Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
Citroën chystá revoluční odpružení, prý nahradí pohřbenou hydropneumatiku
25.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Detailů je zatím málo, ale nový systém odpružení má být exkluzivně v Citroënech a má se objevit v roce 2017. Které auto s ním přijde jako první, je otázkou.
Konec hydropneumatického odpružení Citroënu, které je charakteristické pro jeho větší auta od roku 1955, nemusí být tragédií, třebaže příznivci značky za něj rádi nebudou. Citroën chce totiž od roku 2017 uvést na trh nový systém odpružení, na kterém už nějakou dobu pracuje spolu s blíže neupřesněným subdodavatelem. Uvedla to generální ředitelka značky Linda Jackson.
Nový systém má být revoluční a má být exkluzivně ve vozech Citroën - a postupně se má dostat do všech Citroënů. To je ale asi tak všechno, co Jackson k novince prozradila, plány jsou tajné, stejně jako detaily principu fungování nového systému odpružení. Odmítla sdělit i to, zda se bude jednat o vzduchové odpružení či zda bude mít automatické vyrovnávání světlé výšky.
Slova o exkluzivitě pro Citroën znamenají samozřejmě, že novinku nedostane Peugeot, koncernový partner. Nedostane ji ale údajně ani značka DS, která je jakýmsi lepším Citroënem, a to přesto, že šéf DS Yves Bonnefront v minulosti oznámil, že i tahle divize zkoumá nějaký nový systém odpružení. „Máme příležitost získat nové technologie pro budoucnost Citroënu a jsem si jistá, že právě tahle nejlépe sedí k základním hodnotám Citroënu,” uvedla Jackson.
Budoucnost značky také zahrnuje méně modelů v nabídce. V současnosti značka Citroën nabízí 14 modelů a C1, miniauto vyvinuté a vyráběné ve spolupráci s Peugeotem a Toyotou. V budoucnosti má v nabídce být jen 7 modelů a C1, tedy celkem osm řad. Zůstanou také prodloužené verze pro čínský trh. Jestli do oněch sedmi modelů spadají i užitková auta, nevíme, ovšem je možné, že současná generace modelu C5 je generací poslední, neboť její prodeje jsou dost mizerné.
Anebo se dočká nástupce i přes špatné prodeje a bude to právě on, který v roce 2017 představí nové odpružení. Současná generace je na trhu od roku 2008, takže je otázkou, jestli vydrží sloužit ještě dva roky. Nechme se zatím překvapit, třeba něco odhalí už pařížský autosalon v září 2016.










Současná inkarnace Citroënu C5 dostala pro rok 2012 facelift
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 9 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 10 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
včera
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
včera
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
