Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat BlueMotion 2015 odhalil specifikace, jeho 1,6 TDI má jezdit za 3,7 l
20.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Normovaná průměrná spotřeba platí pro sedan i kombík. Na německém trhu jsou již oba modely v prodeji, přičemž startují na 805 tisících Kč.
Volkswagen Passat již rozhodně není tak žhavou novinkou, jakou byl v loňském roce. Od jeho oficiálního představení jsme ostatně již stihli usednout za volant, stejně jako se v mezičase objevila verze Alltrack. Mimo to německý model porota novinářů ze Starého kontinentu pasovala na Evropské Auto roku 2015, mezi finalisty se pak Passat dostal i v rámci ankety WCOTY. Mohlo by se tedy zdát, že sedan a kombi známe do posledního šroubku. To ovšem neplatí o verzi TDI BlueMotion.
Tato novinka přichází aktuálně na německý trh, přičemž její výskyt v českých luzích a hájích je zřejmě jen otázkou několika málo týdnů. Měnit se přitom budou jen ceny, mechanika ovšem bude shodná ve všech zemích, kde bude Passat TDI BMT nabízen. Počítat tedy můžeme s 1,6litrovým turbodieselem, jehož 120 koní přenáší šestistupňový manuál na přední nápravu. Spotřeba je přitom pro sedan i kombi shodná, počítat tak máme s 3,7litrovým průměrem na 100 kilometrů.
Mimo to ovšem známe také další data o žíznivosti i emisích CO2. Ve městě si tedy nejúspornější Passat v nabídce řekne o 4,3 litru, mimo město pak o 3,3 l/100 km. Produkovat přitom v průměru má 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr, stovku pak sedan zvládne za 10,8 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 210 km/h. Kombi Variant je o trochu pomalejší, neboť se rozjede „pouze“ na 208 km/h a sprint mu zabere rovných 11 sekund.
Kromě mechaniky přitom můžeme zmínit i základní prvky standardní výbavy, které se nejspíše nebudou měnit ani na českém trhu. Základem jsou tedy specifická 16palcová litá kola a unikátní čelní maska s uzavřenými lamelami. Tyto prvky přitom napomáhají lepší aerodynamice a tedy i oné nízké spotřebě a emisím CO2, které nejspíše budou velkým lákadlem pro manažery firemních flotil.
Dodat pak již můžeme pouze ony ceny pro německý trh, kdy sedan je k mání od 29 425 Eur (cca 805 000 Kč), zatímco za kombi dáte minimálně 30 500 Eur (834 500 Kč). Na českém trhu by ovšem oba modely měly být o nějakých sto až sto padesát tisíc korun levnější.
Nový Volkswagen Passat 1,6 TDI BlueMotion chce jezdit za 3,7 l/100 km ve verzi sedan...
...i jako kombi Variant. Tato verze je však na německém trhu o necelých 30 tisíc korun dražší
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024 - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
28.4.2024 - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejnovější články
- Na všech autech prodávaných v Německu musí být od zítra nové energetické štítky, je to další zelený přelud
včera - Padlý vrchol francouzské luxusní extravagance od Citroënu se dá koupit dodnes nejetý, i teď působí jako kosmická loď
včera - Nejnovější Volvo už má švédský jen znak, říkají po testu Němci, otevřeně mluví o katastrofě
včera - Indové odhalili svůj vlastní levný Mercedes G, za pouhou osminu ceny má i dieselový motor přímo od Mercedesu
včera - Číňané nečekaně představili úplně nový osmiválec vlastní konstrukce, takový nenabízí nikdo na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva