prvni foto 02Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 3 - Ariel HIPERCAR prvni foto 03Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 4 - Ariel HIPERCAR prvni foto 04Tohle monstrum bude nejlépe zrychlující auto světa. Zastíní Bugatti, Teslu, všechny - 5 - Ariel HIPERCAR prvni foto 05
Ariel chystá nový supersport, na jehož příchod se vlastně netěšíme i přes výkon 1 196 koní. Půjde totiž o 1 600 kilo vážící elektromobil s karoserií, tedy diametrálně odlišný stroj, než jaké značka vyrábí nyní

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Autobazar

zobrazit vše