Toyota nevěří plug-in hybridům, budoucnost vidí v palivových článcích

Japonská automobilka sice vidí ve vlastní hybridní technice značný skrytý potenciál, zároveň však již pracuje na dalším způsobu „bezemisní” jízdy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Toyota nevěří plug-in hybridům, budoucnost vidí v palivových článcích

6.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota nevěří plug-in hybridům, budoucnost vidí v palivových článcích

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská automobilka sice vidí ve vlastní hybridní technice značný skrytý potenciál, zároveň však již pracuje na dalším způsobu „bezemisní” jízdy.

Takřka všechny novinky letošního pařížského autosalonu byly známé ještě před svým výstavním debutem. Řada novinářů proto do Porte de Versailles dorazila spíše kvůli lidem, jež za danými vozy stojí. Díky tomu mohli naši britští kolegové ztratili pár slov i s Karlem Schlichtem, produktovým šéfem Toyoty. A asi nebude překvapením, když uvedeme, že hovor se točil okolo hybridních technologií, s nimiž je japonská automobilka spojena jako ryba s vodou.

Schlicht se přitom vyjádřil hlavně ke stávajícím trendům, které začínají favorizovat plug-in hybridy. Ty ovšem Toyota odmítá, respektive v nich nevidí takovou výhodu jako konkurence. „Prodali jsme již sedm milionů hybridních vozů, takže víme, co funguje,“ obhajuje řešení třiapadesátiletý Kanaďan. A dodává, že „zvěsti o tom, že naše technologie již dosáhla vrcholu a že se budeme muset přesunout k lithium-iontovým bateriím či plug-in hybridům, jsou přehnané.“

Mimo to Schlicht osvětluje, že současná technika Toyoty stále ještě skrývá mnoho potenciálu. Navíc je spolehlivá a její cena soustavně klesá, což je dost možná důvod, proč standardní Prius v prodejích překonává verzi s napájením ze zásuvky. Dále jsou tu baterie, které ve výsledku zákazníka příliš nezajímají, takže je mu vlastně jedno, co má ukryté pod kapotou. Důležitý je v tu chvíli nějaký ten elektrodojezd ve městě, který automobilka nabídnout dokáže.

Souběžně s tím si je ovšem produktový šéf Toyoty vědom kritiky od nadšenců, kteří zásadní problém vidí v převodovce CVT. Ta totiž sice při poklidné noze na plynovém pedálu dokáže přispět k úsporné jízdě, při snaze o maximální tempo ovšem tak akorát zvýší hluk v kabině. Proto Schlicht dodává, že na daném nešvaru, respektive na jeho odstranění se již pracuje. To ovšem samo o sobě neznamená, že by automobilka ihned musela přejít k plug-in hybridům.

Místo toho byla v Paříži potvrzena budoucnost spojená s vodíkovými palivovými články. Tu na autosalonu představovala produkční verze modelu FCV, kromě něj však má v budoucnu dorazit více exemplářů. I když zpočátku hodlá Toyota vsadit vše jen na jednoho koně. Ten dorazí na trh již v příštím roce. K mání tedy bude jen v limitovaném množství, obdobně ale kdysi začínal i Prius - a dnes je z něj neprodávanější hybrid světa...

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Paříže.


Toyota nevěří plug-in hybridům, budoucnost vidí v palivových článcích - 1 - toyota fuel cell sedan produkcni 01Toyota nevěří plug-in hybridům, budoucnost vidí v palivových článcích - 2 - toyota fuel cell sedan produkcni 02Toyota nevěří plug-in hybridům, budoucnost vidí v palivových článcích - 3 - toyota fuel cell sedan produkcni 03
Produkční Toyota Fuel Cell Sedan vzešla z konceptu FCV, přičemž prodávat se začne již příští rok

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.