Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Beetle Dune Concept odhalen. Do dun nezamíří, do sériové výroby zřejmě ano
13.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nový služebník milovníků zdolávání písečných vln? Takovou roli Beetle Dune Concept rozhodně nesehraje, chybí mu totiž celkem zásadní věc. Pohon 4x4.
Volkswagen oživuje myšlenku z ledna roku 2000, kdy ukázal na losangeleském autosalonu světu hravý a atraktivní koncept New Beetle Dune. Nyní se „zmaterializovaly” předchozí náznaky VW a do Detroitu míří jeho duchovní nástupce, který se dost možná v budoucnu dočká sériové výroby. Retro-vzhled karoserie ale o jeho poslání napovídá jen pramálo. Novinka totiž kromě stylových doplňků nepřináší žádný revoluční ani jiný pohon než standardní Brouci, a rozhodně tak nebude vozem pro šplhání po skalách nebo brodění v pralese.
Novinka se přesto díky vyšší světlé výšce, větším kolům se širším obutím a celkově odolnější karoserií bude moci prohánět i jinde než jen po hladkém asfaltu - třeba po suchých loukách nebo městských retardérech. Dune Concept rozhodně není ani zásadně nový nebo bůh ví jak odlišný od klasické verze Beetlu, je to spíše takový potenciální Beetle Alltrack s detaily pro pastvu očí. Ani prvky karoserie nejsou obzvlášť futuristické, spíše ukazují, co je možné bez většího úsilí přenést do sériové výroby. Připomíná nám tak trochu buggy a přesně to byl záměr jeho tvůrců. Nejspíše ho přesto budeme vídat na bulvárech, kde se bude snažit oslňovat okolí svými netradičními prvky a pastelovými barvami.
Trojbarevná kola se středy v barvě laku karoserie, oplastované zvýrazněné podběhy kol, chrom v jinak vybraných náraznících ani velké spoilery toho mnohé samy o sobě nesvedou. Zadní svítilny se vyznačují jinou grafikou a na přední kapotě bychom našly dvojici výdechů. Zajímavostí jsou tedy spíše odlišně tvarované nárazníky. V kabině je novinkou snad jen velký barevný displej nové navigace s hravější grafikou a madlo pro spolujezdce. Nápisy Dune a žluté dekory už jsou pouze nezbytným doplňkem.
V tiskové zprávě automobilka uvádí, že předchozí koncept byl od potenciálních možností sériové výroby ještě příliš daleko. Jenomže stávající kus je postaven z klasického modelu Brouku a není tedy vůbec nepravděpodobné, že by se nemohl ve velmi podobném provedení v nejbližších letech objevit v klasickém potrtfoliu modelů Volkswagen.
Dune Concept přijíždí se známým motorem 2.0 TSI o výkonu 211 koní, který je kombinován s převodovkou DSG. Točivý moment přeplňované benzinové jednotky je přenášen bohužel jen na přední kola, přesto údajně dokáže rozjet vůz z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,5 sekundy a dosáhnout až 225 km/h.













Plasty, chrom a velké spoilery dělají z okřídleného Beetlu stylovku, která slibuje více stylu než klasické verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
včeraZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový plán GP Katalánska včera 08:12
- Oliveira musí hledat jinou alternativu včera 08:00
- European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 2-7.9.2025 1.9.2025
- Alberto Surra nazpět v Grand Prix 31.8.2025
- V Magny Cours Garcia místo Lecuony 31.8.2025
Nejčtenější články
Spalovací auto zas jednou porazilo elektromobily v jejich vlastní hře. Zdánlivě výjimečnou funkci nabízí v ještě lepší formě
4.8.2025Americké „Ferrari pro chudé” jde teď koupit ještě levněji, nová výkonnější verze poslala ceny dosavadního vrcholu dolů
4.8.2025Venku jsou první ceny nové Hondy Prelude, po jejich pročtení vám budou připadat jako přelud
4.8.2025EU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
4.8.2025Elektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
4.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva