Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy

Elektrický sedan se dočkal řádné diety, pracuje přitom s výkonem 796 koní. Extrémní dynamice se tak nelze divit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy

16.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektrický sedan se dočkal řádné diety, pracuje přitom s výkonem 796 koní. Extrémní dynamice se tak nelze divit.

V případě elektromobilům pravidelně upozorňujeme na dva nedostatky. Tím prvním je nedostačující dojezd, druhým pak příliš vysoká cena. V případě závodních speciálů se ten druhý maže, ten první pak může odstranit uzpůsobených šampionátu na míru těmto vozům. V takové Fomuli E se tedy kvůli dojezdu mění celá auta a ve zbylých chvílích může přijít ke slovu bleskurychlá akcelerace.

Dobře, ta zrovna v docela slabých „Éčkách” nepřichází, ale v novém šampionátu Electric GT, který pro letošek počítá se sedmi závody, ke slovu přijde. Závody se pojedou na vskutku známých tratích, mezi něž patří třeba Nürburgring, Paul Ricard, Assen či Barcelona. Kromě toho se počítá ještě se třemi podniky v Americe, ty ovšem nebudou součástí bodovaného šampionátu.

Každý víkend se přitom bude skládat z jednoho 20minutového tréninku a 60minutové kvalifikace, jenž předcházejí dvěma závodům. Jeden se přitom pojede ve dne, druhý za soumraku, přičemž v obou případech byla vzdálenost vyměřena na 60 kilometrů. Pro výkonné elektromobily to bude vzdálenost na hranici možností jejich dojezdu při využití jejich dynamiky, ale tato meta tu pochopitelně není náhodou.

Momentálně si můžeme představit prvního a vlastně jediného „účastníka zájezdu“, a sice Teslu Model S. Ta odstartovala svůj život jako verze P100D, počítat tedy může s akumulátory o kapacitě 100 kWh. Tesla ovšem provedla řádné okleštění interiéru a vymontovala také další nepotřebné komponenty. Ve výsledku tak závodní provedení zhublo o 500 kg.

Mimo to bylo zapracováno také na podvozku a brzdách, uvnitř pak najdeme i ochrannou závodní klec. O pohon se přitom stará elektrické ústrojí naladěné na 796 koní a 995 Nm, jenž v souladu s onou dietou rozpohybuje vůz z klidu na stovku za pouhé 2 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než v sérii. Maximálka pak činí 250 km/h.

Za volantem závodní Tesly Model S se během úvodního představení na veletrhu Autosport International v britském Birminghamu představil Olivier Lombard, vítěz 24 hodin Le Mans v kategorii LMP2 z roku 2011. Ten přitom uvedl, že „řídit EGT Model S bylo více než zábavné a je úžasné vidět, jaká bude budoucnost závodních GT“.

Je samozřejmě jen na vás, zda jeho nadšení sdílíte či nikoliv, stovka za dvě sekundy je ale vážně kalup. My jen dodáme, že v první sezóně šampionátu Electric GT se představí 10 týmů a 20 závodníků (startovat budou i ženy). Jak pak bylo naznačeno, všechny stáje budou používat právě upravené Tesly Model S, které kromě výše zmiňované dostanou i zakázkové pneumatiky Pirelli.


Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 1 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 01Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 2 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 02Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 3 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 03Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 4 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 04Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 5 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 05Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 6 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 06Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 7 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 07Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 8 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 08Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 9 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 09Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 10 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 10Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 11 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 11Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 12 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 12Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 13 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 13
Závodní Tesla Model S se letos představí v první sezóně vlastního šampionátu. Počítá přitom s 795 koňmi, jenž spřáhne s nižší hmotností než sériové provedení

Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 14 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 14Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 15 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 15Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 16 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 16Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 17 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 17Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 18 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 18Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 19 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 19Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 20 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 20Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 21 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 21Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 22 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 22Závodní Tesla Model S zhubla 500 kg, stovku dá za 2 sekundy - 23 - Tesla Model S Electric GT 2017 prvni sada 23
Další fotky lépe odhalují vykuchaný interiér. Či spíše to, co z něj zbylo

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.