Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut

Internetový gigant hodlá degradovat automobily na pouhé spotřební zboží. Prý proto, aby odstranil nepříjemné bariéry v klasických showroomech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut

14.12.2017 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Internetový gigant hodlá degradovat automobily na pouhé spotřební zboží. Prý proto, aby odstranil nepříjemné bariéry v klasických showroomech.

Čím je pro vás automobil? Miláčkem? Klenotem na čtyřech kolech? Členem rodiny? Takovým odpovědím bychom se vůbec nedivili, nicméně se dá předpokládat, že budou stále méně časté. Pro většinu lidí je totiž vůz pouhým dopravním prostředkem, který je přepraví z bodu A do bodu B. A pokud bude úspěšný - a jako že pravděpodobně bude - projekt čínského gigantu Alibaba, pak se z aut stane ještě obyčejnější spotřební zboží, než jakým je dnes. Internetová firma totiž velmi brzy spustí své první automobilové prodejní automaty.

Pilotní program zatím počítá s automaty alokovanými ve městech Nanjing a Šanghaj, kde si lidé budou moci kupovat auta snadněji než rohlíky v pekárně. Stačí totiž, aby byli akreditováni jako věrnostní členové Alibaby. Stran toho musí výše jejich kreditu v čínském systému Zhima Credit přesáhnout metu 700 bodů. Tím jsou povinnosti ze strany zákazníků vyčerpány, dále zde již máme jen samé benefity. Než se k nim ale dostaneme, je třeba trochu nahlédnout do zákulisí.

Alibaba je od dubna 2016 největším prodejcem smíšeného zboží na světě, přičemž od letoška patří mezi deset nejhodnotnějších firem na světě. V červenci dokonce její hodnota přesáhla 400 miliard dolarů (cca 8,7 bilionu korun), což je úspěch, jakého ještě žádná asijská firma nedosáhla. Alibaba tedy bezesporu má zázemí k tomu, aby měnila svět, stejně jako její zakladatel a šéf Jack Ma, který patří mezi nejvlivnější byznysmeny planety.

Stran výše zmíněného firma operuje ve více než 240 zemích světa a má uzavřené kontrakty prakticky se všemi významnějšími značkami, včetně automobilek. A tím se dostáváme k oněm automatům, které budou schopné nabídnout zákazníkům jejich vysněný vůz téměř od jakéhokoliv výrobce. Stačí totiž, abyste jej spatřili na ulici a vyfotili. Poté vyplníte formulář v příslušné aplikaci, uděláte si selfie a můžete se stát jeho majitelem.

Je přitom vždy jen na vás, zda zvolíte rovnou koupi, nebo si vysněný vůz na tři dny vypůjčíte v rámci testovací jízdy. Vy jen přistoupíte k automatu bizarně stylizovanému jako kočka, který na základě rozpoznávání obličejů (proto ono selfie) identifikuje, po čem pasete a vysněný vůz vám přistaví. Prozatím sice budete omezeni produkty značek Audi, BMW, Maserati, Mercedes, Volvo či VW, nicméně portfolio se bude v příštích měsících promptně rozšiřovat.

Alibaba ostatně dodává, že během příštích dvanácti měsíců budou prodejní automaty vybudovány i v dalších čínských městech. Zákazníci přitom budou stejně jako v Nanjingu a Šanghaji limitováni jednou testovací jízdou na daný typ vozidla. Stran toho budou moci otestovat maximálně pět aut během prvních dvou měsíců pilotního programu.

Zbývá se jen zeptat, kterak se vám tato novinka líbí? Jak jsme totiž zmínili v úvodu, auta jsou jí degradovány na pouhé spotřební zboží. Dle Alibaby ovšem tímto způsobem dojde k odstranění některých nepříjemných bariér, jimž jsou zákazníci vystaveni v klasických showroomech. S ohledem na historii firmy je ale více než jisté, že půjde o úspěch.

Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 1 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 01Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 2 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 02Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 3 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 03Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 4 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 04Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 5 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 05Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 6 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 06Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 7 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 07Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 8 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 08Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 9 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 09Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 10 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 10Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 11 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 11Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 12 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 12Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 13 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 13Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 14 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 14Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 15 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 15Tohle stavení s podobou kočky má stát na prahu revoluce v prodeji nových aut - 16 - Alibaba prodejni automat na automobily videoscreen 16
Takhle vypadá budoucnost nakupování aut podle Alibaby. Nemusí se vám líbit, zcela jistě však přijde a velmi pravděpodobně bude tento projekt úspěšný

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše