Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf VII se odhalí v Paříži, co o něm víme dnes?
19.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen představí na pařížském autosalonu už sedmou generaci Golfu. Hodnotných informací je o něm stále málo, nějaké ale přece jen máme.
Donašeči německých médií nasazení ve Wolfsburgu si v souvislosti s novým Golfem zatím nevydělali ani na slanou vodu. Takže buď neunikají detaily o připravovaném voze z důvodu pečlivějšího utajování, anebo jdou tamní média automobilce na ruku. Každopádně před světovou premiérou naplánovanou na zářijový autosalon v Paříži drží Volkswagen bobříka mlčení téměř dokonale.
Z dosud publikovaných detailů například víme, že za design novinky je odpovědný Walter da Silva. Dnešní konzervativní stylistický směr prosazovaný koncernem VW je nicméně důvodem, proč se základní tvary nového Golfu od linií současného vozu příliš neodchýlí - říká se, že má jít jen o jakési „vyhlazení”.
Naopak rozměry auta by měly být výrazně jiné. Sedmá generace bude postavena na nové, neuvěřitelně flexibilní platformě MQB (Modularer Querbaukasten), kterou bude mít Golf společnou nejen s novým Passatem 2014 anebo třetí generací Octavie, ale na zkrácené verzi se objeví také budoucí Polo. Zavěšení kol se moc nezmění - vpředu mají být osvědčené vzpěry MacPherson, vzadu sofistikovaný multilink. Jízdní vlastnosti by ovšem měly být lepší. Možná výrazně lepší. O větší stabilitu v přímém směru se postará prodloužený rozvor, agilitu v zatáčkách by zase měl vylepšit rozšířený rozchod na obou nápravách.
Celkově bude nový Golf delší, širší a zájmu vytvoření dramatičtějšího profilu údajně nižší. Konstruktéři toho dosáhli právě díky větším rozměrům, což jim umožnilo ukotvit sedadla o něco níž. Hmotnost auta by přitom měla být identická nebo dokonce nižší.
Co se týče motorizací, tak tady panuje ještě větší ticho po pěšině. Asi ale nebudeme daleko od pravdy, když uvedeme, že sedmá generace Golfu bude opět spoléhat na zážehové motory TSI s objemem od 1,2 do 2,0 litru, které pokryjí výkonové spektrum od zhruba 110 do 300 koní. Dieselové agregáty budou minimálně dva - 1,6 a 2,0 TDI a je dost možné, že pro špičkovou verzi GTD bude konečně vyhrazen také dvakrát přeplňovaný agregát o výkonu přes 200 koní.
To už se ale pouštíme na příliš tenký led, a proto raději počkáme, co nám VW naservíruje. Zatím je jedinou oficiální informací ona zpráva o letošní pařížské premiéře a da Silvově evolučním designu.
Příští Golf bude patrně vypadat jinak, každopádně tvary se příliš neodchýlí od současné šesté generace
Ilustrace: Bestcarsnews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 6 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejčtenější články
- Nový Citroën C3 se ukázal v levné verzi se spalovacím pohonem, dříve odhalený elektromobil vedle něj nemá šanci
10.4.2024 - ADAC varuje před klikami dveří moderních aut. Máte si vybrat jiný vůz, představují až smrtelné nebezpečí
10.4.2024 - „Mr. Bean” prodává další ze svých superaut. Nikdo netušil, že ho má, sáhl po velmi svérázném provedení interiéru
10.4.2024 - Němci otestovali první turecké národní auto, bez okolků hovoří o „Erdoganově novince”
10.4.2024 - Chystané nové vrcholné SUV Škody nemá čím zaujmout už teď. Čím ohromí za dva roky, až se začne vyrábět?
10.4.2024
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 13:18 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 11:43 - Truck Daškam
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry