Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km
7.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volkswagen představil model Twin-Up využívající diesel-elektrický hybridní systém z hi-tech modelu XL1. Normovaná spotřeba činí 1,1 litru na 100 km.
Volkswagen rozvíjí modelovou řadu svého nejmenšího městského vozítka Up!, další na řadě má být diesel-elektrický plug-in hybrid. Má využívat mírně upravený pohonný systém z Volkswagenu XL1, který je v podstatě výkladní skříní technologií VW. Jeho spotřeba má být pouze 1,1 litru nafty na 100 km.
Twin-Up má vážit 1205 kg a oproti XL1 má mít lepší elektromotor, větší baterii a 33litrovou nádrž na naftu. Spalovací motor je stejný dvouválec s turbem o objemu 0,8 litru, který produkuje 48 koní a 120 Nm. Elektromotor přidává dalších 48 koní a 147 Nm. Kombinovaný celkový výkon je dle VW 75 koní a 215 Nm, na přední kola putuje přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku. Zrychlení na 100 km/h se má odehrát za 15,7 s a maximálka má činit 140 km/h v hybridním módu. Dojezd čistě na elektřinu bude 50 km.
Spotřeba Volkswagenu Twin-Up je dle výrobce 1,1 litru nafty na 100 km. Vzpomeňme si, že ten měl zvládnout 0,9 l/100 km, ale realita byla někde úplně jinde - okolo dvou litrů. Spotřeby 0,9 l dosáhl tak, že téměř půlku z těch 100 km jel čistě na elektřinu a zbytek na naftu. Nepochybujeme o tom, že 1,1 l u Twin-Upu bylo naměřeno stejným zavádějícím způsobem, realitu tedy odhadujeme někam mezi 2 a 2,5 litru na sto.
Diesel-elektrický hybridní systém v Upu není špatný nápad, zejména z hlediska dojezdu a doby nutné pro doplnění zdroje energie vychází mnohokrát lépe, než čistě elektrický e-up!, který by mohl mít problém přejet na jedno nabití Prahu tam a zpět. Bude to však chtít udržet na uzdě cenu - pokud má mít nějaký komerční úspěch, bude muset být znatelně levnější, než 700tisícový e-up!.





Volkswagen Twin-Up! je diesel-elektridký hybrid, podobně jako XL1. Jeho normovaná spotřeba je také tak nereálná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 6 hodinami
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před hodinou
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
před 2 hodinami
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
před 4 hodinami
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
před 5 hodinami
Šéf Fordu přiznal, že se automobilka už neumí vyrovnat konkurenci, a tak se o to radši přestala snažit
včera
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.27. 20:31 - řidičBOB
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.27. 18:27 - pavproch
- BMW Divize 12.27. 17:22 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
