Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Toyota Prius se o půl roku opozdí, přijde až v prosinci 2015
30.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dychtivě očekávaný nástupce jednoho z nejznámějších zelených vozů planety se odkládá o šest měsíců, zřejmě kvůli složitejšímu vývoje.
Jednou skupinou proklínaná a nenáviděná, druhou naopak uctívaná a obdivovaná. Taková je Toyota Prius, hybridní model japonské automobilky, který si nese nálepku jednoho z nejzelenějších aut se spalovacím motorem. Milovníci ekonomického způsobu jízdy už pomalu přestali zalévat svoje záhony a začali se soustředit na uvedení čtvrté generace, jejíž premiéra byla naplánována na jaro příštího roku. Vždyť od roku 1997 je celosvětově nejprodávanějším hybridem. Jenomže chybička se zřejmě vloudila.
Tvůrci mají údajně plné ruce práce s dalším snižováním spotřeby, které přímo souvisí s papírovými hodnotami udávaného dojezdu. Hlavním problémem se ukazuje být nová generace hybridní soustavy Hybrid Synergy Drive. Jiné zdroje hovoří o úpravách karoserie a naladění zcela nové globální platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Nutnost nápravy posune premiéru dalšího Priusu na prosinec roku 2015 a uvedení plug-in hybridní alternativy až na říjen 2016.
Automobilka si tedy rozhodně dává záležet, aby její nové dílo skutečně dostálo slibům, které hovořily o vůdčím postavení v oblasti designu i techniky. Nový hybridní systém má mít menší zástavbové nároky, hmotnost a samozřejmě i vykazovat nižší spotřebu a emise. Z hlediska apetitu po palivu by měl být minimálně o deset procent úspornější než vůz, který brázdí silnice od roku 2009.
Potřeba vychytané hybridní soustavy pramení z budoucí potřeby zajištění pohonu i dalším modelům, protože klasický Prius bude dále následován také kompaktním Priusem C a hybridním modelem kategorie, v níž aktuálně operuje Camry. Termální účinnost spalovacího motoru ústrojí prý dosáhne na čtyřicet procent (současný Prius má 38,5 %). Další finesou se mají stát energeticky úsporné počítačové čipy a polovodiče, které sníží ztráty vzniklé při napájení elektromotoru a regenerativním dobíjení akumulátorů, avšak ty jsou ještě minimálně pět let před uvedením do sériové výroby.
Toyota Prius čtvrté generace se opozdí, neboť si na ní dávají tvůrci záležet. Na fotkách vidíte koncept kompaktní varianty C z roku 2011
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
včera - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
včera - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
včera - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz