Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se rozhodl dráždit Američany v New Yorku autem, které jim nechce prodávat
17.4.2019 | Petr Prokopec
Automobilky nabízí na různých místech světa různé modely, které zákazníkům z jiných koutů světa ani nemusí být známé. To je běžný postup, běžné ovšem není dráždit klienty na tom či onom místě vozem, který tam nemíří.
Již nějakou chvíli je patrné, že zlatý věk autosalonů je u konce. Uchráněna ostatně již nebyla ani letošní Ženeva, na kterou nedorazily Hyundai, Jaguar, Land Rover, Opel, Volvo nebo Ford. Pro modrý ovál šlo dokonce o druhou evropskou motor show v řadě, značka se nezúčastnila ani loňské Paříže. Všichni výrobci se odvolávají na neefektivitu investic do takových akcí, což je pochopitelné. Stánek na autosalonu není levnou záležitostí, navíc o pozornost publika se dělí stále více novinek a mediální prostor věnovaný těmto akcím je stále menší.
Ve světle těchto skutečností je překvapivé, že Volkswagen aktuálně chystá na autosalonu v New Yorku ukázat vůz, který ve Spojených státech nebude prodávat. To je krajně neobvyklý postup, neboť dráždit na autosalonech zákazníky pro ně nedostupnými auty je spíše kontraproduktivní. Je to jako by Škoda ukázala v Praze SUV-kupé Kodiaq GT - publikum bude ohromeno, leckdo po autě zatouží, ale smůla, koupit se nedá. To vám zákazníky nejenže nepřihraje, tím si je spíše popudíte proti sobě.
Exponát VW navíc není ryzí novinkou. Jedná se o koncepční pick-up Tarok a odhalen byl již loni v listopadu na Sao Paolo International Motor Show. V Brazílii, Argentině a dalších jihoamerických zemích pak vůz bude i nabízen, přičemž produkční verze má dorazit ještě letos. A dle automobilky se od konceptu bude „jen stěží lišit“.
Proč chce tedy VW ve Státech ukazovat vůz, s jehož prodejem v tamních showroomech vůbec nepočítá? Podle Němců jde o „průzkum trhu“, což zní poněkud zvláštně. Koncepty obvykle zkoumají zájem publika, ovšem běžně jde o auto, které by mu nakonec nabídnuto být mohlo. VW uvádí, že chce takto „monitorovat reakci trhu na opravdu flexibilní a kompaktní základní pick-up“. Uspět s ním v Americe je ale prakticky nemožné - pro nás by Tarok představoval velký vůz, pro Američany je pouhým drobečkem.
Na délku měří 4 914 milimetrů, na šířku 1 830 mm a na výšku 1 677 mm. Kromě toho disponuje rozvorem 2 990 mm či korbou o délce 1 206 mm. Právě poslední zmíněný údaj je na první pohled jeho slabinou, neboť jde o nejmenší využitelný prostor ze všech pick-upů nabízených v Americe. Nicméně VW si vypůjčil jeden z triků Chevroletu Avalanche a Tarok opatřil tunelem do kabiny. Po sklopení sedadel se tak korba natáhne až na 1 861 mm.
Ani to ovšem není konečná, neboť sedadla je možné vyjmout. Zároveň lze sklopit zadní víko korby a využít jej k jejímu prodloužení. V takové chvíli je k dispozici 2 775 mm, což již stačí na vyrovnání či dokonce překonání nejbližších konkurentů. Mezi podběhy kol korba nabízí 1 090 mm, pobrat pak dokáže až 1 030 kg. Tažnou kapacitu VW prozatím nezmínil.
Žádný zázrak ale nečekejme, neboť koncept je poháněn pro Američany zcela neatraktivní přeplňovanou jedna-čtyřkou se 150 koňmi. Ty míří na všechna čtyři kola skrze šestistupňový automat, přičemž mají zaručit zrychlení z klidu na stovku za 9,7 sekundy a nejvyšší rychlost 189 km/h. To nejsou zrovna data, ze kterých by se podlamovala kolena. A jasně z nich přitom vyplývá, že Volkswagen by toho s tímto agregátem mnoho neutáhl, rozhodně ne tolik, co konkurence.
Produkční varianta počítá s dvoulitrovým turbodieselem s vyšším točivým momentem, který tažnou kapacitu zvýší, má jít ovšem o jediný agregát, který má být k dispozici. Ani to šance na úspěch ve Státech nezvyšuje - Američané sice začínají na diesely slyšet stále více, s pověstí motorů TDI ale bude těžké s naftovým pohonem prorazit. Krok Volkswagenu je tak nepochybně zvláštní a teprve uvidíme, co reálně přinese.
Volkswagen Tarok se loni představil v Jižní Americe, nyní míří na sever. Ve Státech se však prodávat nebude, přesto bude v New Yorku k vidění
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024 - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
29.3.2024 - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
29.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva