Home > Rubriky a sekce > Jízdní dojmy a další testy > Článek
Nové Audi A4 poprvé naživo: jak si stojí proti 3, C, XE a spol.?
1.7.2015 | Jiří Kaloč, Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(97 živých foto) Novou A4 jsme si prvně osahali a srovnali ji s BMW, Mercedesem, Jaguarem i Alfou. Výsledky vás možná nepřekvapí.
Přehled kapitol
Potkali jsem v Ingolstadtu jednu novou A4 v provozu a chvíli nám trvalo, než jsme si uvědomili, že je to nová A4, přestože jsme na ni předtím v rámci oficiálního představení dvě hodiny zírali. Věřím, že poslední dvě generace vozu jsou na jednu stranu zcela jiná auta, na tu druhou stranu jsou ale vlastně stejná. A jistě ne náhodou - Audi je přesvědčeno, že jeho zákazníci (ti spokojení) o žádné velké změny nestojí. A tak design automobilu programově dělají podle tohoto receptu: vezměte novou platformu, nacpěte tam všechny aktuální technologie, které jsou na skladě, dohoňte respektive lehce předhoňte konkurenci a nakonec to obalte tak, aby to maximálním způsobem připomínalo předchůdce. A v případě nové generace řady A4 to dotáhli asi nejdál.
Nová A4 opravdu příliš nově nevypadá, přesto jsou tu jasné poznávací znaky: zbrusu nové přední světlomety a mezi nimi plošší a hranatější maska singleframe. Na rozdíl od modelů Q7 a Q3 kolem něj tentokrát není široký chromovaný rámeček, který singleframe spojuje se světlomety. Ty mají nový světelný „podpis“ a za příplatek mohou disponovat i technologií LED Matrix. Podobně jako u modelu TT zaujme velice široká přední kapota, jejíž boční hrana pokračuje prolisem na boku karoserie až k „ledkovým“ zadním světlům. Ty pak zadní partie cíleně rozšiřují. Český čtenář nejspíš dodá, že je v Ingolstadtu okopírovali od nového Superbu včetně škodováckého C v zadním světleném „podpisu“, ale tvůrci nové A4 si to samozřejmě nemyslí, ostatně právě takto tvarovaná zadní část aspoň trochu odlišuje novinku od svého předchůdce i ostatním modelových řad Audi.
Ve své době (1982) bylo Audi 100 rekordmanem z hlediska součinitele odporu vzduchu (cx), který u tohoto sedanu vyšší střední třídy dosahoval hodnoty 0,30. Nové Audi ve verzi sedan přichází s hodnotou 0,23. Méně má jen menší Mercedes CLA BlueEfficiency (0,22), nicméně ve verzi Avant je A4 s hodnotou 0,26 v kategorii kombi nejlepší. Kromě toho, že vzduchem projíždí jako nůž máslem, prošlo nové Audi díky platformě MLB také doslova redukční dietou. Zhubly samozřejmě oba modely, více ale (až o 120 kg) varianta kombi. Například základní sedan s motorem 1.4 TFSI by měl vážit pouze 1 320 kg, což je o 110 kg méně, než vážil jeho stejně výkonný předchůdce s motorem 1,8 TFSI. Způsobilo to zejména rozsáhlé využití hliníku (např. celá střecha) a vysokopevnostní oceli.
Důsledky této změny na místě pochopitelně nepoznáme, související změnu rozměrů ale ano. Přestože se celkové dimenze změnily jen minimálně (délka narostla o 2,5 cm, šířka o 1,6 cm a výška zůstala stejná), v interiéru sedanu je více místa a postavy do výšky 185 cm se celkem pohodlně usadí i na zadním sedadle. Ještě lépe je na tom pochopitelně Avant. Ten nyní nabízí objem zavazadlového prostoru v pětimístném uspořádání 505 litru a po sklopení sedadel až 1510. To je samozřejmě na Passat nebo Octavii málo, ale v prémiovém segmentu se stále jedná o nadprůměrnou hodnotu, jak jsme ostatně uvedli v předchozí kapitole.
Jak je to dnes zvykem, diskuze se nakonec stočila k multimediálnímu systému, jehož popis našemu průvodci zabral více než 50 procent času z celé přednášky. Úhlopříčka displeje je pevně stanovena na 5 palců a stejně jako v řadě A6 se celé zařízení podobá tabletu. Novinkou je možnost nabíjet telefon pomocí indukce v odkládacím boxu mezi předními sedadly, dále byla rozšířena možnost hlasového ovládání multimediálního systému, který by měl reagovat třeba i na otázku: „Kde mohu natankovat...“ V menu si také můžete vybrat barvu ambivalentního osvětlení interiéru z více než 30 barev. Stačí plynule otáčet konflíkem systému MMI u zvolené funkce v nastavení a systém v podstatě nabídne celé barevné spektrum. Výbava je jinak v podstatě bez hranic, za zmínku stojí vylepšený „high-endový“ audiosystém Bang&Olufsen, který má celkem 19 reproduktorů a celkový výkon přes 700 W. Nový (samozřejmě výkonnější a zároveň úspornější) systém ventilace zase umožňuje ve své nejvyšší verzi regulovat vzduch ve třech zónách vnitřního prostoru automobilu, k hliníkovým tlačítkům pro ovládání klimatizace se pak stačí jen přiblížit a okamžitě reagují.
Redukce hmotnosti, lepší aerodynamika a nové motory by měly snížit spotřebu novinky mezigeneračně až o 21 procent. Nejekonomičtější verze 2.0 TDI ultra (150 k) si má například v kombinovaném cyklu vystačit s 3,7 litry na 100 km. V reálu to asi bude o něco více, přesto lze očekávat, že hospodárnost této varianty bude úctyhodná. Na opačném pólu stojí šestiválcový turbodiesel 3,0 litru o výkonu 272 k dodávaný výhradně s pohonem všech kol a samočinnou převodovkou, který dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,3 s. Mezi zážehovými motory již šestiválce nenajdete, zato se v nabídce objeví čtyřválec 1,4 litru TFSI o výkonu 150 k. Provozním rekordmanem však bude dvoulitr TFSI ve verzi Ultra o výkonu 190 k, který by si měl vystačit s 4,8 litry na 100 km. Zážehový dvoulitr (170 k) se bude vyrábět i ve verzi na CNG (A4 g-tron) a zároveň bude existovat i verze s výkonem 252 k. Než přijdou na trh modely S4 (2016) a RS4 (2017), bude to nejsilnější zážehový motor v nabídce této řady.
Jestli chcete opravdu odhalit v tomto vozidle nové Audi, musíte ho nejdříve podrobně a do detailu prozkoumat a teprve potom vyřknout ortel jako teď my po svém prvním setkání: Ano, tohle je zbrusu nové Audi. I když se jím na první pohled být nezdá...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 6 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva