Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil Golf GTI s 427 koňmi, který umí pohánět zadní kola. Říká si zvláštně
24.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf i verzi GTI vyrábí Volkswagen už dekády, takže jméno „First Decade” na první pohled nedává smysl. Zjištění podstaty ho ale odhalí velmi rychle.
Každoroční setkání fanoušků Volkswagenu Golf GTI je již za dveřmi. Stejně jako v posledních letech ani tentokrát nebude u rakouského Wörthersee chybět samotná německá automobilka, která nám aktuálně představila hned dva koncepty, jež se na akci ukáží. A tím hlavním je Golf GTI First Decade.
Skutečně zvláštní označení odkazuje na desáté výročí zapojení učňů německé automobilky do podobných továrních přestaveb. Pro letošek se do projektu zapojilo 13 studentů, kteří se nejprve podívali na exteriér vozu. Zvolili barevné schéma, které kombinuje metalickou barvu Atlantic Blue s fólií imitující světle modrý chrom. K tomu přidali úpravu Satin Ocean Shimmer, pročež vás koncept z každého úhlu překvapí novým pojetím.
Unikátní barevné zpracování karoserie doplňují 20palcová kola, které také zdobí duální lak a střešní spoiler převzatý z verze Clubsport. Z interiéru zmizela zadní sedadla, přední jsou čalouněna kombinací kůže a Alcantary doplněné ozdobným modrým prošíváním. Přestože měl být kladen na sportovnost, sedadla jsou vybavena masážními strojky s několika programy, to řidičovo má navíc elektrické nastavovování s dálkovým ovládáním skrze aplikaci mobilního telefonu. Zavazadelník pak okupují reproduktory či rezerva.
Samotný audio systém si zaslouží extra zmínku, kromě jedenácti reproduktorů a jednoho subwooferu se může pochlubit výkonem 1 960 wattů. V motorovém prostoru sídlí benzinový motor nespecifikovaného objemu (nejspíše dvoulitr), který produkuje 410 koní.
Veškerý výkon míří na přední kola skrze automatickou převodovku, díky integraci 48voltového elektrického systému se ovšem koncept pyšní ještě elektromotorem. Jeho 17 koní pro změnu roztáčí nápravu zadní a systém může být přepnut vždy pouze na pohon předních či zadních kol. Samozřejmostí je současná činnost obou agregátů, ovšem 17 koní oproti 410 je opravdu málo a nečekejme, že tato proměna dodá vozu charakter zadokolky.
O jízdní dynamice se Volkswagen aktuálně nerozepisuje, neznámá je i spotřeba. Víme však, že o dobíjení dvou baterií usazených vzadu se starají regenerativní brzdění. Mimo to lze ještě zmínit, že také volbu tří jízdních režimů lze uskutečnit skrze aplikaci, což má jen dokládat důraz německé automobilky kladený na stále vyšší konektivitu.
Druhý koncept byl nazván Golf GTE Variant ImpulsE. Na tom se podepsalo 14 učňů z továrny značky ve Zwickau, kteří hybridní ústrojí ponechali ve zcela standardním stavu. Narostla ovšem kapacita lithium-iontových baterií, a to z 8,8 na 16,8 kWh.
Nakolik tento krok navýšil dojezd, to je již opět tajemstvím. Blíže si ovšem můžeme popsat nový lak karoserie, který kombinuje dokonce hned pět odstínů (bílou Oryx White, modrou Apassionata Blue, Anthracite, Hallmark či červenou St. James Red). Mimo to dorazila i kapota motoru s ventilačními otvory.
Více modifikací bylo provedeno v kabině, kam se nastěhovaly závodní skořepiny čalouněné stejně jako v předchozím případě kůží a Alcantarou. Také zde máme ozdobné modré švy, k tomu je kabina vybavena ambientním podsvícením, jež lze ovládat - hádejte čím - ano, mobilním telefonem. Blíže nám nejspíše Volkswagen představí koncepty v řádu hodin.
VW Golf GTI First Decade dostal do vínku 427 hybridních koní
Koncept Golf GTE Variant ImpulsE chce pro změnu ohromit větší kapacitou lithium-iontových baterií či lakem kombinujícím pět odstínů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB