Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW XL1 Sport: výkonná verze úsporňáka vážně bude, dostane 190 koní z Ducati
29.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tohle už není spekulace, sám Ferdinand Piëch na přednášce na vídeňské univerzitě představil plán Volkswagenu postavit sportovní verzi úsporného XL1.
S konceptem modelu XL1 se německá automobilka vytasila už před více než dvěma léty. Z původně zdánlivě utopické studie se ale nakonec stal zcela reálně utopický produkční vůz, který již při prvních testech potvrdil očekávanou nereálnost podlitrové spotřeby. V tom ale problém není, úsporný je i tak, potíží je spíše to, že skromný je pouze palivově. Pokud byste si jej chtěli pořídit, musíte si připravit nehorázných 2,8 milionu Kč a za takovou cenu si jej krom lidí typu Justina Biebra nebo Leonarda di Capria asi nikdo nekoupí.
Při pohledu na docela zajímavé technické řešení vozu (extrémně lehká konstrukce, ohromující aerodynamika) ale hned začalo některé napadat, že by se z něj dalo postavit také něco rozumnějšího. Éterem tak proběhla spekulace, že kdyby vůz dostal motor, který dnes používá třeba i Škoda Octavia RS, mohl by z něj být nenápadný silniční chuligán, který by svou dynamikou překonal i Porsche 911. Výsledek se měl jmenovat XR1 a ačkoli zatím úvahy přímo o tomto autě nikdo od VW nekomentoval, „nescestnost” podobné myšlenky potvrdil sám šéf dozorčí rady Ferdinand Piëch.
Ten totiž na přednášce před studenty vídeňské technické univerzity (nezapomeňme, že celá rodina Piëchů a Porsche má rakouské kořeny) představil projekt Volkswagenu XL1 Sport, který by si z prodávaného XL1 vzal „jen to dobré”. Podstatou tohoto derivátu je odstranění veškeré hybridní techniky, která sice na papíře leccos uspoří, ve výsledku ale vůz dále zatěžuje. XL1 Sport by po tomto zásahu, tedy nahrazení hybridního pohonu tím konvenčním, měl hmotnost jen 795 kilogramů, což je vskutku kouzelné číslo.
Co by bylo oním motorem? O dvoulitrové turbo z GTI, RS a spol. by nešlo, Němci musí propagovat i další své akvizice. Mezi ty patří také motocyklová značka Ducati, kterou koncern loni jménem Audi přijali za svou za 21,5 miliardy Kč. Pod kapotu by se tak dostala vidlicová dvouválcová dvanáctistovka z modelu Panigale, která se chlubí výkonem až 190 koní při 10 750 ot./min a točivým momentem nejvýše 123 Nm při 9 000 ot./min. Na lehkost XL1 Sport je to až až a mrzuté je spíše nucené použití automatu DSG, který by se staral o přenos výkonu na kola.
Výslednou dynamiku Piëch nezmínil, konstatoval však, ze XL1 je zatím jen výzkumný projekt - auto tedy existuje či spíše existovat bude, jako prodejní artikl ale zamýšleno není. Jenže takhle to bylo se samotným XL1 původně též a dnes se nakonec prodává. Třeba stejný osud potká také verzi Sport, určitě bychom se za to nezlobili, byl by to docela jedinečný stroj. Aby ale měl nějaký smysl, potřeboval by nutně stát méně než skoro 3 miliony Kč. Ani to ovšem bez složité a drahé hybridní techniky není vyloučeno...




Projekt XL1 Sport vážně není fabulace, i když s výrobou výsledného auta se zatím nepočítá
Zdroj: autorevue.at
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 3 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejčtenější články
Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025Posedlost VW nezná mezí. Firma je prý „na správné cestě”, jubileum slaví s pomocí auta, kterému zakázali vstup do USA
18.8.2025Rusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Svět se musel zbláznit, když se dnes falešný starý Mercedes prodává dráž než skutečné nové Ferrari
18.8.2025Končící superhit Kie už brzy koupíte jen v bazarech, novější provedení vás nezruinují ani při pořízení, ani provozem
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva