Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW začal prodávat novou generaci modelu, o kterém jste nejspíš nikdy neslyšeli
20.4.2019 | Mirek Mazal
Nabídka VW se zdá být široce známou - up!, Polo, Golf, Passat, pár SUV a několik specifických modelů k tomu. Realita je taková, ale jen v Evropě, mimo ni Němci nabízí i dost svérázné stroje.
Volkswagen Caminhões e Ônibus může neznalému přijít jako jméno nějaké delikatesy, realita ale nemůže být odlišnější. Jde o firmu spadající do koncernu VAG, která má základnu v brazilském Resende a vyrábí nákladní a užitková vozidla. Aktuálně na trh uvádí novou generaci náklaďáku Constellation.
Automobil s pohonem všech kol vyvíjeli inženýři přímo pro tropické podmínky Jižní Ameriky. Vzhledem k obtížné sjízdnosti většiny brazilských komunikací asi nepřekvapí, že praktický stroj pro off-roadové ježdění VW v Brazílii nabízel už dříve, ovšem ve starších provedeních.
Jeho podvozky jsou známé hlavně brazilské armádě, která kvůli obtížné průchodnosti většiny nezpevněných cest používá Constellation už zhruba patnáct let. Za tu dobu se do maskovaného zbarvení zahalilo na čtyři tisíce vozů.
Nová generace zdědila nenáročný design s jednoduchou kabinou. Drobné inovace vzhledu ustoupily mnohem důležitější spolehlivosti použité techniky. Přední náprava je stavěna k překonávání přírodních překážek různého charakteru, vysoké pružení poskytuje světlou výšku až 36 centimetrů nad zemí.
Dieselové motory Cummins nahradily 186koňové jednotky MAN z koncernové produkce, stejného původu je automatické převodové ústrojí. Tlačítkem na palubní desce je možné aktivovat uzávěrku zadního diferenciálu. Nenáročné technologie s absencí kilometrů drátů elektroniky nezapře určení pro specifický trh s minimálními možnostmi profesionálního servisu.
Těžká nákladní vozidla Constellation jsou na starém kontinentu prakticky neznámá, právě proto jsme se o nich chtěli zmínit. Úplně neviditelná tu ale také nejsou - v Evropě se poprvé ukázala v rámci Evropského poháru FIA tahačů jako náplň doprovodného programu v roce 2006. Jestli sem Němci někdy přivezou i novou generaci, ukáže až čas.








Největší Volkswageny se vyrábí v Brazílii...


Používají je i vojáci, které jistě nemine několik nových kusů s modernizovanou technikou
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 46 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
