VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou

Po létech boje za lepší image Seatu může nakonec VW tuto bitvu zcela vzdát a španělskou značku pustit k vodě. Neznamená to ale, že by se vzdal celé automobilky, přejmenoval by ji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou

15.10.2019 | Petr Prokopec

VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po létech boje za lepší image Seatu může nakonec VW tuto bitvu zcela vzdát a španělskou značku pustit k vodě. Neznamená to ale, že by se vzdal celé automobilky, přejmenoval by ji.

Sdílení komponentů a technologií je jednou z hlavních strategií používaných v dnešním automobilovém průmyslu. Snad nikde jinde to není vidět lépe než u koncernu VW, kde tytéž základy běžně podepírají Audi, Seaty, Škody i Volkswageny a občas je stejná technika používána také u dalších značek. To může zavánět bratrovražedným bojem, na jehož konci nemusí nezbytně stát napěchovaná firemní kasa. Proto se koncern před nedávnem pustil do změn, v jejichž rámci by se mimo jiné Seat posunul vzhůru a Škodu naopak dolů.

Jenže tímto rozhodnutím nemusí vše skončit. Seat dnes v koncernových strukturách platí spíše za levnější automobilku, s čímž si snahy o posun výše úplně nemusí rozumět. Přiznává to nakonec i šéf automobilky Luca de Meo: „Seat se zaměřil na růst a získávání důvěry, ale na některých trzích je stále odmítán lidmi, kteří jsou citliví na image,” uvádí třeba s odkazem na Itálii. Když tedy takovou značku budete chtít posunout cenově výše, můžete se dočkat ještě horších, nikoli lepších výsledků. Jak z toho ven?

Věčně dobře informovaný Greg Kable po rozhovoru s šéfem VW Group Herbertem Diessem říká, že na stole je radikální krok - značku Seat poslat úplně k ledu a nahradit ji značkou Cupra. Seat má výše zmíněný problém a je vnímán jako příliš blízký Škodě - přeznačkování a posun výše by tedy dávaly smysl.

Cupře se navíc zatím daří. Jen za letošek má na kontě již 18 tisíc prodaných aut, což vůči loňskému roku představuje nárůst o 80 procent. Něco takového je samozřejmě velký úspěch, byť je třeba dodat, že celkové prodeje Seatu a Cupry se meziročně příliš nezvýšily. Pokud ale větší část z nich ukrajují Cupry s vyššími cenami a maržemi, je to i tak pozitivní posun.

To jen potvrzují další De Meova slova: „Cupra začíná od nuly s něčím novým. Musíme začít na zeleném poli a možná pak dokážeme oslovit zákazníky, kteří by si jinak nekoupili Seat. Prodej těchto aut je pro nás navíc o mnoho více ziskový,” říká.

Vše tedy skutečně nasvědčuje tomu, že VW s Cuprou usiluje o více než jen vytvoření prémiové části Seatu - pokud vše půjde podle plánu, chtějí Němci Seat pohřbít a dále pokračovat jen s auty s logem býčích rohů na přídi. Jestli to tak dopadne, ukáže čas - jak říká šéf Seatu, zatím je to něco nového a neočekávejme, že by značka Seat zmizela z portfolia Volkswagenu v nejbližší době.


VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 1 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 01VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 2 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 02VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 3 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 03VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 4 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 04VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 5 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 05VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 6 - Seat Cupra Formentor a Tavascan 2019 nove foto 06
Nová značka Cupra získává na vážnosti a s produkčními verzemi konceptů Formentor a Tavascan by se mohla dostat ještě výše

VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 7 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 08VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 8 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 21VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 9 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 02VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 10 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 49VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 11 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 60VW může v rámci změn pohřbít značku Seat, dnes si až příliš konkuruje se Škodou - 12 - Seat Ateca 2.0 TDI 4Drive test 68
Pakliže bude úspěšná, Seat může být koncernem VW zcela zrušen - dále by existovala jen Cupra snažící se oslovit náročnější klientelu

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.