Reklama

Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů

Jen něco přes měsíc ve výrobě zbývá ikonické M3, jejíž život předčasně ukončilo rozhodnutí BMW nepřizpůsobit ji novým normám. Náplast je ale zajímavá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů

9.4.2018 | Mirek Mazal | 3 příspěvky

Jen něco přes měsíc ve výrobě zbývá ikonické M3, jejíž život předčasně ukončilo rozhodnutí BMW nepřizpůsobit ji novým normám. Náplast je ale zajímavá.

Dravé BMW M2 chtělo od začátku navazovat na dobře zapsané sportovní modely německé divize BMW. Řidičské zážitky měly přicházet na stříbrném podnose a motoristé se měli dočkat pocitů známých z dob uctívané M3 E46. Do jisté míry se povedlo malé kupé naladit na správnou vlnu jezdecké zábavy, proto první zájemci zahltili dealery objednávkami. Náročnější zákazníci časem poznali pár nedostatků, teď ale bude třeba hledat nové. BMW se totiž vytasí s novou verzí, která má možnosti M2 posunout do nových sfér.

Debut nejmenšího eMka se odehrál v roce 2015, od té doby padlo samosvornému diferenciálu za oběť hodně zadních pneumatik. Prakticky po celou tu dobu mezi fanoušky značky kolovaly zvěsti o silnější variantě s lepšími schopnostmi, neboť potenciál použité techniky základní variantou využit nebyl. Dlouho se tvrdilo, že BMW takovou verzi do prodeje nepošle, neboť by příliš konkurovala současné M3 a M4. S jejich pozvolna (a v případě M3 ani ne pozvolna...) končící existencí si ale automobilka může dovolit posunout M2 výše a máme pocit, že to dělá i proto, aby na konec M3 mohla říci něco jiného než: „Pardon.”

Ať už je ale motivace BMW jakákoli, teď už je jisté, že s jeho nabídce dočkáme modelu M2 Competition. Více než dva týdny před plánovanou prezentací na autosalonu v Pekingu automobilce unikla spousta fotek i informací a zbývá jen málo toho, co o ostré M2 nevíme. Předčasné odhalení částečně potvrzuje dosavadní spekulace, neboť nad přední kola M2 se stěhuje výkonnější třílitrový šestiválcový motor se dvěma turbodmychadly, který poskytne větší sourozenec M3. Nově bude naladěný na 302 kilowattů (411 koní) a 550 Newtonmetrů točivého momentu. Proti standardní verzi to znamená nárůst o 30 kW a 50 Nm.

Předpokládaný čas sprintu 0-100 km/h by měl být otázkou 4,2 sekundy v případě dvouspojkového automatu, který by měl být o desetinu vteřiny rychlejší než standardní provedení BMW M2 s automatem. Zatím se nikdo nezmínil o zrychlení s manuální převodovkou, sériové nastavení neupravené varianty umí na stovku vystartovat za 4,5 sekundy, Competiton by mohl dokázat ukrojit jednu či dvě desetiny. Bohužel zatím není potvrzená montáž tří pedálů a řadicí páky, nakonec vůbec nemusí být k dispozici.

Decentní změny proběhly i na vnější straně karoserie. Bystré oko si všimne jinak tvarovaných černých ledvinek mezi klasickými světlomety. Výrazněji zaujmou nasávací otvory ve spodní hraně předního nárazníku, jasné znamení přítomnosti doplňkového paketu prozradí zpětná zrcátka propůjčená opět z větší M3 a zcela nově vyvinutý tvar 19“ litých disků.

Představitelé automobilky vyslyšeli nářky na neadekvátní sedačky a do M2 Competition konečně nainstalovali vykrojená křesla pro pořádnou oporu celého těla a s osvětleným logem. Díly dodal kdo jiný než M3. Další vítanou změnou budou konfigurovatelná tlačítka M1 a M2, které po stisknutí snadno převedou automobil do nastaveného režimu, opět nepostradatelná výhoda, která se do výroby klasické série nedostala. Z toho vyplývá vytoužená možnost nastavení chování vozu dle libosti. Duši závodníka jistě potěší červený ovladač pro startování motoru, praktický význam není potřeba hledat.

Pekingský autosalon bude slavnostně zahájen 25. dubna. V tomto období bude jasné, jestli jsou všechna fakta o vymodleném balíčku Competition přesná, zatím ale není důvod je zpochybňovat. Vypadá to, že se potenciální zájemci dočkají přesně takových doladění, které zatím autu chyběly. Tedy, pokud od válu nepůjde manuální řazení, to by dva kroky vpřed provázel minimálně jeden vzad...

Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů - 1 - BMW M2 Competition unik prvni 01Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů - 2 - BMW M2 Competition unik prvni 02Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů - 3 - BMW M2 Competition unik prvni 03Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů - 4 - BMW M2 Competition unik prvni 04Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů - 5 - BMW M2 Competition unik prvni 05Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů - 6 - BMW M2 Competition unik prvni 06Únik odhalil náplast BMW za EU pohřbenou M3. Přebírá z ní i spoustu dílů - 7 - BMW M2 Competition unik prvni 07
Velmi očekávané provedení malého BMW M2 je tady. Zkříží se s většími BMW M3 a M4 a dostane několik vítaných doplňků

Zdroj: Bmw Blog

Mirek Mazal

Další zajímavé články:

Diskuze 3 příspěvky

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše