Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě
24.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volkswagen oficiálně ukázal Golf v pohorkách. 4x4 je standardem, očekávejme benzínovou 1,8, naftové 1,6 a 2,0 ve dvou verzích.
Již nějakou dobu se hovoří o zvednutém Golfu Variant, který by dostal pohon všech kol a nějaké plasty navíc tak, aby vypadal, že zvládne trochu náročnější terén než jeho civilní bratr. Nyní je to oficiální - Golf s přídomkem Alltrack bude skutečně ve výrobě a veřejnosti se ukáže na pařížském autosalonu. Volkswagen však už nyní do světa vypustil šestici fotografií a nějaké údaje o své novince.
Třetí bratranec pro dvojici Octavia Scout a Leon ST X-Perience má zaplnit úzkou mezeru mezi standardním Golfem Variant s pohonem všech kol a Tiguanem, který také v dohledné době dostane nástupce. Golf Alltrack se nechává pochopitelně inspirovat větším Passatem, vidíme na něm větší světlou výšku - konkrétně o 2 centimetry - a oplastování karoserie. Počítejte také se zakrytováním podvozku, sice určitě jen plastovým, ale i to je lepší než nic.
Standardní výbavou bude pochopitelně systém pohonu všech kol 4Motion s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu. Tento systém budou zásobovat silou zpočátku tři motory - všechny s turbodmychadlem a jeden z nich bude benzínový a zbylé dva naftové, z nichž jeden bude mít dvě výkonové varianty. Za benzín bude - alespoň v Británii - bojovat 1,8 TSI o 177 koních a 280 Nm, kterému má stovka trvat 7,8 vteřiny, jeho maximálka má být 217 km/h a má spotřebovat 6,8 litru paliva v kombinaci.
Za naftu budou bojovat motory TDI o objemu 1,6 a 2,0 litru. Ten menší nabídne 108 koní a 250 Nm, zrychlení na stovku za 12,1 vteřiny a maximálku 187 km/h, to vše při teoretické spotřebě 4,7 litru nafty na sto. Dieselový dvoulitr pošle na kola ve své slabší variantě 148 koní a 342 Nm a jeho další parametry mají být 8,9 vteřiny, 208 km/h a 4,9 litru. Silnější dvoulitr nabídne 181 koní a 381 Nm a dále 7,8 s na stovku, maximálku 219 km/h a kombinovanou spotřebu 5,1 litru.
Takovéto motory byste v nabídce jak českého, tak britského Golfu Variant ve standardní, "městské" inkarnaci hledali marně a i u Passatu Alltrack je k mání jen nejsilnější turbodiesel. Osmnáctistovku s parametry zhruba stejnými však najdeme pod kapotou Škody Octavia a v případě naftové 1,6 a slabšího dvoulitru je situace podobná. Dost možná tedy motory Golfu Alltrack dostanou trochu odlišné naladění - minimálně větší točivý moment bude muset elektronika někde vyštrachat.
Očekávejme, že se Golf Alltrack dostane do prodeje někdy okolo půlky příštího roku. Do té doby jistě budeme znát ceník a pořádná fotogalerie se určitě dostane na světlo světa nejpozději do autosalonu v Paříži.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.






Volkswagen Golf Alltrack je třetí "skautí" bratranec. Zvenčí bude odlišitelný zejména oplastováním a o něco vyšším postojem, uvnitř čekejme loga Alltrack a 4Motion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
USA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před hodinouNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včeraŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil v momentě, kdy Jaguar nevyrábí vůbec nic. Že by to byl důvod?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva