Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut
14.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Internetový gigant hodlá degradovat automobily na pouhé spotřební zboží. Prý proto, aby odstranil nepříjemné bariéry v klasických showroomech.
Čím je pro vás automobil? Miláčkem? Klenotem na čtyřech kolech? Členem rodiny? Takovým odpovědím bychom se vůbec nedivili, nicméně se dá předpokládat, že budou stále méně časté. Pro většinu lidí je totiž vůz pouhým dopravním prostředkem, který je přepraví z bodu A do bodu B. A pokud bude úspěšný - a jako že pravděpodobně bude - projekt čínského gigantu Alibaba, pak se z aut stane ještě obyčejnější spotřební zboží, než jakým je dnes. Internetová firma totiž velmi brzy spustí své první automobilové prodejní automaty.
Pilotní program zatím počítá s automaty alokovanými ve městech Nanjing a Šanghaj, kde si lidé budou moci kupovat auta snadněji než rohlíky v pekárně. Stačí totiž, aby byli akreditováni jako věrnostní členové Alibaby. Stran toho musí výše jejich kreditu v čínském systému Zhima Credit přesáhnout metu 700 bodů. Tím jsou povinnosti ze strany zákazníků vyčerpány, dále zde již máme jen samé benefity. Než se k nim ale dostaneme, je třeba trochu nahlédnout do zákulisí.
Alibaba je od dubna 2016 největším prodejcem smíšeného zboží na světě, přičemž od letoška patří mezi deset nejhodnotnějších firem na světě. V červenci dokonce její hodnota přesáhla 400 miliard dolarů (cca 8,7 bilionu korun), což je úspěch, jakého ještě žádná asijská firma nedosáhla. Alibaba tedy bezesporu má zázemí k tomu, aby měnila svět, stejně jako její zakladatel a šéf Jack Ma, který patří mezi nejvlivnější byznysmeny planety.
Stran výše zmíněného firma operuje ve více než 240 zemích světa a má uzavřené kontrakty prakticky se všemi významnějšími značkami, včetně automobilek. A tím se dostáváme k oněm automatům, které budou schopné nabídnout zákazníkům jejich vysněný vůz téměř od jakéhokoliv výrobce. Stačí totiž, abyste jej spatřili na ulici a vyfotili. Poté vyplníte formulář v příslušné aplikaci, uděláte si selfie a můžete se stát jeho majitelem.
Je přitom vždy jen na vás, zda zvolíte rovnou koupi, nebo si vysněný vůz na tři dny vypůjčíte v rámci testovací jízdy. Vy jen přistoupíte k automatu bizarně stylizovanému jako kočka, který na základě rozpoznávání obličejů (proto ono selfie) identifikuje, po čem pasete a vysněný vůz vám přistaví. Prozatím sice budete omezeni produkty značek Audi, BMW, Maserati, Mercedes, Volvo či VW, nicméně portfolio se bude v příštích měsících promptně rozšiřovat.
Alibaba ostatně dodává, že během příštích dvanácti měsíců budou prodejní automaty vybudovány i v dalších čínských městech. Zákazníci přitom budou stejně jako v Nanjingu a Šanghaji limitováni jednou testovací jízdou na daný typ vozidla. Stran toho budou moci otestovat maximálně pět aut během prvních dvou měsíců pilotního programu.
Zbývá se jen zeptat, kterak se vám tato novinka líbí? Jak jsme totiž zmínili v úvodu, auta jsou jí degradovány na pouhé spotřební zboží. Dle Alibaby ovšem tímto způsobem dojde k odstranění některých nepříjemných bariér, jimž jsou zákazníci vystaveni v klasických showroomech. S ohledem na historii firmy je ale více než jisté, že půjde o úspěch.
















Takhle vypadá budoucnost nakupování aut podle Alibaby. Nemusí se vám líbit, zcela jistě však přijde a velmi pravděpodobně bude tento projekt úspěšný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 10 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
