Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Trion Nemesis se odhalil in natura, motor s 2 028 koňmi ale postrádá
30.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) „První americký hypersport” je stroj, který zatím pořád jen slibuje. Jeho statický model vypadá zajímavě, produkční auto to ale není.
Pokud vám jméno Trion Nemesis nic neříká, nevěšte hlavu, člověk na stroj, který v podstatě zatím neexistuje, snadno zapomene. Už se u nás párkrát objevil, tehdy ale ještě nejezdil. Což ostatně neumí ani dnes, oranžové auto, které si můžete prohlédnout na videu, je statický model a je to na něm dost dobře vidět.
Například nemá zrcátka, což by pro koncept nebylo divné, ale u produkčního auta to neprojde. Trion SuperCars, firma, která za Nemesisem stojí, sice říká, že se bude snažit dostat na sériový vůz kamery místo zrcátek, ale její šance nevidíme moc reálně. Také okna jsou příliš černá a otvory pro přístup či odvod vzduchu jsou zaslepené. Ovšem, ne že by zrovna zaslepené otvory byly nějaká výjimka, ale srdce tohoto stroje bude potřebovat spousty kyslíku.
Má jím být vidlicový osmiválec - co taky jiného v USA - o objemu devíti litrů. Bude dopován dvěma turbodmychadly a má nabídnout 2 028 koní. Vážně, lehce přes dva tisíce; v kilowattech je to 1 491. To by znamenalo 225,3 koně na litr, což je ohromné číslo. Neexistuje nicméně věc, která by na Trionu Nemesis ohromná nebyla - maximálka má činit přes 435 km/h, zrychlení na 60 mph (96,6 km/h) má trvat 2,8 sekundy.
Trion Nemesis se chlubí také aktivní aerodynamikou, kterou ale už má spousta aut. Také tu má být pohon všech kol, osmistupňová sekvenční převodovka a karbonové brzdy, které budou vpředu svírat šestipístkové brzdové třmeny, vzadu čtyřpístkové. Firma Trion SuperCars se chlubí tím, že její Nemesis je první americké hyperauto. Na Hennessey Venom GT možná trochu zapomněla. Nebo si vymyslela něco, co nezveřejnila, ale díky čemu je její stroj vážně první.
Nemesis má být k mání v několika různých provedeních. „Základní” bude verze RR, která nabídne všechno popsané výše za cenu 1,6 milionu dolarů, tedy asi 38,5 milionu korun. Druhá varianta, označená IS, bude technicky totožná, ale přijde na 2,2 milionu dolarů, tedy téměř 53 milionů korun. Onen rozdíl koupí dvouprocentní podíl ve společnosti Trion SuperCars a verzí IS bude prodáno prý jen deset kusů.
Extrémní variantou bude speciálka RR Black Ops Edition, která bude mít mód „Predátor”. V něm auto bude drsnější všemi možnými způsoby. Nabídne „autoritu na silnici a výkon na dosah ruky, aktivuje změny v aerodynamice, světlé výšce, omezovači otáček, přístrojovém štítu a osvětlení interiéru, mimo jiné”. Tolik oficiální informace automobilky; ve skutečnosti to tedy nejspíš bude něco jako mód Race u jiných supersportů, jen to tisková zpráva ověnčila zajímavějším jazykem.
A naopak umírněnější variantou, alespoň ve srovnání s RR a IS, bude verze GT. Jednak bude mít otevřenou karoserii, což jistě ocení příznivci větru ve vlasech, a jednak tu bude jen zadní náhon, nikoliv čtyřkolka. Motor také bude mít výkon snížený na 1 420 koní, což má znamenat zrychlení na stovku za 3,5 vteřiny a maximálku 351 km/h.
Že dostane manuální převodovku, je však velmi málo pravděpodobné. Co se ale už ví, je, že vznikne v pouhé stovce kusů, takže není čas na otálení s objednávkou, máte-li zájem - a věříte-li že Trion Nemesis někdy skutečně bude jezdit po silnicích. Zatím to totiž vypadá jako něco na způsob Develu Sixteen - ohromné sliby, ale výsledky nic moc. Nebuďme však příliš skeptičtí, tohle auto vypadá zajímavě, snad se na silnice dostane.









Tohle je stále jen statický model Trionu Nemesis, oranžová mu ale sluší
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 6 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
