Reklama

VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely

Teď už nemůže být pochyb o tom, že to Volkswagen s diesely myslí vážně. S novým TDI v nabídce s nimi nutně počítá nejméně do hloubi příští dekády.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely

27.4.2018 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Teď už nemůže být pochyb o tom, že to Volkswagen s diesely myslí vážně. S novým TDI v nabídce s nimi nutně počítá nejméně do hloubi příští dekády.

Volkswagen nepředstavil na dnešním motorovém sympoziu ve Vídni pouze nové mild hybridní benzinové ústrojí, ale rovněž nový turbodiesel. Zatímco o první novince nás informoval dlouho dopředu, v případě nového TDI lze hovořit o překvapení - Němci dříve pouze slíbili, že s takovým motorem přijdou, nic konkrétního ale dosud nepadlo.

Teď tu máme nový diesel v plné parádě a automobilka jím nejjasněji deklaruje, že se od tohoto typu skutečně nehodlá odvrátit. Význam modernizovaného motoru je o to větší, že jím VW hodlá zaplácnout hned tři mouchy jednou ranou - nový dvoulitrový agregát totiž nahradí kompletně celou rodinu EA288, tedy motory 1,4 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Tyto pohonné jednotky pokrývaly v rámci výkonů škálu od 55 do 140 kW (75 až 190 koní), nově ovšem bude možné počítat se 100 až 150 kilowatty (136 až 204 koní). Nová rodina EA 288 Evo přitom bude rozdělena na dvě výkonové škály, z nichž první počítá s rozmezím 100 až 120 kW (136 až 163 koní), druhá pak se 120 až 150 kW (163 až 204 koní).

Volkswagen dodává, že kromě výkonu narostl o devět procent také točivý moment, vrcholná verze agregátu tak bude produkovat 400 Nm při 1 750 až 3 000 otáčkách. Mohli bychom tedy počítat s lepší dynamikou než dosud, čemuž má pomoci i fakt, že nová dieselová jednotka je stejně jako dříve představený benzin koncipována jako jemně hybridní.

Vyjma základního čtyřválce je součástí hnacího ústrojí také 12voltový startér/generátor, stejně jako lithium-iontová baterie. Vůči předchozímu motoru byla navýšena efektivita i životnost filtru pevných částic, s ohledem na nižší hmotnost pak došlo ke snížení třecích a tepelných ztrát. Kromě toho technici VW zapracovali na zlepšení odezvy turba.

Dle Volkswagenu nový turbodiesel odpovídá všem dnes známým budoucím emisním normám, a to i v případě měření v novém cyklu WLTP. Jako první jej přitom budou užívat modely Audi, u nichž dojde na podélné uložení. Následovat pak budou vozy ostatních koncernových značek, tedy VW, Seatu a Škody, přičemž ve většině případů u nich dojde k příčnému uložení.

Tím nám zveřejněné informace víceméně končí, dodat již můžeme náznak termínů, kdy lze očekávat výměnu pod kapotou. Očekávejme. že v modelech Audi se tento motor objeví ještě letos, na další značky koncernu dojde v letech 2019 a 2020, přičemž nemusíme dodávat, kdo z tria VW, Škoda a Seat dostane přednost. Kompletní výměna současných TDI by měla být dokončena do roku 2021, s příchodem nové dekády tedy již menší diesel než dvoulitr v autech koncernu VW nečekejme.

VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely - 1 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 01VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely - 2 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 02VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely - 3 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 03VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely - 4 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 04VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely - 5 - VW EA 288 Evo 2018 prvni foto 05
Nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu nabídne až 204 koní, jako mild hybrid se má vyznačovat i nízkou spotřebou a emisemi

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 17 příspěvků

Reklama
Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše


Reklama