Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Lotus Evora S: první dojmy z mosteckého okruhu
4.7.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Poprvé jsme vyzkoušeli ostřejší verzi Lotusu Evora, a to hned na okruhu v Mostě. Jaký je a jak se chová na limitu?
Přehled kapitol
Skvělé auto s jedním „ale”
Evora S mě do značné míry nadchla a ani nevíte, s jakou chutí bych ji vystavil perfektní vysvědčení. Bohužel nemohu, neboť nad všemi možnými skvělými vlastnostmi visel podobně jako u základní Evory jeden otazník v podobě mimořádně nevstřícného řazení. Chvílemi jsem měl chuť na něj vzít kladivo.
Nechci se ale unáhlovat a vše ještě proberu s místním dovozcem, firmou IBS Motor, neboť jsem přesvědčen, že řazení buď doznalo újmy při předešlých jízdách v Mostě, nebo jej od výroby trápí něco řešitelného.
Krom tohoto nemalého problému je Evora S výjimečným autem, které spojuje takřka závodní koncepci s nízkou stavbou, snesitelnou hmotností a silnějším motorem, jenž konečně dokáže využít možností podvozku vozu. Uchvátila mě především jeho „zatáčivost” a ovladatelnost na limitu, která je u auta této koncepce vcelku výjimečná.
Věřím, že vám v budoucnu budeme moci přinést podrobnější dojmy i z ježdění na běžných silnicích, pro které se zdá být Evora v libovolné verzi stvořena především.
Základní cena testovaného vozu (Evora S): 1 899 900 Kč
Základní cena testované verze (Evora S 2+2): 1 999 900 Kč
Cena testovaného vozu (Evora S 2+2 + příplatková výbava): 2 199 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, kompresorem přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vzadu podél před zadní nápravou
Objem: 3 456 ccm
Největší výkon: 257,5 kW (350 k) při 7 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 277 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,6 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 10,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 342 mm
Šířka: 1 848 mm
Výška: 1 223 mm
Rozvor náprav: 2 575 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 437 kg
Užitečná hmotnost: - kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 160 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
včera - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
10.5.2024 - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Další výrobce elektromobilů šlape vodu. Rivian za tři prodělal měsíce už 34 miliard, jak dlouho se to dá vydržet?
před hodinou - První auto Xiaomi může být Porsche za cenu Škody, jenže nevydrží, majiteli neopravitelně selhalo po ujetí 39 km
před 3 hodinami - Bentley skutečně skončilo i s ryzími motory V8, v Evropě to udělalo raději pěkně potichu
před 4 hodinami - Tesla Cybertruck v testu dojezdu s přívěsem nedojela skoro nikam, srovnání s dieselem jí vystavilo smutné vysvědčení
před 6 hodinami - VW přiznal, že elektromobily jsou moc drahé, slova finančního šéfa vyvolala u zaměstnanců zděšení
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 05.12. 11:39 - jarka
- Rychlodotazy 05.12. 10:31 - denis
- Politický koutek 05.12. 09:55 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.12. 09:44 - Stepan
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.11. 22:49 - Filip
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.11. 20:39 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 18:48 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 05.11. 08:18 - honziss