Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW připraví o manuál oba své nejostřejší modely. První o něj už přišel už letos
18.11.2018 | Petr Prokopec
Nad ručně řazenými převodovkami se nestahují mračna jen u velmi výkonných a luxusních aut, utrum mají i v případě dvou nejostřejších Volkswagenů dneška. Golf R už ho nemá, GTI o něj přijde.
Ještě na jaře byla nabídka koncernu VW opravdu bohatá. Pokud byste tak chtěli otestovat modely všech jeho značek, navíc se všemi motory, převodovkami a výbavami, a za volantem každého strávit alespoň jeden den, nebudete pomalu do konce života dělat nic jiného. Z pohledu zákazníka lze takový výběr více než kvitovat, neboť koncern dokázal pokrýt jakékoliv požadavky. Nicméně každá mince má dvě strany a my se podíváme na tu horší z nich.
Problémy širokého portfolia se projevily především ve chvíli, kdy Evropská unie začala kvůli zavedení nové metodiky měření spotřeby požadovat novou homologaci každé nabízené varianty zvlášť - stačí jinak velká kola a pro EU je to specifická verze vyžadující specifické schválení. Tento krok si v případě VW Group vyžádal nemalé množství času, stejně jako peněz. Přes maximální snahu ale Němci nestihli vše včas, nabídka mnohých značek tak po 1. září připomínala oddíl sedláků od Chlumce. Nabídka je ovšem zdecimované dodnes, a co je snad ještě horší, k jejich doplňování již do budoucna nedojde.
Řeč je v této souvislosti jednak o Volkswagenu Golf R, tedy nejostřejším sériovém VW vůbec, jehož přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkoval ještě na počátku roku 310 koní. Tento výkon pak na všechna čtyři kola přenášela buď šestistupňová manuální převodovka nebo dvouspojkový automat DSG. Kromě toho jste mohli volit mezi tří- a pětidveřovým provedením. Na variantu, které se ročně prodá jen pár tisíc exemplářů, to tedy rozhodně není zrovna úzkoprsá nabídka.
Pokud by VW chtěl všechna čtyři provedení prodávat i nadále, musel by jejich rozličné kombinace nezávisle homologovat, navíc v dalších variantách. To je drahé a Němci šetří, proto poslali přes palubu ty verze, které se jim hodí nejméně do krámu. Nabídka sice ještě pojde úpravou v závislosti na reakci trhu, nicméně manuál zmizel naprosto všude. Ve Velké Británii navíc skončilo i třídvířko, příchod filtru pevných částic navíc srazil výkon na 300 koní.
Obdobně je na tom Golf R také na australském trhu, přičemž tamní produktový manažer Volkswagenu Jeff Shafer ve své křišťálové kouli poodkryl i budoucnost. Na dotaz, zda manuální převodovku dostanou i sportovní deriváty chystané osmé generace, neodpověděl tak, jak by asi puristé doufali. „Pochybuji o tom,“ vyjádřil se na adresu příštího Volkswagenu Golf R Shafer. Co je ovšem horší, nemluvil jen o tomto modelu.
Manuální převodovku nemá dostat ani Golf GTI, tedy další ostrý VW. Ani jemu nová homologace moc neprospěla - ještě před pár měsíci byly k mání dvě výkonnostní verze, jedna s 230 a druhá s 245 koňmi, přičemž přežila jen ta silnější. K dispozici by pak sice měla být i nadále s automatem i manuálem, u osmé generace ale má zůstat zachováno pouze DSG.
Nejde přitom o věc týkající se jen Austrálie, kde by lidé nestáli o manuály. Problém je v tom, že verze s ručně řazenými převodovkami prostě nebudou existovat, nikde na světě. „Budoucnost nezávisí na našem přání prodávat manuál, ale na tom, zda manuál vůbec bude moci být nabízen. A já nečekám, že Golf GTI a Golf R dorazí v manuální verzi,“ uvedl produktový manažer.
O ne zrovna světlé budoucnosti pro manuály v nabídce těchto vozů navíc nedávno hovořil i šéf jejich vývoje, který také odhalil důvody. Omezená poptávka to v prvé řadě není, takže váš e-mail do Volkswagenu požadující zachování manuálů v nabídce na rozhodnutí Němců těžko něco změní. Toto rozhodnutí pak nejspíše dopadne i na Škodu Octavia RS, která pohonné ústrojí sdílí právě s Golfem GTI. Nicméně jelikož mladoboleslavští již delší dobu naznačují, že příští generace vsadí na hybridní ústrojí, jemuž automat vyhovuje daleko lépe, zdá se, že na nevyhnutelné se již připravuje i největší tuzemská automobilka.


















VW Golf GTI s manuálem? V této generaci by taková verze měla figurovat naposledy, s příchodem nového modelu je již spojen pouze automat


















Z nabídky nejostřejšího Golfu R manuál vypadl už letos
Zdroj: Motoring
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
