Jak je možné, že auto se zadním náhonem dnes udělá 100 km/h nejrychleji na světě?

 | 35 příspěvků | 15.4.2017 Petr Miler
Reagovat

Nepřihlášený Kajlami

Super článek, děkuju. Je t.. | 15.4.2017 08:10reagovat
avatar

Super článek, děkuju. Je to úžasná kára. Samo vím, že jen k tomu, ale lepší umět pořádně jednu věc než všechno trochu a dohromady nic :o)

Nepřihlášený

ale tohle bude těžký pro v.. | 15.4.2017 08:48reagovat
avatar

ale tohle bude těžký pro všechny, kdo tady roky pláčou nad tím, jak z USA jsou jen samý pekáče. A oni najednou udělají ZADOKOLKU, co si v rovině utře prdel ze vším 1500 koňovým 4X4 nesmyslem, co v Evropě máme.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Max Power

Kolik je rychlost 225,3 se.. | 15.4.2017 12:10reagovat
avatar

Kolik je rychlost 225,3 sekundy?? :O

Nepřihlášený Flash

No hlavně jsou to jenom ke.. | 15.4.2017 12:23reagovat
avatar

No hlavně jsou to jenom kecy automobilky a papír jak víme snese všechno, já bych si počkal až se třeba s tím Chironem postaví vedle sebe. Pak se ukáže jak poloviční výkon na jedné ose s těžším autem bude odolávat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: No hlavně jsou to jenom ke.. | 15.4.2017 12:46reagovat
avatar

Me by spis zajímala cena, protože pokud bude zase 5tinova oproti konkurenci, tak tomu autu jistě par drobnosti promineme ne ?

Nepřihlášený digimex

Ameriky mají své nepřekona.. | 15.4.2017 13:26reagovat
avatar

Ameriky mají své nepřekonatelné charisma a úžasný design. V dnešní době většina předních světových výrobců aut dělá vesměs kvalitní auta, VW, Audi, BMW, Mercedes, Jaguar, Rower, Volvo, Japonci...konec konců i škodovky jsou dobrá auta, ale Dodge, Cadillac, Lincoln, Ford Mustang, to jsou výborná auta naprosto srovnatelné kvality za 1/2 ceny uvedených značek a alespoň pro mne nesrovnatelně krásnější. Ale záleží samozřejmě na individuálním vkusu.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Alesh

Náhon je u mlejna, u auta.. | 15.4.2017 13:29reagovat
avatar

Náhon je u mlejna, u auta je pohon.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ameriky mají své nepřekona.. | 15.4.2017 13:53reagovat
avatar

Srovnatelné kvality? Opravdu? Vážně? Jako fakt?

Nepřihlášený jarda

Autor článku zřejmě nechod.. | 15.4.2017 15:40reagovat
avatar

Autor článku zřejmě nechodil na Fyziku ZŠ ?

Něco o rozložení váhy,přenosu energie a zátěži ?

Naprosto jednoduché a primitivní.

Nepřihlášený Ferda

Myslim si,ze Nissan gt-r b.. | 15.4.2017 15:47reagovat
avatar

Myslim si,ze Nissan gt-r by si s nim vytrel vyfuky.

Nepřihlášený BigBoss

leda hovno Nejrychlejší.. | 15.4.2017 16:01reagovat
avatar

leda hovno

Nejrychlejší auto je RIMAC CONCEPT ONE 1225 PS

Zadupal zatím naprosto vše do prdele i Bugatti Veiron i Schiron i Porsche GT

Stačí si pustit na Youtube!!!!!!!!! A hádejte co jej pohání buzíci

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Náhon je u mlejna, u auta.. | 15.4.2017 16:03reagovat
avatar

Dobřéé :-)))) sem si cvrkl jak sem se smál.Je to banda amatérů co čekat

Nepřihlášený BigBoss

Otázka pro prokopce H.. | 15.4.2017 16:14reagovat
avatar

Otázka pro prokopce

Hledám pohon pro svůj ohon

nebo

hledám náhon pro svůj ohon

?

Nepřihlášený Miki

Reakce na: ale tohle bude těžký pro v.. | 15.4.2017 16:57reagovat
avatar

A pak mu na okresce ujede i Golf R...

Nepřihlášený richie.rich

No nevím, tak jel jsem s S.. | 15.4.2017 19:51reagovat
avatar

No nevím, tak jel jsem s SRT8 párkrát a bylo to celkem funkční s těma kolem 500koní na podvozek starého Mercedesu E 2003-2009. Do zatáček se to celkem skládalo na to jaké to má převisy a kolik to váží a za ty peníze... Hellcata jsem nejel, ale věřím, že na rovince funguje i s těma 707koňma i když reálný dojezt s tou 70l nádrží může být tak z Prahy někam před Brno:) Já se spíš ptám co od toho lidi čekají. V té 840koňové bestii chytne šmíra na české rozbité okresce jenom jednou... Reálně rychlejší bude hromada aut... Doma to nechci, ale svezl bych se :)

Nepřihlášený standa

Reakce na: Náhon je u mlejna, u auta.. | 15.4.2017 20:14reagovat
avatar

Taky už mě s tím náhonem serou. Píšou jako negramoti a ještě se tím živí. Náhon je na mlýnské kolo, auto má vždy pohon - předních, zadních, nebo všech kol.

Nepřihlášený Miki

Rád bych autora upozornil,.. | 15.4.2017 20:40reagovat
avatar

Rád bych autora upozornil,že zvětšení stykové plochy pneumatiky s vozovkou nemá na záběrové vlastnosti pneumatiky žádný vliv,rozhoduje pouze,jaké materiály se o sebe třou(pneu a vozovka) a jakou silou jsou k sobě přitlačovány.Fyzika pro střední školy strojní.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Zajda

Reakce na: Rád bych autora upozornil,.. | 15.4.2017 23:17reagovat
avatar

Ta tvá fyzika základní školy je notně zjednodušená a zdaleka nepostihuje dynamický děj který se odehrává v interakci pneumatiky a dráhy a všechny jeho proměnné. Úzká pneumatika bude vskutku mít teoreticky stejnou přilnavost jelikož na ní působí o to větší zatížení, ale bude ti to prd platné když se ti jí budou pod zátěží kusy odtrhávat z běhounu, lokálně se bude směs přehřívat do teplot kdy koeficient tření výrazně poklesne a vůbec stabilita kontaktu takové pneu s povrchem bude více náchylná na vibrace a poskakování kol než pneu která se "rozlije" po povrchu. Teoretici ohánějící se základoškolskou fyzikou jako ty jsou pak schopni tvrdit že Ferrari a Octavia bude mít stejné schopnosti v zatáčkách na stejné směsi pneumatik. A že když je auto naříklad nedotáčivé na jednom druhu pneu, bude mít stejnou charakteristiku na jakémkoliv jiném obutí.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený robert

Reakce na: leda hovno Nejrychlejší.. | 16.4.2017 10:02reagovat
avatar

lithium, docela drahe a neekologicke,

Nepřihlášený Ernie

koncovou rychlostí 225,3 s.. | 16.4.2017 11:42reagovat
avatar

koncovou rychlostí 225,3 sekundy... To fakt po sebe tie clanky necitaju?

Nepřihlášený Miki

Reakce na: Ta tvá fyzika základní ško.. | 16.4.2017 22:20reagovat
avatar

Je celkem zvláštní,co se člověk dozví,když upozorní na to,že zvětšení stykové plochy pneumatiky s vozovkou nemá vliv na velikost tření.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Juraj

Reakce na: Je celkem zvláštní,co se čl.. | 17.4.2017 00:53reagovat
avatar

Haha, no jo.. To si asi nepomozete :D

Nepřihlášený vana

Reakce na: Je celkem zvláštní,co se čl.. | 17.4.2017 06:17reagovat
avatar

Miki: velikost stykové plochy samozřejmě třecí sílu ovlivňuje. Nebo si snad myslíš, že součinitel tření je u pryže neměnná konstanta ?

Nepřihlášený Miki

Součinitel tření pryže nee.. | 17.4.2017 14:12reagovat
avatar

Součinitel tření pryže neexistuje.Vždy je to součinitel tření dvou konkrétních materiálů.A pro tyto materiály je to neměnná konstanta.

Nepřihlášený vana

Neměnná konstanta ? Tak to.. | 17.4.2017 15:39reagovat
avatar

Neměnná konstanta ? Tak to žiješ v hlubokém omylu

Nepřihlášený Miki

Nějaký argument kromě obec.. | 17.4.2017 19:48reagovat
avatar

Nějaký argument kromě obecných keců by nebyl?Už tady mám dva oponenty svého tvrzení,že zvětšení stykové plochy pneumatiky s vozovkou nemá vliv na velikost tření mezi touto pneu a vozovkou.To byla informace určená autorovi článku.První se ozval Zajda,spáchal desetiřádkový elaborát o dynamickém ději kdesi v jeho okolí probíhajícím,jmenoval několik značek aut,asi to vzal ve své garáži zleva,pak se usnesl,že jsem teoretik a bez jediného relevantního protiargumentu k samotnému jádru pudla skončil.Pak zareaguje vana a opět bez protiargumentů sděluje nepodstatné.Čekal jsem technickou diskuzi k,podle mne,podstatné chybě v článku.Tak jindy a asi i jinde.

Nepřihlášený vana

Miki: jednak je obecně znám.. | 17.4.2017 20:36reagovat
avatar

Miki: jednak je obecně známé, že největší třecí síla pneu na suchém asfaltu je až při určitém prokluzu (kolem 10-15%, na tuto hodnotu se i nastavuje ABS), z čehož vyplývá že součinitel tření není konstanta.

Za druhé to i v praxi potvrzuje reálné chování auta v mírném smyku

Ale pokud chceš problematiku pneumatik rozebrat opravdu velmi podrobně, zadej si do vyhledávače učební text p. Švíglera:

468-mechanika-vozidel.pdf

http://www.kme.zcu .cz/download/predmety/468-mechanika-vozidel.pdf

Nepřihlášený vana

pozn. Z linku vyhoď nesmys.. | 17.4.2017 20:38reagovat
avatar

pozn. Z linku vyhoď nesmyslnou mezeru u .zcu.

Jsem zvědavý, jestli se Autoforu tuhle debilní funkci přidávání náhodných mezer do odkazů podaří někdy zrušit

Nepřihlášený vana

Jo a samozřejmě závislost.. | 17.4.2017 20:42reagovat
avatar

Jo a samozřejmě závislost součinitele tření na ploše vyplývá i reálných vlastností širších gum které zajistí na suchu lepší adhezi a není to jen nižším profilem.

Prostě pryž není dokonalý materiál a pneumatika není dokonale tuhé těleso. takže u ní neplatí teoretické poučky ze 7. třídy ZDŠ.

Pryž mění své vlastnosti a tedy i únosnost nebo deformace v závislosti na veikosti působícího tlaku

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Miki

Reakce na: Jo a samozřejmě závislost.. | 17.4.2017 22:45reagovat
avatar

Vana díky za navedení,našel jsem bakalářskou práci Švíglerova žáka,kde je tento problém chování pryže popsán opravdu skvěle.Měl bych pravdu ,kdyby se nejednalo o pneumatiky-a ono šlo zrovna o ně.Moje chyba-holt člověk se pořád učí.Ještě jednou díky a měj se.

Nepřihlášený vana

o.k. | 18.4.2017 05:46reagovat
avatar

o.k.

Nepřihlášený Pali

Reakce na: leda hovno Nejrychlejší.. | 20.4.2017 15:58reagovat
avatar

Kde máš, že zadupal Chirona? Chci to video vidět ...

Nepřihlášený Davefull1

To je vtipný,jak se snaží.. | 24.4.2017 19:17reagovat
avatar

To je vtipný,jak se snaží nadupanej Americkej muscle car, kterej burací, čoudí a nahání hrůzu, a přitom z 0-60mph, je stějně rychlej jako Tesla, rodinej sedan na baterky, kterej je těžší a má menší výkon :D

Nepřihlášený Bůča

Ok, takže jen snůžka marke.. | 25.4.2017 09:20reagovat
avatar

Ok, takže jen snůžka marketingových keců, nebo je někde video jak dá stovku za 2,3 sec?

Chtělo by to drag race Buggati Chiron, vs. Rimac concept S, vs. Challenger Demon vs. Tesla model S 100d.

Zatím je natočeno jak si dal Rimac concept one, Bugatti Veyrona.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama