Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat novou generaci modelu, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli
20.4.2019 | Mirek Mazal
Nabídka VW se zdá být široce známou - up!, Polo, Golf, Passat, pár SUV a několik specifických modelů k tomu. Realita je taková, ale jen v Evropě, mimo ni Němci nabízí i dost svérázné stroje.
Volkswagen Caminhões e Ônibus může neznalému přijít jako jméno nějaké delikatesy, realita ale nemůže být odlišnější. Jde o firmu spadající do koncernu VAG, která má základnu v brazilském Resende a vyrábí nákladní a užitková vozidla. Aktuálně na trh uvádí novou generaci náklaďáku Constellation.
Automobil s pohonem všech kol vyvíjeli inženýři přímo pro tropické podmínky Jižní Ameriky. Vzhledem k obtížné sjízdnosti většiny brazilských komunikací asi nepřekvapí, že praktický stroj pro off-roadové ježdění VW v Brazílii nabízel už dříve, ovšem ve starších provedeních.
Jeho podvozky jsou známé hlavně brazilské armádě, která kvůli obtížné průchodnosti většiny nezpevněných cest používá Constellation už zhruba patnáct let. Za tu dobu se do maskovaného zbarvení zahalilo na čtyři tisíce vozů.
Nová generace zdědila nenáročný design s jednoduchou kabinou. Drobné inovace vzhledu ustoupily mnohem důležitější spolehlivosti použité techniky. Přední náprava je stavěna k překonávání přírodních překážek různého charakteru, vysoké pružení poskytuje světlou výšku až 36 centimetrů nad zemí.
Dieselové motory Cummins nahradily 186koňové jednotky MAN z koncernové produkce, stejného původu je automatické převodové ústrojí. Tlačítkem na palubní desce je možné aktivovat uzávěrku zadního diferenciálu. Nenáročné technologie s absencí kilometrů drátů elektroniky nezapře určení pro specifický trh s minimálními možnostmi profesionálního servisu.
Těžká nákladní vozidla Constellation jsou na starém kontinentu prakticky neznámá, právě proto jsme se o nich chtěli zmínit. Úplně neviditelná tu ale také nejsou - v Evropě se poprvé ukázala v rámci Evropského poháru FIA tahačů jako náplň doprovodného programu v roce 2006. Jestli sem Němci někdy přivezou i novou generaci, ukáže až čas.
Největší Volkswageny se vyrábí v Brazílii...
Používají je i vojáci, které jistě nemine několik nových kusů s modernizovanou technikou
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB