Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Audi odhalilo svůj nejnovější motor. Je prý ztělesněním náskoku díky technice
30.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slogan Audi je jen marketing, tady ale vážně trochu platí i doslova. Audi díky dvěma novým technickým finesám získává přes stejný maximální výkon citelný náskok při akceleraci.
Na motorovém sympoziu ve Vídni se koncern VW Group jako obvykle docela rozjel. Jako první představil mild-hybridní verzi 1,5litrového čtyřválce, díky které by Němci nemuseli skončit pouze u nabízení tříválcových motorů. Novou budoucnost VW nabízí i turbodieselům, odhalení se dočkala i nová pohonná jednotka 2,0 TDI. A aby toho nebylo málo, máme tu ještě třetí novinku do party, z technického hlediska jasně nejzajímavější.
S novým agregátem totiž vyrukovalo i Audi. Jde o přepracovaný 2,9litrový přeplňovaný šestiválec, který se stará o pohon modelů RS4 a RS5. V současné době tento agregát produkuje 450 koní a 600 Nm točivého momentu, díky čemuž RS5 s aktivovaným systémem Launch Control zvládne za 2,5 sekundy ujet 14 metrů.
Nyní však pohonná jednotka dostala dvě novinky, které patří mezi klíčová řešení, jež mají udržet spalovací motory pro další léta naživu. Vše zastřešuje podpora 48voltového elektrického okruhu, která umožňuje jednak použití integrovaného a řemenem poháněného startéru/generátoru. Ten pomůže vozu při akceleraci, dokáže se postarat o rekuperaci větší části kinetické energie, dovolí zcela vypnout spalovací motor při jízdě s vyřazenou rychlostí a také pomalý pohyb (např. v městských kolonách) jen na elektřinu.
A jednak jde o doplnění třetího způsobu přeplňovaní s pomocí elektricky poháněného kompresoru. Ten především urychluje reakce na pokyny plynového pedálu a zvyšuje výkon v nejnižších otáčkách. Audi říká, že ztělesňuje „náskok díky technice” nejen obrazně - použit v kupé RS5 za oněch 2,5 sekundy zvládne ujet 16 metrů, čím získává náskok nejen před dosavadním provedením, ale i před čtyřlitrovým V8 TFSI.
Audi vyzdvihuje hlavně nízkou hmotnost. Se 193 kilogramy nová jednotka váží o podstatných 26 kilo méně než předchozí 4,2litrový atmosférický osmiválec. Implementace systémů EAV a RSG přihodila vůči verzi bez elektricky řízeného kompresoru 11 kilogramů, vůči třílitrovému šestiválci pohánějícímu S5 je pak motor těžší o 21 kg. Disponuje ale dvěma turby namísto jednoho, navíc elektrickým kompresorem a ještě je to mild-hybridd.
Je otázkou, kde a kdy se nový agregát poprvé objeví. RS5 Coupé bylo představeno loni v Ženevě, verze RS5 Sportback pro změnu zamířila letos do New Yorku. Němci tehdy v tiskové zprávě žádné motorické novinky nezmiňovali, dá se tedy očekávat, že tento motor menší „ereska” dostanou v rámci faceliftu nebo pro některý z dalších modelových roků
Také se již nějakou tu chvíli mluví o šestiválcové verzi R8, která by zamířila především na čínský trh. Audi to sice popírá, podezřelé prototypy jsme ale viděli a zrovna v Číně by jistá forma hybridizace dávala smysl. Je tedy nakonec možné, že se nového motoru dočkáme nejdříve v R8, to už ale jen věštíme z křišťálové koule...









Audi vyrukovalo s evoluční verzí přeplňovaného 2,9litrového šestiválce. Výkon 450 koní zůstává, takové RS5 však s vozem pokryje za stejnou dobu větší vzdálenost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
před 9 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko 10:25
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
Nejčtenější články
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva