Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius+ 2015: facelift přinesl lepší podvozek, odhlučnění i výbavu
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jediný sedmimístný hybrid na evropských trzích dostal nové nárazníky a světla, uvnitř pak nabízí již ve standardu multimediální systém Toyota Touch 2.
Toyota Prius+ sice není zrovna enormně prodávaným vozem, na druhou stranu však jde o jediný sedmimístný hybrid, který je v současné době na Starém kontinentu k mání. Své opodstatnění v nabídce japonské automobilky tedy bezesporu má, pročež se nemůžeme divit ani faceliftu, který by měl vůz udržet svěží a v kondici po další přibližně tři roky. Tou dobou sice již bude na trhu zcela nový Prius, ovšem pouze ve standardní pětimístné formě.
Vraťme se ale zpátky k verzi, která svůj kokpit se sedmi sedadly poprvé ukázala veřejnosti v roce 2011 na autosalonu v Ženevě. Pro letošek se zvenčí dočkáme hlavně nové čelní masky, se kterou přichází také větší emblém značky. Změnám pak byly podrobeny i LEDky určené k dennímu svícení, stejně jako můžeme referovat o nových světlech vpředu i vzadu. Mimo to byly vyměněny i nárazníky, kdy ten zadní hostí difuzor.
Další modifikace pro evropský trh počítají s představením nových barevných odstínů (Dark Cherry, Attitude Black), tím jsme ale s exteriérem hotovi. Zamířit tak můžeme do kabiny, kde nově najdeme více chromových doplňků. Standardem se pak u všech úrovní výbavy stává multimediální systém Toyota Touch 2, jehož součástí je zpětná kamera nebo rozhraní Bluetooth. Za příplatek pak dostáváte i navigaci.
Další změny se dotýkají malého středového přístrojového štítu, kde nově přibyl 4,2palcový TFT displej. Ten zobrazuje data o spotřebě paliva, ale také o samotném hybridním režimu. Nově přitom disponuje funkcí Eco Judge, která má šoférům radit s ekonomickou jízdou, kterou následně i hodnotí. To je ale víceméně vše také v případě kabiny, čímž se přesouváme k mechanickým změnám.
Toyota totiž nově upravila podvozek (zejména tlumiče), aby napomáhal lepší ovladatelnosti. Lepší je pak i odhlučnění vzadu na bocích, což prospělo komfortu v kabině, zatímco hybridní ústrojí nově plní emisní normy Euro 6. I nadále však produkuje kombinovaných 136 koní, které stojí za sprintem z klidu na stovku za 11,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 165 km/h.
Ceny modernizované Toyoty Prius+ mají být oznámeny blíže k zahájení prodeje, nic konkrétního však japonská automobilka v tomto směru nezmiňuje. Dá se ale předpokládat, že déle než do konce letošního roku čekat nebudeme.





Toyota Prius+ se změnila zvenčí i uvnitř, mimo to však nabízí také lepší odhlučnění a podvozek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
včeraHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
včeraBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
včeraPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub