Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr

Prius má na trhu především zanechat otisk, líbit se nemusí. A Toyota je ráda za jeho využití coby taxíku, přináší to prý cenné zkušenosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr

8.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr

/

Foto: Toyota

Prius má na trhu především zanechat otisk, líbit se nemusí. A Toyota je ráda za jeho využití coby taxíku, přináší to prý cenné zkušenosti.

Čtvrtá generace Toyoty Prius nás po vizuální stránce zrovna nenadchla, však si získala své čestné místo i mezi nejošklivějšími auty roku 2015. Novinka tak svým designem zástupy zákazníků do showroomů nenaláká, a to ani ve srovnání s předchůdcem, který taktéž neplatil za etalon krásy. Japonská automobilka ale nyní říká, že nadšení zákazníků ze vzhledu ani vyvolat nechtěla - prý při vývoji stavěla (i přes mnohá jinak vyznívající prohlášení) funkci nade vše. Prý ani není podstatné, aby šlo o prodejní trhák, význam Priusu se skrývá v něčem docela jiném.

„Prius je pro Toyotu extrémně důležitým vozem, nikoliv však v rámci prodejů,“ uvedl na adresu novinky šéf australského marketingového oddělení značky Tony Cramb. „Prodejní čísla nejsou pro tento konkrétní model tím, oč tu běží. Jde o to zanechat na trhu otisk. Jde o představení techniky publiku, nikoliv snahu být lídrem prodejů. Po stránce hybridní technologie ovšem Prius naším lídrem zůstává.“

Kromě toho Cramb dodává, že pro Toyotu jsou podstatnou zákaznickou skupinou taxislužby. Opět však nejde o dosažení enormního objemu. „Ročně se taxíků prodá (v Austrálii - pozn. red.) okolo 3 000 vozů z celkového množství 1,1 milionu aut. Není to tedy velká část trhu, pro nás je ale opravdu velmi důležitá, neboť taxikáři představují naše vozy lidem. Zároveň jsou pro nás zdrojem informací o vysokém nájezdu kilometrů, kterého jejich exempláře dosahují.“

Bude tedy zajímavé sledovat, jak se registrace nové Toyoty Prius vyvinou a jak na daný stav bude značka reagovat. A nikoliv jen v Austrálii, ale také v Evropě, kde prodejní vrchol nastal v letech 2008 až 2010, kdy bylo každoročně prodáno přes 40 tisíc kusů. Předloni a loni však již registrace poklesly na pouhých 8 162 vozů, respektive 7 638 exemplářů. Crambovo prohlášení nám tak připadá spíše jako pootevřená zadní vrátka pro případ, že by novinka selhala, ale třeba je budete vnímat jinak...


Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 1 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 01Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 2 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 02Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 3 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 03Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 4 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 04Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 5 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 05Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 6 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 06Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 7 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 07Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 8 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 08Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 9 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 09Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 10 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 10Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 11 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 11Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 12 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 12Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 13 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 13Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 14 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 14Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 15 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 15Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 16 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 16Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 17 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 17Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 18 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 18Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 19 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 19Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 20 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 20Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 21 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 21Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 22 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 22Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 23 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 23Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 24 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 24Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 25 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 25Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 26 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 26Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 27 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 27Nová Toyota Prius nemá být populární, je to prý technologický lídr - 28 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 28
Prodeje Toyoty Prius v posledních letech zejména v Evropě klesají. Možná i proto značka od nové generace nečeká, že přepíše rekordy

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.