Reklama

Expert se dostal k „dieselu na benzin“ Mazdy. A dokonale popsal jeho tajemství

 | 49 příspěvků | 16.2.2018 Petr Prokopec
Reagovat

Nepřihlášený orgasmic

Mazda na rozdíl od konkure.. | 16.2.2018 21:04reagovat
avatar

Mazda na rozdíl od konkurence nepotřebuje elektrifikované či přeplňované jednotky, dosud jí k překonání zbytku světa stačily dobře vyvinuté atmosférické jednotky.

To stačí, aby nemusel nikdo číst dál.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Josef

Rozdíl mezi benzíny v USA.. | 16.2.2018 22:44reagovat
avatar

Rozdíl mezi benzíny v USA a EU je především způsoben rozdílem mezi stupnicemi RON, MON a AKI. AKI se používá v EU a RON se používá v USA.

Nepřihlášený Libor Nepraš

...S tímto souvisí i oktan.. | 17.2.2018 00:08reagovat
avatar

...S tímto souvisí i oktanové číslo spalovaného motoru.... Na co vlastně ten jejich super motor jezdí??

Nepřihlášený Cikrt

Zase hodně humbuku jako ko.. | 17.2.2018 01:31reagovat
avatar

Zase hodně humbuku jako kolem Wankelu a ve výsledku skutek utekl. Ten motor rozhodně není žádný "diesel na benzín" jak se nám snaží autor namluvit, ale zážehový motor. Směs se zapaluje zážehem svíčky nikoliv kompresí. Je to ve videu několikrát zopakováno. Diesel na benzín by žádné svíčky neměl a skutečně by běžel jako diesel a k zapálení směsi by došlo jejím extrémním stlačením bez použití svíček (takto v určitém režimu běží motor Mercedesu v F1, to se ale v tomto případě neděje. Zdá se, že autor je zblblý marketingovými blafy Mazdy a káže zde absolutní nesmysly.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pavel

Prekopani dieslu na benzin.. | 17.2.2018 08:23reagovat
avatar

Prekopani dieslu na benzin neni nic az tak noveho. Jako diplomku to mel treba i kolega v devadesatych letech. To jeste diplomky museli mit hlavu a patu a museli byt realizovatelne a obvykle si je zadavali vyrobci (u techniku). Trochu nevsedne se to delalo pro avii, a i z trochu nevsedniho (na dnesni pomery) duvodu - protoze nechteli delat komplet cely motor. No, udelalo se to a jeden kus se vyrobil a zastavel do furgonu. Zralo to 5-6 litru pri 80ce. To na studentskou praci a priserny krabicovitosti avie je myslim slusny. Tim chci rict, ze proc ne, ale ze to neni nic novyho a patentovat tohle muze akorat blazen a pokud ten patent povoli, tak je tenhle svet jeste ve vetsi prd---- nez by jeden doufal. Je to totiz jen vyuziti existujicich technologii, nic patentovanihodneho.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený eanes

Nafta vraj hori rychlejsie.. | 17.2.2018 10:19reagovat
avatar

Nafta vraj hori rychlejsie a benzin pomalsie? Nie je to skor naopak? Preco su potom maximalne otacky dieselu nizsie, ako benzinu?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Stana

Nadělají humbuk, v 50 lete.. | 17.2.2018 10:42reagovat
avatar

Nadělají humbuk, v 50 letech u nás bylo vyvinuto taky jedno naftové auto ,které dokázalo jezdit i na benzín.Jezdí dodnes Praga V3S

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený JirikH

Reakce na: Prekopani dieslu na benzin.. | 17.2.2018 10:56reagovat
avatar

Diplomy musely... ne museli

Nepřihlášený H.R.I.

Buď ten článek nepsal odbo.. | 17.2.2018 11:12reagovat
avatar

Buď ten článek nepsal odborník, nebo je to špatně přeložené. Kromě toho, mám pocit, ale jist si naprosto nejsem, že kdysi dávno i Škodovka vyráběla traktory, které uměly jezdit na naftu i na benzín. Pokud o tom někdo něco víte, opravte mě. Dík.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený H.R.I.

Reakce na: Nadělají humbuk, v 50 lete.. | 17.2.2018 11:14reagovat
avatar

V3S jezdí na benzín?? To se mně fakt nezdá...

Nepřihlášený david

to už uměl můj žigul, prac.. | 17.2.2018 11:25reagovat
avatar

to už uměl můj žigul, pracovat bez svíček, (teda když se rozjel), to sem přijel domů, vypnul zapalování a motor klidně běžel dál.......

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Horus

Jděte už do prdele s těmi.. | 17.2.2018 13:32reagovat
avatar

Jděte už do prdele s těmi diesly, lidé chtějí levné a úžasné elektromobily

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Zase hodně humbuku jako ko.. | 17.2.2018 22:13reagovat
avatar

Mercedes se snažil tento motor udělat bez svíček, ale ono to nejde. K vznícení paliva kompresním teplem docházelo jen v omezeném režimu, tedy při nízkém zatížení. Mazda na to šla jinak, protože Japonci pochopili, že fyzikální zákony nepřelstí - prostě tam dala svíčku, aby definovala začátek spalování. Jestli skutečně dochází ke vznícení díky kompresnímu teplu, vzniklé zapálením svíčkou nebo kompresním poměrem motoru, nevíme, Mazda nám může tvrdiíit cokoli. Pokud ale skutečně jedou na 16:1, takto vysoký kompresní poměr běžný benzín nedá a začne detonovat, což je něco jiného, než vznícení. Pokud se jim tedy zbytek objemu vznítí, asi s tou svící mají pravdu. A že by potřebovali méně oktanů je zákonité, čím jich bude méně, tím se bude benzín lépe vzněcovat.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: to už uměl můj žigul, prac.. | 17.2.2018 22:15reagovat
avatar

Protože jsi měl špatně seřízenou bohatost na volnoběh, měl jsiji příliš chudou, Stačilo okousek pootočit šroubkem bohatosti a bylo po problému. Nebo ti nezavírala jehla elektromagnetu na volnoběhu, záleží na typu karbu.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Prekopani dieslu na benzin.. | 17.2.2018 22:22reagovat
avatar

S tou spotřebou jsi kapku vedle, ale to nevadí. Původní naftové motory žraly nad 11 l/100 km, na benzín se na takovou spotřebu nedostaneš.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Nadělají humbuk, v 50 lete.. | 17.2.2018 22:25reagovat
avatar

Vétřasa na benzín nikdy nejezdila, místo nafty se ale dal použít letecký petrolej nebo různé směsi petroleje s naftou. Takto byly koncipovány i vojenské Tatry, kde seudávalo, že jsou třípalivové. Ale na čistý benzín žádné z nich nejezdilo, protože díky oktanovému číslu byl problém ho bez svíce zapálit a i kdyby, tak by neustále detonoval. Benzín se mohl přidávat v nějakém poměru k leteckému petroleji, ale už si ty poměry fakt nepamatuji.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Nafta vraj hori rychlejsie.. | 17.2.2018 22:29reagovat
avatar

Napsal to blbě, benzín prohořívá zhruba v kulových plochách, nafta se vstříkne a po určité prodlevě naráz vzplane v celém objemu. Čím větší prodleva, tím tvrdší chod (motor hodně mlátí), proto se zvyšuje cetanové číslo nafty, aby nafta chytla hned, případně se dělá malý předvstřik, o již hořící naftu se pak zapálí hlavní dávka nafty. Pak může mít motor nižší kompresní poměr, klesají tak mechanické ztráty.

Nepřihlášený Jirka_1

Reakce na: Buď ten článek nepsal odbo.. | 17.2.2018 22:37reagovat
avatar

Spíš na petrolej, než na benzín. Ale nepamatuji si to. Někde na netu jsem našel, že benzín se používal jen pro nastartování, tehdejší motory neměly žhavící svíce. Ale jak to měl technicky udělané nevím. Vétřasy se v zimě startovaly buď zapálenými novinami, kterými se zamávalo před sáním motoru (byli zapotřebí dva chlapi) nebo pomocí bombičky éteru, který se vznítil kompresním teplem a jak dostal motor otáčky, tak už běžel na naftu. Možná by chytil kompresním teplem technický benzín, jelikož je jeho oktanové čídlo asi 70.

Nepřihlášený traxxas

Mazdu už nikdy v životě. J.. | 18.2.2018 15:58reagovat
avatar

Mazdu už nikdy v životě. Jako první byla ojetina Mazda 626, kdy cena servis 3x převýšila cenu auta, další zánovní Mazda 3, která se sypala jako rok stará. SILNĚ NEDOPORUČUJI MAZDU KUPOVAT.

Nepřihlášený

Reakce na: Mazda na rozdíl od konkure.. | 18.2.2018 19:35reagovat
avatar

To se tady nedozvíte !!!!

Mazda a Toyota se propojují, budou společně vyvíjet elektromobily

Mazda už vyrobila několik prototypů. Hybrydů , Plug in hybridů a elektromobilů

http://www.hybrid.cz/tagy/mazda

Nepřihlášený V12

"Chuda zmes hori pri nizsi.. | 19.2.2018 06:30reagovat
avatar

"Chuda zmes hori pri nizsich teplotach" - je toto tvrdenie OK ? 2 roky dozadu som mal problem s autom - odisiel mi ventil odvetravania klukovky (stara choroba Volva T5), samozrejme kontrolka a Prilis chudobna zmes na volnobeh. Vsade, kam som pozrel som sa docital, ze to treba ihned riesit, aby som neprepalil piesty v dosledku vysokych teplot spalovania. Ako to teda je ?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený V12

Reakce na: Nadělají humbuk, v 50 lete.. | 19.2.2018 06:35reagovat
avatar

Trochu sa mylis, V3S dokazala ist na kadeco, no vzdy v tom mixe musela byt aj nafta. Na percenta si to uz nepamatam. Rovnako viacpalivove boli aj T813, opat ale platilo, ze v tom musi byt aj urcity podiel nafty.

Nepřihlášený Napuram

Opět Prokopců Petr vyprodu.. | 19.2.2018 09:04reagovat
avatar

Opět Prokopců Petr vyprodukoval hoven metr

Nepřihlášený Roco

http://www.autoforum.cz/za.. | 19.2.2018 09:24reagovat
avatar

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ktera-znacka-dela-nejusp ornejsi-auta-podle-realistickych-testu-a-kdo-se-nejvic-lepsi /

No a na vyhledu je videt, ze Honda je pro rok 2017 pred Mazdou. A v clanku je jasne zmineno, ze Mazda i kvuli spotrebe nasazuje turbomotor:

Jak je ovšem patrné z tabulky, tato skladba možná Mazdu odlišuje od řady ostatních automobilek, nicméně zároveň ji poněkud limituje. Výhled na rok 2017 je tak již poněkud horší, průměrná spotřeba značky má vzrůst na 8,03 l/100 km. I proto možná japonská automobilka nakonec onen přeplňovaný motor poslala také pod kapotu jiných modelů než jen CX-9.

Ted jen zhodnotit jizdni vlastnosti, jestli nahodou nejsou ty motory mrtvoly a zbytecne velke a tezke. A jak je v tomto clanku uvedeno, tak asi mrtvoly jsou:

Zkušenosti ze současnými auty naznačují, že buď jsou úsporné nebo zábavné, nikdy ne současně.

Nepřihlášený Roco

http://www.autoforum.cz/za.. | 19.2.2018 09:25reagovat
avatar

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ktera-znacka-dela-nejusp ornejsi-auta-podle-realistickych-testu-a-kdo-se-nejvic-lepsi /

Nepřihlášený Roco

http://www.autoforum.cz/za.. | 19.2.2018 09:26reagovat
avatar

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ktera-znacka-dela-nejusp ornejsi-auta-podle-realistickych-testu-a-kdo-se-nejvic-lepsi /obrazek/2

Nepřihlášený honza

Reakce na: "Chuda zmes hori pri nizsi.. | 19.2.2018 10:01reagovat
avatar

V12: Chudá směs u zážehového motoru prohořívá pomaleji. Teplo se nestihne dostatečně rychle vyvinout na počátku pracovního zdvihu, kde je tato směs více stlačená, proto je pracovní teplota nižší. Teplo nevyužité na práci se projeví vyšší teplotou spalin na konci pracovního zdvihu. Zvýšení předstihu buď bylo nedostatečné pro danou chudost směsi, která však byla odpovídající, nebo chudost směsi byla příliš velká a zvýšení předstihu by muselo být nevhodně vysoké.

Nepřihlášený none

Reakce na: Mazda na rozdíl od konkure.. | 19.2.2018 11:41reagovat
avatar

az nato ,ze novy X je preplnovan ,ale mi nepreplnujeme .. pak sjem zvedavej kolik lidi v republice dokaze takovej motor opravit a kolik bude stat takove cidlo ve valci az odejde ,nesmysl nad nesmysly a jen blb jsi to koupy ,spousta kecu a pak to stejne kazdej po zaruce proda aby se mu to nevysralo .. uz se tesim az tym motory budou ojetiny s propadavajici se cenou a nikdo to nebude chtit ze strachjem ,ze se mu to poroucha a spravy to jen menici dilu v autorizaku za peknou palku ...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: az nato ,ze novy X je prep.. | 19.2.2018 12:11reagovat
avatar

none: No, nedá se říci, že by současné motory byly přízraky jednoduchosti a dokonce ani ty jednodušší nejsou zárukou spolehlivosti. Pokud nový mazdí motor X srovnáváš s 1,3 MPi, u kterého čas od času odejde těsnění pod hlavou a svíčky stojí do 50 Kč, pak máš pravdu. Ale doba je jinde.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Roco

Reakce na: none: No, nedá se říci, že.. | 19.2.2018 20:10reagovat
avatar

Presne. nejen ze japonska auta jsou technicky spicka, ale i spolehlivosti. Takze bych se toho nebal. Delat tenhle motor VW, tak ani nahodou. To by se podelalo jeste pred zarukou

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Presne. nejen ze japonska.. | 20.2.2018 00:26reagovat
avatar

Roco: No, já bych se toho nového mazdího motoru X bál. Nelíbí se mi kombinace tří skutečností. Ta první je, že je dosti novátorský, ta druhá je, že jeho představení je (zatím) stále dosti povrchní a třetí je, že představení už máme za sebou, ale prodeje před námi stále nevidím. Má životní zkušenost je, že když někdo o něčem moc mluví (chlubí se), tak tím schází. Podobné známé heslo je plno řečí a skutek utek. Možná se v Mazdě vedou spory o tom, že motor je příliš drahý a někteří by rádi turba jako konkurence. Konečně, lidé si na pořádné porce Nm rádi zvykli....

Nepřihlášený Goofy

Jen me napadlo jestli kvul.. | 20.2.2018 07:24reagovat
avatar

Jen me napadlo jestli kvuli horeni ve valci nebylo lepsi zapalit male mnozstvi paliiva pred horni uvrati kdyz uz by horelo tak mu pridat smes a asi by prohorelo lip.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Goofy

Reakce na: Jen me napadlo jestli kvul.. | 20.2.2018 07:44reagovat
avatar

Takove retezove horeni....

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Goofy

Reakce na: Takove retezove horeni.... | 20.2.2018 08:01reagovat
avatar

Vlastne by slo jen o jiny cyklus kdy by male mnozstvi paliva zvysilo tlak i teplotu komprese bez nutnosti konstrukcne menit kompresni pomer a pak druhy vstrik se samozapalem. A motor by mohl jet jak ve starem cyklu tak vnovem.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Chyba lávky. Pokud chce něk.. | 20.2.2018 08:51reagovat
avatar

Chyba lávky. Pokud chce někdo docílit ještě nějakého posunu spalováků je třeba vyrobit detonační motor. Stačí na to mít jen odolnější písty, těsnění a hlavy motoru. V detonaci benzínu je neuvěřitelná energie. Jen ji využít.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Chyba lávky. Pokud chce něk.. | 20.2.2018 08:55reagovat
avatar

No a Mazda alespoň začíná pořádně kontrolovat a i využívat samovznícení. K detonacím je to ještě pěkný kus cesty, ale pokrok to určitě je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Vlastne by slo jen o jiny.. | 20.2.2018 11:28reagovat
avatar

Goofy: Smyslem mazdího motoru X je těkavému palivu (benzín) dát dostatek času se odpařit a promísit do směsi před hořením (slabé místo vznětových motorů) a zároveň omezit škrcení vzduchu při částečném zatížení (slabé místo zážehových motorů). Tvůj návrh znamená krok zpět k vznětovému motoru.

Nepřihlášený honza

Reakce na: No a Mazda alespoň začíná.. | 20.2.2018 11:32reagovat
avatar

Adam: Dokonalým shořením 1 kg benzínu se uvolní zhruba 40 MJ. Kolik neuvěřitelné energie, kterou zmiňuješ, se uvolní z benzínu dokonalou detonací?

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Adam: Dokonalým shořením 1.. | 23.2.2018 12:53reagovat
avatar

Neumíte číst? Já psal něco o hoření ? Detonace není hoření. Mrkněte se na RC modely a jejich detonační motory.

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Adam: Dokonalým shořením 1.. | 23.2.2018 13:01reagovat
avatar

Dejte maila a pošlu Vám fotky pístů a ojnic motoru, který jsem naladil na detonace. Jste teoretik, nebo praktik? Jestli praktik,pošlu video. Jestli teoretik, tak bohužel žádná data z měření nemám.

Mé příspěvky prosím čtěte řádně a pomalu, jinak radši nereagujte. :-))

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Dejte maila a pošlu Vám fo.. | 23.2.2018 14:08reagovat
avatar

Adam: To Vaše doporučení o pomalém a řádném čtení sedí spíše na Vás. Proč, to zjistíte posléze, co si přečtete alespoň poslední slovo v otázce, na kterou jsem se ptal. Vaše odpověď by mne také zajímala, ať můžeme udělat srovnání energií uvolněných při hoření a při detonaci.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Adam

Reakce na: Adam: To Vaše doporučení o.. | 23.2.2018 21:47reagovat
avatar

Myslím, že Vám stačí pojem rychlost šíření tlakové vlny, nebo řetězová reakce. Zbytek Vám napoví pan gůgl.

Pokud reagujete na zmínku o detonaci dokonalým hořením, jiné reakce se odemne nedočkáte.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený honza

Reakce na: Myslím, že Vám stačí pojem.. | 23.2.2018 22:11reagovat
avatar

Adam: Kolik energie v MJ se uvolní při detonaci 1 kg benzínu? Uvedl jste, že je neuvěřitelná, což mne zaujalo.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše