VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut

Volkswagenu šlo dosud vyčítat leccos, neoriginalita to ale nebyla. V případě konceptu jeho nejnovějšího SUV pro sedm to ale neplatí, hned několik jeho nápadů už jsme viděli jinde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut

15.4.2019 | Petr Prokopec

VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagenu šlo dosud vyčítat leccos, neoriginalita to ale nebyla. V případě konceptu jeho nejnovějšího SUV pro sedm to ale neplatí, hned několik jeho nápadů už jsme viděli jinde.

Volkswagen nepředstavuje na autosalonu v Šanghaji pouze nová SUV-kupé, ale také elektrický koncept ID Roomzz. Automobilka přitom již uvedla, že jde o předobraz sériového modelu, který se v roce 2021 objeví v prodeji. Vůbec prvním trhem, kam zamíří, ovšem nebude jakákoliv evropská země, nýbrž Čína. Vlastně by nás tak nemuselo překvapit, že Volkswagen při vývoji tohoto vozu šel do jisté míry po stejné cestě, po které obvykle kráčí značky ze země s velkou zdí - s vlastními nápady si hlavu nedělal.

Zvenčí je ID Roomzz do značné míry svůj, pokud něco takového o vozech s alternativním pohonem lze říci. Elektrifikace zkrátka vyžaduje optimalizaci karoserie, designérům tak vlastně nezbývá mnoho prostoru pro odlišení jednotlivých modelů. Pokud by tedy na přídi chybělo logo Volkswagenu a specifická vizualizace čelní masky, nejspíše by nikdo nepoznal, že jde o vůz německé značky. Vzadu pak vlastně nemusí dojít ani na to, celý panel je totiž skrze LEDky plně programovatelný přes telefon.

Novinka se natáhla na 4 915 milimetrů do délky, 1 890 mm do šířky a 1 760 mm do výšky. Mimo to disponuje rozvorem 2 965 mm, na který automobilka instalovala pouhou čtveřici sedadel. V jejich případě navíc byl zvolen inovativní přístup, jenž umožňuje otočení křesel o 25 stupňů. Cestující se tak mohou navzájem lépe bavit. Mimo to lze opěradla i sklopit, včetně těch předních, to však až poté, co řidič stiskne na pět sekund logo VW na volantu, jenž aktivuje autonomní řízení úrovně SAE4.

Interiér jako celek značně připomíná Teslu Model 3 a dříve neviděná není ani palubní deska. Cestou rozměrného digitálního panelu schovaného za proskleným krytem rády kráčí čínské elektrické start-upy. Při pohledu na pedály s vizualizací přehrávání či pauzy si pak nejspíše většina lidí vzpomene na letitý Renault Twingo, kromě toho se dané provedení již hezky dlouho vyskytuje i na trhu s tuningovými doplňky. Němci tak skutečně nejdou originální cestou.

Automobilka již uvedla - bohužel bez upřesnění termínu - že elektrické SUV později zamíří také na americký trh. V Evropě jej ovšem nemáme očekávat, a to kvůli jeho velikosti. Zákazníci na starém kontinentu totiž preferují kompaktní tvary. Neznamená to ovšem, že by se museli bez elektrického SUV obejít. Rodina ID bude mnohačlenná, Evropa se tak dočká produkční verze konceptu ID Crozz. Ten se taktéž ukázal v Šanghaji, ovšem před dvěma lety.

My se pak od vzhledu můžeme přesunout k technice, která ovšem asi jen stěží bude hrozbou pro Teslu Model X, jíž Volkswagen vnímá jako přímou i největší konkurenci. Baterie mají totiž kapacitu „pouze“ 82 kWh, vystačit pak mají na 450 km. To je s Teslou srovnatelné, nikoho ale asi neohromí akcelerace z klidu na stovku za 6,6 sekundy či nejvyšší rychlost 180 km/h. O trochu zajímavější je pak skutečnost, že při využití rychlodobíjecí stanice s výkonem 150 kW máte 80 % kapacity k dispozici za 30 minut.

Lze dodat, že pohon má na starosti dvojice elektromotorů, především pak ten zadní disponující 204 koňmi. Mimo to má ID Roomzz ještě přední elektromotor s polovičním výkonem, celkově pak soustava produkuje 306 koní. Zmínit ještě můžeme pouze materiál zvaný AppleSkin, kterým VW nahradil polymery užívané na výrobu sedadel. Zda se ale zrecyklované slupky jablek dostanou do produkce, není jisté.


VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 1 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 01VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 2 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 02VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 3 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 03VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 4 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 04VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 5 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 05VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 6 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 06VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 7 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 07VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 8 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 08VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 9 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 09VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 10 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 10VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 11 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 11VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 12 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 12VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 13 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 13VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 14 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 14VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 15 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 15VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 16 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 16VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 17 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 17VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 18 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 18VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 19 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 19VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 20 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 20VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 21 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 21VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 22 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 22VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 23 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 23VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 24 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 24VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 25 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 25VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 26 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 26VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 27 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 27VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 28 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 28VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 29 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 29VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 30 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 30VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 31 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 31VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 32 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 32VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 33 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 33VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 34 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 34VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 35 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 35VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 36 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 36VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 37 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 37VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 38 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 38VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 39 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 39VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 40 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 40VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 41 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 41VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 42 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 42VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 43 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 43VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 44 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 44VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 45 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 45VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 46 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 46VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 47 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 47VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 48 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 48VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 49 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 49VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 50 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 50VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 51 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 51VW jde čínskou cestou, své nejnovější SUV osadil prvky okopírovanými z jiných aut - 52 - VW ID Roomzz 2019 prvni sada 52
Koncepční Volkswagen Roomzz se ukázal před šanghajským debutem, jeho interiér však není tak originální, jak automobilka naznačuje

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše