Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Wolfsburg Edition posílá na přední nápravu 380 koní
29.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Červeno-černá tuningová kreace pro Wörthersee odkazuje na „hlavní město“ Volkswagenu. Kromě toho slaví čtyřicátiny Golfu GTI jako takového.
Letošní ročník tunigového srazu GTI u rakouského Wörthersee bychom pomalu mohli překřtít na přehlídku studentských projektů. Kromě Škody CitiJet a Seatu Ibiza Cupster se totiž na scéně objevil také patřičně upravený Volkswagen Golf GTI. Za ním stojí skupinka dvanácti učňů ve věku od 18 do 23 let, kteří momentálně rozjíždějí svou kariéru ve Wolfsburgu. Ti svou kreaci pojmenovali právě podle „hlavního města“ koncernu Volkswagen Group, přičemž karoserii i kabinu zdobí nejznámější budovy z daného regionu.
Do dveřních panelů jsou tak vygravírovány hrad Wolfsburg, tamní planetárium, tzv. Autostadt Car Towers, Phaeno, centrum VW pro zákazník, Volkswagen Arena a samotné ústředí a továrna značky. Stejný motiv přitom najdeme i na venkovních dveřních polepech, zatímco středy 19palcových litých kol OZ Superleggera zdobí motiv města Wolfsburg. Tím je ovšem zázemí automobilky učiněno zadost, přesunout se tak můžeme pod kapotu.
V motorovém prostoru nechybí přeplňovaný dvoulitr z rodiny EA888, jeho výkon však narostl ze sériových 230 koní na 380. Tuto sílu přenáší na přední nápravu automatická převodovka DSG, jízdní dynamika je ale bohužel neznámá. Pokud si ovšem uvědomíme, že standardní Golf GTI s paketem Performance Pack zvládá stovku za 6,5 s, pak by sprint někde kolem pěti sekund nemusel být nereálný.
Tým čtyř žen a osmi mužů se přitom nezaměřil pouze na zvyšování výkonu, ale rovněž i na zlepšení zvukového doprovodu (o nižší spotřebě se kupodivu nemluví). V zakázkovém, ručně svařovaném výfuku se tak objevila škrticí klapka, která reaguje na sílu sešlápnutí plynového pedálu. Mimo to motor profituje z karbonového sání, úprav, respektive optimalizace pak doznala i řídicí jednotka.
Po stránce vizuální jsme již ten největší odklon od série zmínili, z dalších prvků pak můžeme uvést sportovní sedadla Recaro čalouněná v kombinaci kůže a kárované látky. Ta zdobila i původní Golf GTI, který se objevil v roce 1974. Letos tak značka slaví 40. výročí, což je druhá oblast, kterou má Wolfsburgská edice společnou s projektem Seatu. Ten totiž pro změnu slaví 30. narozeniny modelu Ibiza.
























Volkswagen Golf GTI Wolfsburg Edition slaví čtyřicátiny od představení původního hot hatche. Kromě toho odkazuje i na ústředí automobilky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
včeraŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další vítězstvi Michaela Dunlopa, 9. Dokoupil! včera 23:57
- Rovněž side II pro dvojici bratří Croweových včera 23:42
- Dean Harrison i podruhé vítězem včera 23:25
- #93 stále tvrdí muziku včera 17:48
- Salač musí do Q1 včera 17:26
Nejnovější články
Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
před 11 hodinamiJeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
včeraŽádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
včeraDalší z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
včeraElektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva