Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volvo pro rok 2016: více pohonů 4x4 i sprej na postříkání „neviditelných” cyklistů
22.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace napříč portfoliem švédské značky je rozsáhlá, byť v jednotlivostech drobná. Kromě nových verzí dorazí nové laky či masážní sedadla.
Švédskou automobilku jsme v poslední době zmiňovali hlavně v souvislosti s úniky fotografií zmenšených modelů S90 a V90. I když slovo „únik“ bychom zejména ve druhém případě měli dát minimálně do trojitých uvozovek, neboť sada snímků už tak úplně nevypadá jako počin amatéra. Nakonec tedy možná šéf marketingu Alan Vissner skutečně splnil, co krátce předtím naznačoval o sedanu. Tedy že by byl rád, kdyby celá akce probíhala pod jeho taktovkou.
Zákulisí daného odhalení ale necháme prozatím stranou, místo toho se budeme soustředit na novinky, které Volvo vypustilo do světa prokazatelně oficiální cestou. Málo jich rozhodně není, přičemž největší souvislost mají s šedesátkovou řadou. Pro modely S60, V60 a XC60 je totiž nově k mání systém pohonu všech kol AWD, který je možné spřáhnout s dvoulitrovými čtyřválci Drive-E (doposud bylo možné tyto agregáty objednat pouze s jednou hnanou nápravou).
Výkon těchto variant zůstává na 306 koních a 400 Nm, s ohledem na nahrazení zastaralého šestistupňového automatu osmistupňovým však došlo k poklesu spotřeby Volvem vyjádřenému snížením emisí CO2 na 161 gramů na kilometru u sedanu, respektive na 163 g/km u kombíku a 179 g/km u crossoveru. Mimo to je možné modely S60 a V60 osadit agregátem T2 o výkonu 122 koní a 220 Nm, pro Japonsko pak bude k dispozici 1,5litrová verze T3, jež zaměstná přední kola těchto vozů.
V rámci dieselových pohonných jednotek se dočkáme verze D4, která bude spřažena s pohonem předních kol, 190 koňmi a 400 Newtonmetry. Tuto pohonnou jednotku je přitom možné objednávat nejen pod kapotou šedesátkové řady, ale také u modelů V40, V40 Cross Country a XC90. Nabídka „naftožroutů“ by tak měla být ucelena, neboť již na počátku roku byla rozšířena o provedení D5, které nabízí 225 koní a 470 Nm.
Přesunout se můžeme k velkému SUV XC90, v jehož případě motor T6 bude produkovat 320 koní a 400 Nm. Mimo to dostane tento model do vínku také nová masážní sedadla s pěti předprogramovanými funkcemi, třemi úrovněmi intenzity a třemi rychlostmi. Dále dorazí funkce Apple CarPlay, zatímco systém Sensus byl obohacen o navigaci v reálném čase a aktualizace map zcela zdarma.
Další novinkou je rozšíření aplikace Volvo on Call o dálkové nastartování motoru či ovládání klimatizace. Obojí je možné aktivovat nejen za pomoci mobilního telefonu, ale také chytrých hodinek Apple Watch či Android Wear. Tím jsme ale takřka na konci změn, pročež jen dodáme, že šedesátková řada se dočká nových laků Onyx Black a Osmium Grey, zatímco pro model XC70 jsou určeny barvy Rich Java, Magic Blue a Onyx Black.
Poslední novinkou je zavedení reflexního spreje LifePaint do standardního prodeje. Dosud byl tento bezpečnostní prvek k mání pouze v limitované edici, ta však byla vyprodána během pouhých 24 hodin. Určen je k posprejování oblečení třeba cyklistů, kteří pak budou za snížené viditelnosti lépe vidět. A jelikož sprej je ve dne neviditelný a navíc vodou omyvatelný, zničení oděvu prý nehrozí. Jestli tím Volvo svým zákazníkům naznačuje, aby s pomocí LifePaint na cestách postříkali cyklisty, kteří by bez toho mohl přijít o svůj „ifel”, už tisková zpráva nezmiňuje...


Volvo V40 a V40 Cross Country se dočká nové dieselové verze...
...stejně jako šedesátková řada, pro kterou je však zásadní novinkou spárování motoru Drive-E s pohonem všech kol
Volvo XC70 se dočká pouze nových laků...
...velké SUV XC90 pak lepších masážních sedadel či vylepšeného systému Sensus
Cyklisté pak mohou počítat se standardním zahájením prodeje reflexního spreje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha