Volkswagen XR1: malý sporťák s motorem z GTI má překonat i Porsche 911

Přepracovaný hybrid XL1 má zdolat stovku za 4,6 sekundy a rozjet se až na 305 km/h. Se spotřebou 4 l/100 by přitom byl úspornější než Golf TDI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen XR1: malý sporťák s motorem z GTI má překonat i Porsche 911

9.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Volkswagen XR1: malý sporťák s motorem z GTI má překonat i Porsche 911

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přepracovaný hybrid XL1 má zdolat stovku za 4,6 sekundy a rozjet se až na 305 km/h. Se spotřebou 4 l/100 by přitom byl úspornější než Golf TDI.

Není tomu dávno, co mezi nejdůležitější parametry sportovních vozů patřil jen výkon, zrychlení z klidu na stovku a nejvyšší rychlost. Případně pak ještě zvládané přetížení v zatáčkách a schopnost zastavit na co nejkratší vzdálenosti. S ohledem na ekologii vynucovanou těmi či oněmi zákonodárci ovšem i u této sorty automobilů začíná na vážnosti získávat spotřeba, samozřejmě co nejnižší. Jenže ta jen stěží může jít ruku v ruce se zběsilou akcelerací nebo útokem na maximálku, ať se nám již výrobci snaží nabulíkovat cokoliv.

Tím rozhodně nechceme naznačit, že s lehkou nohou na plynu nebude možné s údajně plánovaným Volkswagenem XR1 jezdit za udávané 4 litry na 100 kilometrů. Pokud ovšem budete chtít pokořit standardní Porsche 911 a dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy a nejvyššího tempa 305 km/h, bude od vás přepracovaný hybridní model XL1 chtít paliva dozajista více. A to navzdory karbonové karoserii slibující nízkou hmotnost.

Úvahou o žíznivosti jsme ovšem tak trochu přeskočili samotný fakt, o kterém aktuálně informují kolegové z magazínu Car. Tedy že Volkswagen prý plánuje představení nového modelu XR1, který na základech už zmíněného dieselového hybridu postavil sportovní kupé s dvoulitrovým turbem pod kapotou. Oficiálně sice projekt ještě nedostal zelenou, vedení koncernu však na dvoudveřový a dvoumístný sporťáček prý pěje jen samou chválu. A to by již výrobu alespoň v limitovaném počtu naznačovat mohlo, za což bychom značce byli vděčni.

I přes zkreslovanou spotřebu se totiž XR1 zdá být opravdu zajímavým počinem. Volkswagen by totiž při jeho výrobě využil zkušeností s pečením karbonu, ze kterého je XL1. Na jeho základech by navíc sportovní verze stála, s ohledem na plánované středové uložení přeplňovaného dvoulitru a automatu DSG z Golfu VII GTI je ovšem nutností prodloužení a rozšíření platformy i karoserie.

Tyto změny by přinesly nějaká ta kila navíc, XR1 ovšem přes palubu hodí elektromotor a baterie. Celkově tak hmotnost poklesne o 100 kg. Vzhůru výklopné dveře přitom mají být zachovány, stejně jako kamery suplující zpětná zrcátka. Zadní 17palcová kola (vpředu jsou šestnáctky) ale přijdou o kryt a na jejich výrobu VW kvůli ceně nevyužije magnesium, nýbrž hliník.

Ze stejného důvodu pak zmizí i karbon-keramické brzdy, ty by ovšem Volkswagen mohl nabídnout za příplatek. Tedy za předpokladu, že vůz s cenovkou okolo 46 000 Eur (cca 1,2 milionu korun) nakonec opravdu schválí do sériové výroby. Chcete jej? My rozhodně ano.


Volkswagen XR1: malý sporťák s motorem z GTI má překonat i Porsche 911 - 1 - Volkswagen XR1 render 01Volkswagen XR1: malý sporťák s motorem z GTI má překonat i Porsche 911 - 2 - Volkswagen XR1 render 02
Svým vzhledem a především výkony by Volkswagen XR1 zapůsobil mnohem příznivěji než hybridní XL1. Jeho výroba však nebyla oficiálně potvrzena

Zdroj: Car

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.