Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Twin-Up: diesel-elektrický hybrid má jezdit za 1,1 l/100 km
7.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volkswagen představil model Twin-Up využívající diesel-elektrický hybridní systém z hi-tech modelu XL1. Normovaná spotřeba činí 1,1 litru na 100 km.
Volkswagen rozvíjí modelovou řadu svého nejmenšího městského vozítka Up!, další na řadě má být diesel-elektrický plug-in hybrid. Má využívat mírně upravený pohonný systém z Volkswagenu XL1, který je v podstatě výkladní skříní technologií VW. Jeho spotřeba má být pouze 1,1 litru nafty na 100 km.
Twin-Up má vážit 1205 kg a oproti XL1 má mít lepší elektromotor, větší baterii a 33litrovou nádrž na naftu. Spalovací motor je stejný dvouválec s turbem o objemu 0,8 litru, který produkuje 48 koní a 120 Nm. Elektromotor přidává dalších 48 koní a 147 Nm. Kombinovaný celkový výkon je dle VW 75 koní a 215 Nm, na přední kola putuje přes sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku. Zrychlení na 100 km/h se má odehrát za 15,7 s a maximálka má činit 140 km/h v hybridním módu. Dojezd čistě na elektřinu bude 50 km.
Spotřeba Volkswagenu Twin-Up je dle výrobce 1,1 litru nafty na 100 km. Vzpomeňme si, že ten měl zvládnout 0,9 l/100 km, ale realita byla někde úplně jinde - okolo dvou litrů. Spotřeby 0,9 l dosáhl tak, že téměř půlku z těch 100 km jel čistě na elektřinu a zbytek na naftu. Nepochybujeme o tom, že 1,1 l u Twin-Upu bylo naměřeno stejným zavádějícím způsobem, realitu tedy odhadujeme někam mezi 2 a 2,5 litru na sto.
Diesel-elektrický hybridní systém v Upu není špatný nápad, zejména z hlediska dojezdu a doby nutné pro doplnění zdroje energie vychází mnohokrát lépe, než čistě elektrický e-up!, který by mohl mít problém přejet na jedno nabití Prahu tam a zpět. Bude to však chtít udržet na uzdě cenu - pokud má mít nějaký komerční úspěch, bude muset být znatelně levnější, než 700tisícový e-up!.





Volkswagen Twin-Up! je diesel-elektridký hybrid, podobně jako XL1. Jeho normovaná spotřeba je také tak nereálná
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
včeraNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
včeraČínské Porsche za cenu Octavie se začíná stávat obětí svého vlastního úspěchu, zákazníci hrozí žalobou kvůli relativní prkotině
včeraNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
včeraNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
včeraZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva