Reklama

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster

Britové nechystají jen nové silniční kupé, ale i jeho závodní derivát a otevřenou verzi. Pokaždé u toho bude šasí od Gordona Murraye a V8 od Cosworthu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster

21.5.2016 | Petr Prokopec | 1 příspěvek

Britové nechystají jen nové silniční kupé, ale i jeho závodní derivát a otevřenou verzi. Pokaždé u toho bude šasí od Gordona Murraye a V8 od Cosworthu.

O znovuzrozené britské automobilce jsme se výrazněji rozepsali na počátku měsíce, kdy TVR zamířilo na londýnský autosalon. Na místo konání přivezlo dokonce i chystanou novinku, ta však možná až překvapivě zůstala po celou dobu skryta pod plachtou. Prohlédnout jsme si tak mohli jen některé oficiální ilustrace, samotný vůz totiž čeká premiéra až v létě před zákazníky. Do Londýna totiž dle nových informací nakonec dorazil jen hliněný model.

Ten ovšem prý věrohodně naznačuje, s čím lze od příštího roku reálně počítat. Značka navíc na kupé, které pod dlouhou přední kapotou počítá s osmiválcem od Cosworthu, přijala již 400 záloh. Samotná pohonná jednotka má přitom produkovat vysoký točivý moment již ve středních otáčkách, v případě výkonu se dočkáme hodnoty přesahující 400 koní. Zrychlení z klidu na stovku tak má proběhnout pod 4 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost přeleze 300 km/h.

Nový majitel značky Les Edgar přitom již uvedl, že zpočátku bude k dispozici kupé v tzv. Launch Edition zahrnující plně karbonové šasí iStream od firmy Gordon Murray Design. Za tuto verzi byste měli dát přibližně 3,4 milionu korun, zatímco standardní provedení odstartuje o 1,2 mil. Kč níže. V jeho případě ovšem uhlíkové komponenty budou v případě zájmu nákladným příplatkem.

Dále Edgar aktuálně uvedl, že posléze by se na trh měl dostat rovněž roadster, se kterým bylo počítáno již od rané fáze vývoje. Tím však zmínky o otevřené verzi končí, pročež se musíme vrátit zpět ke kupé. To nejspíše vzkřísí název Griffith, i když oficiální potvrzení v tomto ohledu chybí. Víme ovšem, že hmotnost vozu by se měla pohybovat okolo pouhých 1 150 kilogramů.

Tohoto působivého čísla TVR dosáhlo nejen díky zmiňovanému karbonovému šasí, ale také s ohledem na fakt, že novinka značky zamíří rovněž na závodní okruhy. Soutěžní speciál byl tak vyvíjen společně se silniční verzí, která oproti předchozím modelům značky bude širší. Tradiční dlouhá kapota a dozadu posazená kapota však budou zachovány.

Mimo to se novinka pochlubí „dvojitou bublinou“ na střeše, jenž taktéž odkazuje na závodní aktivity a nabízí více prostoru pro helmy jezdců. Počítá pak i se zcela novou čelní maskou. Tím nám ovšem informace končí, pročež jen dodáme, že výroba bude realizována ve Walesu a značka aktuálně čeká ještě na 100 zákazníků, než objednávky dočasně pozastaví.

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 1 - TVR nove ilustrace 2016 01
Chystané TVR se ukázalo na nové neoficiální ilustraci...

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 2 - TVR nove ilustrace 2016 02
...jenž vychází z nově odhalené oficiální retuše šasí

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 3 - TVR London Motor Show 2016 01TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 4 - TVR London Motor Show 2016 02
Posloužit můžeme i předchozími ilustracemi značky...

TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 5 - TVR London Motor Show 2016 03TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 6 - TVR London Motor Show 2016 04TVR odhalilo karbonové šasí nového kupé, chystá i roadster - 7 - TVR London Motor Show 2016 05
...stejně jako snímky hliněného modelu zakrytého plachtou na londýnském autosalonu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 1 příspěvek

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše