Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trident Iceni Grand Tourer: dieselový sporťák má 669 koní a dojezd 3 218 km
23.8.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Popularita dieselů roste každým dnem, na což sází nepříliš známá britská firma Trident. Pomůže jí sportovní roadster se spotřebou 4,1 l/100 km prorazit?
Na sklonku roku 2005 Audi představilo svůj speciál pro Le Mans, model R10 TDI, a závodní svět rázem přestal být tím, čím býval. Jen o dva roky později již turbodiesely začaly být pravidelným účastníkem světového mistrovství cestovních vozů WTCC. Britská firma Trident Performance Vehicles tak dostala jasný signál, že lidé jsou ochotni akceptovat v motorovém prostoru i něco jiného než ladně zpívající šesti-, osmi-, deseti- či dvanáctiválce.
Na základě tohoto zjištění započal vývoj, který tak jako u legendárního roadsteru AC Cobra kombinoval lehké britské šasi a karoserii s mohutným americkým motorem. Na rozdíl od Carrolla Shelbyho byl ovšem za pohonnou jednotku zvolen dle soudobé módy obří 6,6litrový turbodiesel V8 z produkce General Motors.
Ten za velkou louží pohání mohutné nákladní vozy jako Chevrolet Silverado či GMC Sierru, s lehkým britským vozem tak jeho výkon nemá sebemenší potíž. Trident navíc pohonnou jednotku významně poladil, ve standardu tak můžete počítat s výkonem 436 koní a točivým momentem 1 287 Nm. Pokud by vám to ale nestačilo, můžete sáhnout po výkonnější variantě s 669 koňskými silami a 1 422 Nm.
S touto silou pod přední kapotou je jasné, že Trident Iceni Grand Tourer není žádným silničním hlemýžděm. Z klidu na stovku vypálí za pouhých 3,7 sekundy a jeho rozlet končí až na hodnotě 320 km/h. S ohledem na spalování dieselu se může pochlubit i nízkou spotřebou. Firma udává, že při rychlosti 113 km/h se motor jen líně převaluje na 980 otáčkách a spotřebovává pouze 4,1 l/100 km.
S ohledem na velkou závodní nádrž o objemu 132 litrů to znamená dojezd 3 218 km, čímž by Trident mohl překonat i rekordy Volkswagenu nebo Škody. Čeká tak britskou firmu konečně po 46leté historii úspěch? To napoví automobilová přehlídka Salon Privé 2012, která se první zářijový týden bude konat v Londýnském Syon Parku. Právě zde totiž bude mít Iceni Grand Tourer za 75 000 britských liber (necelých 2,4 milionu Kč) veřejnou premiéru.
Trident Iceni Grand Tourer očividně nemá velký zavazadlový prostor. Předek vozu totiž okupuje velký turbodiesel, zatímco na zádi musí být ještě větší palivová nádrž. Díky tomu vůz na jedno tankování ujede teoreticky až 3 218 kilometrů
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejčtenější články
- VW konečně našel zemi, ve které skóruje s elektromobily. Je tragikomické, že jde o Rusko
9.4.2024 - Elektrické Mercedesy dostanou směšná nová jména, ukazují, jak moc se hra otočila
10.4.2024 - K mání je asi nejbláznivější pancéřované auto, jaké jsme kdy viděli. Pojízdnou pevnost dělá z malého fiátku
10.4.2024 - Škoda začala vyrábět kontroverzně faceliftovanou Octavii, tak „levně” jako dřív už ji nekoupíte
10.4.2024 - Musk oznámil, že Tesla v srpnu odhalí samostatně jezdící robotaxík. Investoři mu to baští, i když je to zjevná utopie
10.4.2024
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.09. 22:12 - volfi
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- Elektromobily a vse kolem nich 05.09. 16:31 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 14:16 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 14:04 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka