Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Toyota Prius PHEV 2017: plug-in hybrid odhalen únikem, je hezčí než standard
22.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová varianta schopná až 50kilometrového dojezdu čistě na elektřinu dostala nové čelní a zadní partie. Vylepšený vzhled ale doplní vyšší cena.
Čtvrtá generace Toyoty Prius začíná rozdělovat svět na dva nesmiřitelné tábory. Ten menší ji miluje a je ochoten za ni zaplatit snad jakoukoliv cenu, byť kupříkladu ta česká rozhodně není nízká. Druhý větší ale nehodlá akceptovat design, kvůli němuž japonský hybrid rázem aspiruje na titul nejošklivějšího auta světa. Pro vedení značky je ale nejspíše tento stav v pořádku, neboť nový Prius prý nemá být populárním. Důležité je, aby si vůz zachoval statut technologického lídra.
Je samozřejmě otázkou, jak na tento názor budete nahlížet. Zvláště za situace, kdy čtvrtá generace disponuje menším výkonem než ta třetí. Danou záležitost ale nyní nechme plavat, místo toho se budeme soustředit na ryzí novinku. Ta se světu odhalí již zítra na autosalonu v New Yorku, přičemž Toyota nám zatím ukázala pouze zadní světla. Jejich tvar je přitom zcela odlišný vůči již představenému základnímu hybridu.
Momentálně tu máme snímky celého vozu, které se dostaly ven bez zapřičinění automobilky. Na nich je přitom patrná jak zcela nová zadní část, tak i vylepšené přední partie. Plug-in hybridní verze tak rázem vypadá mnohem pohledněji než základní model, i když za kandidáta na krásku roku bychom jí nadále nepovažovali. Počet příznivců Priusu by ale rozšířit mohla, i když počítat lze s cenou okolo milionu korun.
Podle japonských médií bude nový Prius schopen urazit zhruba 50 kilometrů čistě na elektřinu, americká EPA však v tomto ohledu zmiňuje pouze 32 km. Důvodem jsou nejspíše různé normy, nikoliv odlišné ústrojí, které by plug-in hybridní verze mohla dostat na těchto trzích. Názvem se ovšem novinka lišit bude, neboť ve své domovině nejspíše bude známa jako Prius Prime.
Více se dozvíme ve zmiňovaném New Yorku, pročež aktuálně jen dodáme, že dle spekulací by 1,8litrový benzinový motor měl produkovat 105 koní a 147 Nm točivého momentu. K tomu se přidá 90 koní elektromotoru, přičemž veškerý výkon bude spárován s hmotností 1 350 kg, délkou 4 550 milimetrů, šířkou 1 770 mm, výškou 1 490 mm a rozvorem 2 700 mm.



Plug-in hybridní Toyota Prius se ukázala prozatím neoficiálně...
...oficiálně nám japonská automobilka ukázala pouze odlišná zadní světla
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Američané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
včeraNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
včeraČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
včeraOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva