Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tyhle luxusní hodinky Bugatti prodá jen majitelům Chironu. Ale zdaleka ne všem
26.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Bugatti říká, že jde o „blok motoru na zápěstí“. Auto s ním do pohybu asi nedáte, své konto jimi ale provětráte řádně. Pokud k tomu Bugatti svolí.
Pamatujete ještě na loňský březen? Hloupá otázka, nejspíše nikoliv, většina z nás pořádně neví, co dělala před pěti dny. To ovšem nevadí, paměť vám rádi osvěžíme. Krátce po skončení ženevského autosalonu se totiž výstavní exemplář Bugatti Chiron rozjel do švýcarského Val de Travers, kde sídlí výrobce hodinek Parmigiani Fleurier. Pro automobilku z Molsheimu jde přitom o dlouholetého partnera, pročež se nelze divit, že první „kroky“ hypersportu vedly právě sem.
Chiron ovšem nezamířil do Val de Travers jen kvůli oslavám desetiletého partnerství, zároveň byl zmíněn i příchod nové edice chronografů PF-390. Ty se před více než rokem objevily pouze ve formě konceptu, nyní tu ovšem máme hotové produkt. Již existující či potenciální majitelé Bugatti z něj ale možná příliš velkou radost mít nebudou - hodinky totiž budou k mání jen v deseti exemplářích, 490 lidí tedy ostrouhá.
Je přitom oč stát? Stoprocentně, nejde totiž jen o nalepení emblému EB na již existující komoditu, kterou si může koupit každý, kdo nemá hluboko do kapsy. Chronografy PF-390 jsou popisovány jako „blok motoru na zápěstí“, přičemž manufaktura Parmigiani pro ně vyvinula zcela nový unikátní mechanismus. Ten je navíc zasazen do specifického pouzdra, ve kterém nechybí ani tourbillon - tedy ta největší komplikace v hodinářství.
Hodinky jsou zároveň inspirovány i samotným supersportem, pročež třeba odezvou na dvě palivové nádrže jsou dva pérovníky s vygravírovaným jménem a podpisem Louise Chirona. Je tu také omezovač točivého momentu, jenž chronografy chrání před přenatažením. A nechybí ani devět nejmenších kuličkových ložisek na světě o průměru 1,28 milimetru, z nichž každé tvoří dvanáct keramických kuliček o rozměru 0,2 mm.
Zmíněný tourbillon jede na frekvenci 4 Hz, přičemž jeho pohon je zajištěn inovativním ozubeným soukolím. To nepočítá s klasickým plochým uspořádáním navzájem propojených ozubených koleček, nýbrž disponuje sadou tří planetárních převodů. Zajištěn je tak vyrovnaný přenos energie. Kromě toho se hodinky pyšní i 80hodinovou rezervou, bez natažení vám tak vydrží déle než tři dny.
Stále nejste přesvědčeni o jejich výjimečnosti? Dobrá, budeme pokračovat a zmíníme voděodolnost do 100 metrů či ono unikátní pouzdro, které je vyrobeno z 18karátového zlata (na výběr je růžové nebo bílé) a jenž je nakloněno k očím uživatele tak, aby ten při řízení nemusel vykonat jediný zbytečný pohyb a aktuální čas zvládl odečíst ze zápětstí bez ztráty koncentrace.
Dodat pak jen lze, že chronografy tvoří celkově 302 individuálních komponentů, mezi něž patří i řemínek z aligátoří kůže zpracovaný značkou Hermés. Cena zmíněna nebyla, nízká ale rozhodně nebude. Předchozí model zasvěcený Bugatti Veyron totiž zájemce vyšel na 8,4 milionu korun. V tomto případě ale nejspíše dojde k protnutí desetimilionové bariéry, přesto nemáme velké obavy, že by se mezi majiteli Chironu nenašlo 10 lidí, kteří takovou částku bez váhání „vysolí”. Spíše se budou hádat, kdo přišel dříve...
V rámci propracovanosti mohou hodinky Parmigiani Fleurier PF-390 směle konkurovat Bugatti Chiron, jemuž jsou zasvěceny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 46 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito