Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R400 testuje na Ringu, možná s motorem 2,5 TFSI
21.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Absolutně vrcholný Golf dorazí s 420 koňmi. Kvůli životnosti VW možná nepoužije dvoulitrový čtyřválec, ale vsadí na větší jednotku od Audi.
Uplynulo již třináct měsíců od chvíle, kdy koncepční Volkswagen Golf R400 debutoval na autosalonu v Pekingu. V mezičase nás přitom německá automobilka opakovaně ujistila, že tento kdysi rodinný hatchback s výkonem vyšším, než jaký produkuje Porsche 911 Carrera S, dorazí také do showroomů. A to za cenu pouze 50 000 Eur (cca 1,37 milionu korun), což ve světle potenciálu pod kapotou není suma nikterak přemrštěná. Dočkat bychom se přitom měli v příštím roce, do té doby musí Volkswagen vyřešit jeden zásadní problém.
Jak asi mnozí tuší, onou záležitostí je výkon a s ním související životnost pohonné jednotky. Koncept totiž doloval 400 koní z dvoulitrového čtyřválce, produkční verze pak má koní nabídnout dokonce 420. Pokud by přitom byl použit stejný agregát jako v Pekingu, znamenalo by to, že Golf R400 bude nabízet 210koňový litrový výkon. To by z něj dělalo litrově daleko nejvýkonnější benzin dneška a to je možná silné sousto i na Volkswagen, když již současný Golf R doluje z tohoto motoru nemalých 300 koní a otázky na životnost visí i nad ním.
Začínaly se tak rojit zvěsti, že produkční verze absolutního vrcholu řady by mohla přepřáhnout na 2,5litrový pětiválec TFSI, což jen potvrzují autoři přiložených fotek prototypu sériového R400 - prý zněl spíše jako s motorem o pěti válcích. To rozhodně není krok nelogický, neboť stejná pohonná jednotka by měla pohánět také Audi TT RS. Tedy další z koncernových vozů postavených na modulární platformě MQB. A pokud tato dvojice již sdílí tento mechanický základ, pak by nebylo až tak nemyslitelné, kdyby nebyla poháněna i stejným agregátem.
Navíc jsou tu i příklady jako Golf 500R s 518 koňmi nebo Škoda Yeti RS, které ze stejného motoru doluje ještě více výkonu. A od mechaniky se ještě vzdalovat nebudeme, další spornou oblastí je totiž převodovka. Sedmistupňový automat DSG používaný výše zmiňovaným „eRkem“ totiž zvládá přenést pouze 380 Nm točivého momentu, Golf R400 by však měl dávat k dobru 500 Nm. Volkswagen tak bude muset přijít s její odolnější verzí, jejíž vývoj by kvůli jednomu modelu nebyl zrovna ekonomicky výhodný. Což opět nahrává sdílenému ústrojí s Audi TT RS.
Jasno v této věci snad budeme mít co nejdříve, prozatím vše berte jako sice velmi pravděpodobnou, ale dosud nepotvrzenou informaci. Tedy pokud v to nepočítáte zmíněné názory špionážních fotografů, kteří stojí za nejnovější sérií snímků z Ringu. Uvidíme tedy časem, jak se celá záležitost vyvrbí. Nyní již jen můžeme dodat, že novinka dostane kromě výkonného pohonného ústrojí také snížený podvozek a nejspíše i 20palcová litá kola. Mimo to můžeme čekat také agresivnější bodykit, jemuž vévodí mohutné zadní křídlo, uvnitř pak nebudou chybět sportovní sedadla či volant.
Níže si můžete prolistovat šest špionážních fotek, další si můžete prohlédnout v galerii na Autoevolution.com.
Chystaný VW Golf R400 byl nachytán špionážními fotografy během testů na Ringu
Zdroje: Auto Evolution, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva