Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW překvapil novým motorem 2,0 TDI. Má až 204 koní, pohřbí tři dnešní diesely
27.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Teď už nemůže být pochyb o tom, že to Volkswagen s diesely myslí vážně. S novým TDI v nabídce s nimi nutně počítá nejméně do hloubi příští dekády.
Volkswagen nepředstavil na dnešním motorovém sympoziu ve Vídni pouze nové mild hybridní benzinové ústrojí, ale rovněž nový turbodiesel. Zatímco o první novince nás informoval dlouho dopředu, v případě nového TDI lze hovořit o překvapení - Němci dříve pouze slíbili, že s takovým motorem přijdou, nic konkrétního ale dosud nepadlo.
Teď tu máme nový diesel v plné parádě a automobilka jím nejjasněji deklaruje, že se od tohoto typu skutečně nehodlá odvrátit. Význam modernizovaného motoru je o to větší, že jím VW hodlá zaplácnout hned tři mouchy jednou ranou - nový dvoulitrový agregát totiž nahradí kompletně celou rodinu EA288, tedy motory 1,4 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.
Tyto pohonné jednotky pokrývaly v rámci výkonů škálu od 55 do 140 kW (75 až 190 koní), nově ovšem bude možné počítat se 100 až 150 kilowatty (136 až 204 koní). Nová rodina EA 288 Evo přitom bude rozdělena na dvě výkonové škály, z nichž první počítá s rozmezím 100 až 120 kW (136 až 163 koní), druhá pak se 120 až 150 kW (163 až 204 koní).
Volkswagen dodává, že kromě výkonu narostl o devět procent také točivý moment, vrcholná verze agregátu tak bude produkovat 400 Nm při 1 750 až 3 000 otáčkách. Mohli bychom tedy počítat s lepší dynamikou než dosud, čemuž má pomoci i fakt, že nová dieselová jednotka je stejně jako dříve představený benzin koncipována jako jemně hybridní.
Vyjma základního čtyřválce je součástí hnacího ústrojí také 12voltový startér/generátor, stejně jako lithium-iontová baterie. Vůči předchozímu motoru byla navýšena efektivita i životnost filtru pevných částic, s ohledem na nižší hmotnost pak došlo ke snížení třecích a tepelných ztrát. Kromě toho technici VW zapracovali na zlepšení odezvy turba.
Dle Volkswagenu nový turbodiesel odpovídá všem dnes známým budoucím emisním normám, a to i v případě měření v novém cyklu WLTP. Jako první jej přitom budou užívat modely Audi, u nichž dojde na podélné uložení. Následovat pak budou vozy ostatních koncernových značek, tedy VW, Seatu a Škody, přičemž ve většině případů u nich dojde k příčnému uložení.
Tím nám zveřejněné informace víceméně končí, dodat již můžeme náznak termínů, kdy lze očekávat výměnu pod kapotou. Očekávejme. že v modelech Audi se tento motor objeví ještě letos, na další značky koncernu dojde v letech 2019 a 2020, přičemž nemusíme dodávat, kdo z tria VW, Škoda a Seat dostane přednost. Kompletní výměna současných TDI by měla být dokončena do roku 2021, s příchodem nové dekády tedy již menší diesel než dvoulitr v autech koncernu VW nečekejme.
Nový dvoulitrový turbodiesel Volkswagenu nabídne až 204 koní, jako mild hybrid se má vyznačovat i nízkou spotřebou a emisemi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda